Van een Audi S5 naar Ampera!

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Plaats reactie
maxschoenmakers
Newbie
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Van een Audi S5 naar Ampera!

Bericht door maxschoenmakers »

Na overwegingen en van een dikke V8 ga ik op 4 januari de stap wagen.
De kosten voor een Audi S5 liepen de pan uit en was vooral stadsverkeer. Dus heb nu een Blauwe met lederen Jet bekleding met verdere alle andere opties ( zijn er niet veel).
Komen direct nieuwe winterbanden onder en de zomerbanden worden voorzien van nieuwe lichtmetalen velgen. Maar die komen er pas rond april op.
Dus even een paar weekjes wachten en dan gaan.

Tevens ben ik op zoek naar een laadsysteem voor thuis. De actie voor 2 andere palen laat ik bij mijn bedrijven plaatsen en thuis een eigen voorziening treffen.

Gr marcel
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Re: Van een Audi S5 naar Ampera!

Bericht door Poul »

Welkom op dit forum en straks ook in je Ampera. Sterkte met het wachten, maar dan heb je ook ruimschoots de tijd je in te lezen in allerlei onderwerpen op dit forum.
Oriënteer je goed voor de thuislaadoplossing. Er zijn tal van mogelijkheden en prijsverschillen.

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
CyberGrey
Sponsor
km-stand: 85000
Lifetime: 16
Auto: Ampera
Contacteer:

Bericht door CyberGrey »

Welkom Marcel, even wachten dus, maar 4-1 is het sneller dan je denkt, al duurt het wachten op een Ampera altijd te lang ;)

Het is veel leeswerk om het hier bij te houden maar je kunt ook de belangrijkste zaken eruit halen. Zoeken op onderwerpen kan helpen om je dingen te vinden, dit kan overigens ook goed via google, vaak beter dan hier onder zoeken!! Graag zijn we je van dienst als er vragen zijn :!:

Groet CyberGrey
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
Carrera32
Newbie
km-stand: 24

Bericht door Carrera32 »

Pffff sterkte met de overgang van een S5 naar een ampera ;-) Ik ben na een maand wel gewend qua rijcomfort van een S-line naar Volt, maar qua dynamiek is wel een flinke veer laten.
Odiebla

Bericht door Odiebla »

Blijkbaar vond je het die 500 euro per maand bijtelling waard, anders had je het niet gedaan toch? :lol:
Carrera32
Newbie

Bericht door Carrera32 »

Dat klopt die 500 per maand is een stevige prikkel, autorijden is ook emotie, echter nu gaf de ratio de doorslag. Ben ook benieuwd wat de regelgeving in de toekomst wordt, als Electra rijden te populair wordt dan gaan die fiscale voordelen ongetwijfeld verdwijnen. Zou het zomaar kunnen zijn dat emotie dan toch weer de overhand krijgt :mrgreen:
Odiebla

Bericht door Odiebla »

Ik denk als jij straks over een jaar of 4 een Tesla Model-S achtige auto kunt rijden dat die emotie prima voor elkaar komt... #ikkanniewachten
Carrera32
Newbie

Bericht door Carrera32 »

Gelukkig kan ik in tussentijd met mijn oude 9-elfje (met 231 pk) op zijn tijd een portie emotie op doen :D
maxschoenmakers
Newbie

Tja had persoonlijk ook liever een Tesla Model S gekozen of een Volvo V60.
Denk dat een Ampera op dit moment wel de leukere auto is en over 4 jaar kijken we wel veer verder

En nog een weektje of 2 kunnen we weer rijden....
maxschoenmakers
Newbie

jammer dat nu de Fisker 0% heeft :-((

Was misschien het overwegen waard geweest.....
Plaats reactie