japio schreef:Oh ja, de Ampera hoeft pas bij 30.000 voor een beurt

daarvoor heeft de Chevy dealer met de 15k beurt al weer € 250,-- van het voordeel afgesnoept

Misschien blijft de Volt waardevaster, omdat die vaker onderhoud heeft gehad.
Nee, alle gekheid op een stokje, financieel maakt het allemaal geen fluit uit. Zeker niet als je over die paar dubbeltjes verschil nog weer KIA, MIA en Vamil rekent. Blijft je smaak en de opstelling van de dealerorganisatie over.
Wat wel het verschil kan maken: bij de Ampera 'krijg' je de gratis laadpunten van TNM, waar TNM goed aan blijkt te verdienen. Bij de Volt worden de laadpunten echt je eigendom en doe je ermee wat je wilt. Chevrolet wil zich ook gaan inzetten voor openbare laadpunten, als je geen eigen terrein hebt.
Ook hiervoor geldt: net wat je wilt, net wat je nodig hebt.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne