Vorige week heb ik de beslissing genomen om mijn huidige leaseauto (skoda superb) te vervangen door een Ampera.
Sinds een half jaar volg ik alle nieuwsberichten en een poosje dit forum. Natuurlijk blijven heel veel vragen die ongetwjfeld in de praktijk straks beantwoord gaan worden.
Vorige week is de witte ampera, full option, besteld bij de LM en de verwachte levertijd is ca. 4 maanden, overigens wel apart omdat de lm melding maakt diverse amperas in voorraad te hebben ? Maar voor mij geen probleem, kunnen we in ieder geval nog een keer op vakantie met de boot achter de auto enheb ik een jaar de gelegenheid omdit luxe probleem straks op te lossen.,ik hoop in de vakantie met een collega van auto te kunnen wisselen.
We hebben op de zaak gekozen om twee laadpalen op eigen terrein te laten installeren, en bij mij thuis een paal aan te vragen bij stichting e-laad, als dit niet lukt, ...... Tja ik heb geen oprit,garage of carport, ben dus heel benieuwd waar ik dan allemaal tegenaan ga lopen. We hebben al een parkeerprobleem voor de deur en de buurt zal het waarschijnlijk niet echt op prijs stellen als ik een parkeervak reserveer bij mij voor de deur. Hoe hebben andere op dit forum dit opgelost? Ik neem toch aan dat er meer Ampera rijders in een " gewoon" rijtjeshuis wonen zonder deze luxe faciliteiten.
Ik zal de ruimte enhet comfort van de Superb zeker missen, maar in het belang van de portemonee is dit een financiele overweging geweest. Het prettige bij deze beslissing is dat het ook nog eens een hele mooie is, misschien iets minder praktische wel wel MOOI ! Ik kan bijna niet wachten.
Wat ik wel erg jammer vindt, is dat deze auto geen Xenon heeft, een hoedenplank die geen hoedenplank mag heten, geen trekhaak mag, geen donkere achterramen (wordt opgelost) en geen zwart dak ( wordt ook opgelost)
Waarom zitten er eigenlijk geen zonnepanelen in het dak, zoals je ook bij andere merken al tegen komt? Al is dit alleen maar voor de airco en/of verwarming. Mijn dagelijkse woon-werk verkeer is 62 km enkele reis, het wordt de sport om dit volledig elektrisch te gaan doen. Vanuit het werk ben ik de eerste die in een ampera gaat rijden, nu zijn er al veel collega,s die ook interesse hebben getoond. We benaderen deze auto voor ons als een pilot en een benchmark voor de organisatie. Ben heel benieuwd en hoop dat ik snel de rijervaringen met jullie kan gaan delen.
Net besteld (lease)
-
Marco
- Stamgast
- km-stand: 78000
- Lifetime: 44
- Auto: Ampera
Re: Net besteld (lease)
Hoi Wim,als alles meezit ga ik deze week via Leaseplan een Ampera bestellen in het kader van een 'pilot' via mijn werkgever.
Ik kan de auto 'enigszins' voor mijn schuur plaatsen en dan laden. Ik woon in een rijtjeswoning. Ik ben er nog niet uit of ik (uit eigen zak) een oplaadstation aanschaf. De oplaadkosten thuis worden niet vergoed. Ik heb Nuon centrale aan de andere kant van de straat waar ik volgens mij kan opladen en sneller dan thuis. Ik krijg een pas voor openbare punten (en benzine) dus daar opladen is voor rekening van LP. Ook op kantoor staan oplaadpunten, dus kost het ook niks. We mogen max 25.000km pj rijden met 4jarig contract. Mijn woon-werk verkeer is zo'n 32km enkele reis, maar werk ook van huis zo'n 2 dgn pw. We worden gestimuleerd om zoveel mogelijk elektrisch te rijden, er kan een norm gehanteerd gaan worden (beetje vaag nog).
Ik weet niet of jij dezelfde leasemij hebt, maar ik hoorde zo'n 4-6 weken levertijd.
Ik kan de auto 'enigszins' voor mijn schuur plaatsen en dan laden. Ik woon in een rijtjeswoning. Ik ben er nog niet uit of ik (uit eigen zak) een oplaadstation aanschaf. De oplaadkosten thuis worden niet vergoed. Ik heb Nuon centrale aan de andere kant van de straat waar ik volgens mij kan opladen en sneller dan thuis. Ik krijg een pas voor openbare punten (en benzine) dus daar opladen is voor rekening van LP. Ook op kantoor staan oplaadpunten, dus kost het ook niks. We mogen max 25.000km pj rijden met 4jarig contract. Mijn woon-werk verkeer is zo'n 32km enkele reis, maar werk ook van huis zo'n 2 dgn pw. We worden gestimuleerd om zoveel mogelijk elektrisch te rijden, er kan een norm gehanteerd gaan worden (beetje vaag nog).
Ik weet niet of jij dezelfde leasemij hebt, maar ik hoorde zo'n 4-6 weken levertijd.
Lithium white, Navi, camera, good old 230v, plugwise, openbaar laadpunt in bestelling -> werkend!
-
Ampera1
- Stamgast
- km-stand: 56000
- Lifetime: 38
- Contacteer:
Leaseplan heeft honderden Ampera's besteld, maar nog niet allemaal verkocht. Als je er één neemt die al bij de dealer staat kun je snel rijden. Even één van de dealers bellen waarmee LP deze zaken doet.Marco schreef:Hoi Wim,als alles meezit ga ik deze week via Leaseplan een Ampera bestellen in het kader van een 'pilot' via mijn werkgever.
Ampera: Amper verbruik
-
Marco
- Stamgast
- km-stand: 78000
- Lifetime: 44
Enig idee hoe ik achter die namen van dealers kom? Ik begreep dat het wel snel is gegaan bij LP en dat de 250 die ze hadden weg waren.
Lithium white, Navi, camera, good old 230v, plugwise, openbaar laadpunt in bestelling -> werkend!
-
WimZ
- Newbie
- km-stand: 43000
- Lifetime: 28
- Auto: Bolt
- Contacteer:
Wij zitten bij terberg leasing, op de website staat dat ze ampera's op voorraad hebben en dat je snel kunt rijden. Misschien als ik bij hun informeer kan het allemaal sneller, maar nog even deze zomervakantie met de boot achter de auto op vakantie met de brandstofkosten in het buitenland voor mijn werkgever is ook nog even lekker, bij een nieuw leasecontract worden de kosten in het buitenland niet meer vergoed. Daartegenover staat de bijtelling van de huidige auto maal 4 maanden t.o.v. De ampera met 0% bijtelling scheelt ook heeeeeel veel geld. Oftewel allemaal luxe problemen waar ik natuurlijk helemaal niet over mag klagen.