Voorstellen Cybergrey

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
franc
Stamgast
km-stand: 136000
Lifetime: 48
Auto: Ampera

Re: Voorstellen Cybergrey

Bericht door franc »

CyberGrey schreef: Ook melde de Ampera (bij het wegrijden op het display) een aantal dagen dat ik Winterbanden had laten monteren, ik ga ervan uit dat hij dat vermoed op basis van een wisseling van de velgen/banden. maar na een paar dagen geen melding meer. :thumbup:
Vreemd, ik heb die melding nooit gehad. Zou hij dat alleen doen als je ook de velgen gewisseld hebt? Of als je geen sensoren meer hebt? Ik heb alleen de banden laten wisselen.
Cyber Grey Ampera (april 2012)
CyberGrey
Sponsor
km-stand: 85000
Lifetime: 16
Contacteer:

Bericht door CyberGrey »

franc schreef:
CyberGrey schreef: Ook melde de Ampera (bij het wegrijden op het display) een aantal dagen dat ik Winterbanden had laten monteren, ik ga ervan uit dat hij dat vermoed op basis van een wisseling van de velgen/banden. maar na een paar dagen geen melding meer. :thumbup:
Vreemd, ik heb die melding nooit gehad. Zou hij dat alleen doen als je ook de velgen gewisseld hebt? Of als je geen sensoren meer hebt? Ik heb alleen de banden laten wisselen.
ik heb ze wel zonder sensoren!! ik weet niet meer exact de tekst, maar iets van "herkenning winterbanden"
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
CyberGrey
Sponsor
Contacteer:

Bericht door CyberGrey »

Gister 8-1-2012 de 10.000 km grens gepasseerd, 2.2 l / 100km. Meer langere afstanden sinds ik de Ampera heb maar ben zeker tevreden over het elektrisch gebruik. Als je overal kunt laden waar je stil staat zou dat nog veel beter kunnen. Ben zeer goed tevreden met de de Ampera. Wel heb ik ook als vele andere kleine probleempjes, de meest vervelende en opvallende is de Climate control en vocht beheersing. Met behoorlijk wat aandacht en wisselen van instelling kun je het wat verbeteren maar is verre van goed.

Ik reed van ochtend ook ruim 45 km waarvan 30 km op de snelweg met 130+ en soms even een beetje minder door inhalend vrachtvervoer waar dat verboden is.... :eh: . 10,4Kwh is de normale stand bij leeg rijden van de accu.

Mijn winterbanden zijn en blijven super stil misschien binnenkort een ervaren of ze ook zo goed bevallen met minder warm weer en mogelijk gladde wegen.
CyberGrey
Sponsor
Contacteer:

Bericht door CyberGrey »

CyberGrey schreef:Vandaag 13-12-12 de nieuwe velgen en banden laten monteren, erg netjes geholpen door TC, dit was de eerste Ampera daarbinnen, dus wel nieuwsgierige monteurs :)

Uiteraard een beetje uitleg gegeven, de velgen met banden origineel is een lichtgewicht combi, daarop ook een beetje de nieuwe uitgezocht en moesten stil zijn. Het gewicht lijkt hetzelfde of zelf iets minder te zijn. Ik heb gekozen om geen sensoren te verwerken, de Ampera meld netjes winterbanden, en geeft alle waarden op 0. Ik vind het een geslaagde combi, lichtgewicht, erg stil (ik vind ze veel stiller dan de originele) en leuke velgen, al zeg ik het zelf :D Rial Milano Titanium 16" UltraGrip Performance 2 205/60R16
20121213_161952-400.jpg
20121213_161935-400.jpg
Fluister stil..... ;)
Plaats reactie