50K woord

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Contacteer:

50K woord

Bericht door japio »

Vaak zie ik hier het '50k' woord opduiken om de emotie nog meer naar boven te brengen.
Ik ben van mening dat ik in een wagen rij van 30k, daar zit een extra aandrijflijn ter waarde van 10k bij op en de laatste 10k voegt de belastingdienst toe.
Zowel de BTW als de BPM draag je af, maar voegen niets toe aan de kwaliteit of rijeigenschappen.

Voor die 10k die je extra voor het elektrische deel betaalde krijg je 60 maanden bijtelling kado en hoef je voorlopig geen wegenbelasting te betalen.
Ook bespaar je een euro of 2 per 50km elektrische lading en rij je een wagen die onder bepaalde omstandigheden zoals filerijden, bergje op/af en stadsverkeer prima presteert.

Het is perceptie; mijn kale bestelwagen (Renault Trafic) staat bij de belastingdienst voor 40k geregistreerd, daar krijg ik een stoffen 2 zits bankstel, een handgeschakelde 6 bak die door het roetfilter 1 op 12 rijdt, lousy piep sensoren zonder beeld en een trekhaak voor....
Maar waar ik hem voor gekocht heb, daar voldoet hij perfect aan en zo probeer ik mijn Ampera ook in te zetten.

Probleempjes komen bij iedere auto voor, aan de dealer de schone taak om ze op een correcte wijze te verhelpen.
Natuurlijk beroerd als je serieuze problemen hebt, ik heb ze in het verleden zelf met een Hyundai gehad en later ook met een VW en dan baal je flink. Hyundai was gewoon echte pech, VW was een slecht product icm een slechte garage.
De vorige prive auto was een Fiat Marea en een ware rampwagen volgens de verhalen, maar deze mag met beurtje en apk (van € 150,--) weer een vol jaar de weg op :thumbup:

Ik ga zo nog eens een accu leegrijden :mrgreen:
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Re: 50K woord

Bericht door Alex »

+1
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
CyberGrey
Sponsor
km-stand: 85000
Lifetime: 16
Contacteer:

Bericht door CyberGrey »

Ik sluit me erbij aan :!: en als er geen Ampera/Volt was dan was er ook geen forum, geen mooie fantastische ervaringen, geen kleine of grote problemen, geen fijne file rijden km's, geen laadpunten, geen kabels, geen gevulde evenementenhal met 60 van die mooie auto's, geen verbaasde ogen als er weer stilletjes langs komt rolen......... :!:

En wat moeten we anders op een vrije zaterdagavond :lol:
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
Marcel
Stamgast
km-stand: 70000
Lifetime: 21

Bericht door Marcel »

:mrgreen:
+1
:thumbup:
Ampera Sovereign Silver met navi/camera/alarm, Pilot 5000k Xenon, 19" en Pod-Point.

Voeding : 25 zonnepanelen goed voor 6250Wp
:wave:
JacTheFlap
Bekende
km-stand: 25500
Lifetime: 18
Auto: Ampera-e

Bericht door JacTheFlap »

+!
Chevy Volt LTZ Cyber Grey inclusief snelle ventielen
Kat9
Sponsor
km-stand: 150000

Bericht door Kat9 »

+1
Forum Sponsor, Koen Engineering & Consultancy
Lithium White, (nearly) full options, Pod Point! tevreden rijder!
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Bericht door Poul »

CyberGrey schreef:Ik sluit me erbij aan :!: en als er geen Ampera/Volt was dan was er ook geen forum, geen mooie fantastische ervaringen, geen kleine of grote problemen, geen fijne file rijden km's, geen laadpunten, geen kabels, geen gevulde evenementenhal met 60 van die mooie auto's, geen verbaasde ogen als er weer stilletjes langs komt rolen......... :!:

En wat moeten we anders op een vrije zaterdagavond :lol:
Aansluitend bij de genoemde verbaasde blikken.
Afgelopen vrijdagavond alcoholcontrole in Amsterdam. Voorzichtig en geruisloos reed ik de fuik in tot het punt waar agenten mij op stonden te wachten om mij te laten blazen, raampje alvast open. Ik kon de gesprekken tussen de agenten dus prima volgen. Verbazing bij hen. "Ik hoor hem niet niet aankomen, zo stil.", "Ja joh, dat is electrisch. Moet je wel opletten. Wel gaaf hoor."
De agenten hadden duidelijk meer aandacht voor mijn auto dan voor het blazen. Dat kwam wel goed uit na een goede maaltijd en enkele glazen wijn ;) .

Wat mij betreft dus ook +1. Zo'n verhaal/ervaring is onbetaalbaar.

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
spidertje
Vaste klant
km-stand: 18000
Lifetime: 54

Bericht door spidertje »

Je ziet idd veel mensen kijken en elkaar aanstoten als je voorbij komt zoeven. Dat valt me al wel op. ts hetzelfde als met mijn andere autos maar dan kijkt men vooral vanwege het lawaai....hahaha
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Contacteer:

Bericht door japio »

Thanks, als we het toch over waarde hebben... een plusje is onbetaalbaar :D
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Aldebaran
Vaste klant
km-stand: 110000
Lifetime: 31
Contacteer:

Bericht door Aldebaran »

+50k

Ben er nu een kleine week aan het rijden en ben er ook ZEER tevreden over. Jammer van dat roestige schoefje links wanneer je de achterklep opent. Mag natuurlijk niet voor 50K binnen een week ;)
Plaats reactie