Dubbel betaald parkeren?

Over positie en beschikbaarheid van laadpunten
Plaats reactie
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Contacteer:

Dubbel betaald parkeren?

Bericht door japio »

In Amersfoort staan de laadpalen voor/ achter het station staan resp. in een één uurs zone á € 2,40 per uur en in een € 2,00 per uur zone. De website van Parkeerservice geeft info uit het jaar kruik weer en de gemeente? ehhhh :silent:
Dus raadpleeg ik het forum maar :think:

Staan deze laadpalen nog wel op rendabele plaatsen? Stationsplein is bij een één uurszone gelijk afgeschreven, € 3,40 betalen voor een kilometer of 12.... dat hoef ik niemand uit te leggen.
De Mondriaanlaan aan de achterzijde kost aan parkeren € 16,00 -bij een volle werkdag- , voor de stroom betaal je daar nog een euro of 3 daar bovenop en daarmee is benzine VEEL rendabeler dan elektra want bij de naastgelegen Qpark betaal je max € 11,20 per 24uur.

Zie ik een dagkaart over het hoofd (die mogelijkheid staat niet aangegeven op de parkeerzuilen) of gaan de laadpalen alleen nog een lokale functie dienen?
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Re: Dubbel betaald parkeren?

Bericht door Alex »

Sterker nog, de paal op het Piet Mondriaanplein staat ook in een gebied waar je maar één uur mag staan! Ik weet uit eigen en andermans ervaring de de laadpaal op het Piet Mondriaanplein veel wordt gebruikt. Zelf heb ik deze ook een aantal maanden 's nachts gebruikt, toen de paal bij mij voor de deur nog niet geplaatst was.

In Amersfoort gelden geen uitzonderingen voor opladen. Zie verder http://www.allesoveropladen.nl.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
japio
Harde kern
Contacteer:

Bericht door japio »

Morgen weer lekker met de diesel naar Amersfoort :mrgreen: 1 op 13 diesel is goedkoper dan 1 op 15 euro, zowel de kosten voor het onderhoud als ook de afschrijving op de diesel liggen lager en het parkeertarief is gelijk.

Ambtenaren en beleidsmakers zijn nog immer niet klaar voor deze wereld :think:
japio
Harde kern
Contacteer:

Bericht door japio »

Ik word een dezer dagen teruggebeld door de verantwoordelijk persoon.
De dame die ik zojuist aan de telefoon had begreep het probleem, maar kende de motivatie niet waarom de palen juist hier geplaatst zijn.

Case is; waarom zijn er oplaadpalen die een netto voordeel opleveren van nog geen € 1,50 (op basis van een 50km rit) ten eerste in hoog tarief parkeerzone's en ten tweede in een één uur gebied geplaatst terwijl nog geen 250 meter verder op tegen normaal tarief zonder tijdslimiet geparkeerd kan worden.
japio
Harde kern
Contacteer:

Bericht door japio »

Antwoord vanuit Amersfoort.

De palen staan daar voor mensen die daar kort parkeren en daarbij hun EV op willen laden.
Ik was de eerste die hem er op wees dat het economisch volkomen zinloos is om op betreffende gelegenheden op te laden, letterlijke reactie; 'U bent de eerste dus blijkbaar is er geen probleem'

Het ontbreekt aan de juiste kennis om goed beleid op deze zaken uit te voeren, niet EV rijders zijn in de veronderstelling dat het rijden met een EV vrijwel gratis is en dat een laadmogelijkheid een gunst is. Daar stikt de EV in eigen succes.

Het laadpalenpotje is deels leeggevreten door onaantrekkelijke locaties en voor de plaatsen waar ze naar nu blijkt wél gewenst zijn daar is geen budget meer voor.
Vraag me af of E-laad met statistieken langs de gemeente's gaat; evaluatie hoe, waarom en wat.
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

japio schreef:Antwoord vanuit Amersfoort.

De palen staan daar voor mensen die daar kort parkeren en daarbij hun EV op willen laden.
Ik was de eerste die hem er op wees dat het economisch volkomen zinloos is om op betreffende gelegenheden op te laden, letterlijke reactie; 'U bent de eerste dus blijkbaar is er geen probleem'

Het ontbreekt aan de juiste kennis om goed beleid op deze zaken uit te voeren, niet EV rijders zijn in de veronderstelling dat het rijden met een EV vrijwel gratis is en dat een laadmogelijkheid een gunst is. Daar stikt de EV in eigen succes.

Het laadpalenpotje is deels leeggevreten door onaantrekkelijke locaties en voor de plaatsen waar ze naar nu blijkt wél gewenst zijn daar is geen budget meer voor.
Vraag me af of E-laad met statistieken langs de gemeente's gaat; evaluatie hoe, waarom en wat.
Voor een deel is het door E-laad veroorzaakt. Zij hebben aan gemeentes 1 paal per 10.000 inwoners aangeboden. In kleine plaatsen staan deze palen vaak naspast het stadhuis of op de markt of zo. Plekken waar ze wel opvallen, maar weinig nut hebben.

Bij de paal Piet Mondriaanplein in Amersfoort is het overigens wel vrij druk net EV's. Mijn broer werkt vaak daar op een kantoor en ziet de paal regelmatig dubbel bezet.

Ik vraag me af of E-laad wat gaat doen met deze "ongemakkelijk waarheid".
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
japio
Harde kern
Contacteer:

Bericht door japio »

Er moest natuurlijk een begin zijn en de kip is eieren gaan leggen ;) Beetje jammer dat EV inmiddels een kale kip is en dat bij ieder opkomend veertje 25 man klaar staan om het te plukken.

De dubbele bezetting waar jij over spreekt heb ik nog niet mogen zien, zelfs geen enkeltje.
Elders las ik een recentie van iemand die de laadpaal aanprees omdat het gratis parkeren was... waarschijnlijk heeft hij die dag een erg groene controleur :mrgreen: gehad, of de recentie was afkomstig van een controleur die de nog wat bonnen te schrijven had.

Ik heb E-laad een berichtje gezonden en het is mij niet meer moeite waard dan dit.
Plaats reactie