Advies
-
highcharged
- Newbie
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Bolt
Advies
Ik hoop eind Feb mijn Ampera op te kunnen halen bij mijn dealer. Op het moment rij ik Volvo XC90, kan iemand mij adviseren over do's en don'ts bij eerst gebruik?
- Aldebaran
- Vaste klant
- km-stand: 110000
- Lifetime: 31
- Auto: Ampera-e
- Contacteer:
Re: Advies
Voor de do's en don'ts ben je op dit forum denk ik wel op het juiste adres. Vrijwel alles wat bijdraagt om het rijden in de Volt/Ampera te veraangenamen, komt hier voorbij. Het enige waar je echt mee op moet passen is het schakelen . Laat je Ampera eerst tot stilstand komen! Verder hoeft de Ampera niet ingereden te worden.
Laat je niet overdonderen door alle knoppen en features. Gewoon eerst even lekker aan de auto wennen en daarna de features 1 voor 1 bekijken en bepalen deze nuttig zijn voor je. Spraakbesturing gebruik ik bv helemaal niet.
Nog even geduld hebben. Gelukkig heb je nog voldoende te lezen
Laat je niet overdonderen door alle knoppen en features. Gewoon eerst even lekker aan de auto wennen en daarna de features 1 voor 1 bekijken en bepalen deze nuttig zijn voor je. Spraakbesturing gebruik ik bv helemaal niet.
Nog even geduld hebben. Gelukkig heb je nog voldoende te lezen
- CyberGrey
- Sponsor
- km-stand: 85000
- Lifetime: 16
- Auto: Ampera
- Contacteer:
Welkom op het forum, het hele forum bestaat uit do's en don'ts dus ik zou zeggen begin bij het beginhighcharged schreef:Ik hoop eind Feb mijn Ampera op te kunnen halen bij mijn dealer. Op het moment rij ik Volvo XC90, kan iemand mij adviseren over do's en don'ts bij eerst gebruik?
Groet CyberGrey
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
- Poul
- Moderator
- km-stand: 195000
- Lifetime: 29
- Auto: geen
- Contacteer:
Wat je echt niet moet doen, is de Aan/uit-schakelaar tijdens het rijden indrukken. Bij twee keer achter elkaar indrukken gaat de auto echt uit, ook als je rijdt.
Nou denk je misschien dat je dat niet zult doen, maar het kan je per ongeluk overkomen als je denkt de auto in de sportstand te zetten door twee keer op de knop voor de Drive-mode te drukken. Als je dan op de Aan/uit-knop drukt, sta je dus echt met een noodstop stil, terwijl je dacht met een noodgang weg te kunnen spurten. Lekker als je op de snelweg rijdt
.
Het is mensen overkomen.
Groeten,
Poul
Nou denk je misschien dat je dat niet zult doen, maar het kan je per ongeluk overkomen als je denkt de auto in de sportstand te zetten door twee keer op de knop voor de Drive-mode te drukken. Als je dan op de Aan/uit-knop drukt, sta je dus echt met een noodstop stil, terwijl je dacht met een noodgang weg te kunnen spurten. Lekker als je op de snelweg rijdt
Het is mensen overkomen.
Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. 
- Aldebaran
- Vaste klant
- km-stand: 110000
- Lifetime: 31
- Auto: Ampera-e
- Contacteer:
Oeps.... Dit is een nieuwtje voor mij. Ik heb inderdaad al eens per ongeluk op de verkeerde knop gedrukt tijdens het rijden.Poul schreef:Wat je echt niet moet doen, is de Aan/uit-schakelaar tijdens het rijden indrukken. Bij twee keer achter elkaar indrukken gaat de auto echt uit, ook als je rijdt.
Nou denk je misschien dat je dat niet zult doen, maar het kan je per ongeluk overkomen als je denkt de auto in de sportstand te zetten door twee keer op de knop voor de Drive-mode te drukken. Als je dan op de Aan/uit-knop drukt, sta je dus echt met een noodstop stil, terwijl je dacht met een noodgang weg te kunnen spurten. Lekker als je op de snelweg rijdt![]()
.
Het is mensen overkomen.
Groeten,
Poul
- CyberGrey
- Sponsor
- km-stand: 85000
- Lifetime: 16
- Auto: Ampera
- Contacteer:
Ach ja wie niet, zolang het er maar niet snel 2 keer achter elkaar gedaan wordt.....Aldebaran schreef:Oeps.... Dit is een nieuwtje voor mij. Ik heb inderdaad al eens per ongeluk op de verkeerde knop gedrukt tijdens het rijden.Poul schreef:Wat je echt niet moet doen, is de Aan/uit-schakelaar tijdens het rijden indrukken. Bij twee keer achter elkaar indrukken gaat de auto echt uit, ook als je rijdt.
Nou denk je misschien dat je dat niet zult doen, maar het kan je per ongeluk overkomen als je denkt de auto in de sportstand te zetten door twee keer op de knop voor de Drive-mode te drukken. Als je dan op de Aan/uit-knop drukt, sta je dus echt met een noodstop stil, terwijl je dacht met een noodgang weg te kunnen spurten. Lekker als je op de snelweg rijdt![]()
.
Het is mensen overkomen.
Groeten,
Poul
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
- Unit106
- Moderator
- Auto: anders
Dat jij niet verwijst naar je eigen toch onderwerp zegPoul schreef:Wat je echt niet moet doen ....
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden
- Unit106
- Moderator
- Auto: anders
Bekijk het onderwerp Kleine handigheidjes om het Ampera-rijden te veraangenamen eens en je weet al onze ervaringen! Daarbij helpt de fabrikant ook nog mee: http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=15.highcharged schreef:Ik hoop eind Feb mijn Ampera op te kunnen halen bij mijn dealer. Op het moment rij ik Volvo XC90, kan iemand mij adviseren over do's en don'ts bij eerst gebruik?
Bekijk ook eens: http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=23
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden