Wat als morgen total loss?

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
Marco
Stamgast
Berichten: 250
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 01:00
km-stand: 78000
Lifetime: 44
Auto: Ampera
Locatie: Almere

Re: Wat als morgen total loss?

Bericht door Marco »

Ik zag vandaag een overzicht van mijn bedrijf, zo'n 13 Ampera's rijden er rond, maar in 1 maand zijn er maar liefst 10 Outlanders besteld. Blijkbaar toch een aansprekende auto. Gaat erg druk worden bij onze 8 oplaadpunten.
Lithium white, Navi, camera, good old 230v, plugwise, openbaar laadpunt in bestelling -> werkend!
Gebruikersavatar
Alex
Sponsor
Berichten: 3333
Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat als morgen total loss?

Bericht door Alex »

Dit document geeft helderheid over de komende jaren. http://amperaforum.nl/viewtopic.php?f=24&t=1520
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Gebruikersavatar
ros00232
Bekende
Berichten: 94
Lid geworden op: vr 19 okt 2012, 11:07
km-stand: 44000
Lifetime: 46
Auto: Ampera
Locatie: Rotterdam

Re: Wat als morgen total loss?

Bericht door ros00232 »

Ehm...gaat nu wel heel erg over bijtellingstarieven etc. De vraag was... wat zou je gaan rijden als je je ampera/volt totall loss rijdt. Ik zou willen gaan voor de Tesla S (maar te veel geld denk ik), De Volvo V60 hybrid of idd serieus kijken naar de Outlander. De Ampera zou ik laten schieten, i.v.m. de in verhouding hoge prijsstelling t.o.v. het gebruiksgemak.
Ampera Black - NAV+camera - alarm / Lolo TNM
Gebruikersavatar
Marcel
Stamgast
Berichten: 415
Lid geworden op: za 14 apr 2012, 14:02
km-stand: 70000
Lifetime: 21
Auto: Ampera
Locatie: Assendelft

Re: Wat als morgen total loss?

Bericht door Marcel »

Ik zou hem weer kopen ! :thumbup:
Misschien een andere kleur. :think:
Ampera Sovereign Silver met navi/camera/alarm, Pilot 5000k Xenon, 19" en Pod-Point.

Voeding : 25 zonnepanelen goed voor 6250Wp
:wave:
Gebruikersavatar
Unit106
Moderator
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo 22 feb 2012, 20:49
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: anders
Locatie: Vlaardingen

Re: Wat als morgen total loss?

Bericht door Unit106 »

ros00232 schreef:Idd serieus kijken naar de Outlander. De Ampera zou ik laten schieten, i.v.m. de in verhouding hoge prijsstelling t.o.v. het gebruiksgemak.
Als ik zo de uitrusting van de Outlander bekijk denk ik ook dat ik echt niet meer voor de Ampera zou kiezen. Wat mij betreft hoef ik helemaal nooit geen auto meer van GM.
De Outlander heeft standaard:
- Xenon koplampen

De INSTYLE heeft de volgende meeruitrusting:
- Mitsubishi Remote Control, afstandsbediening door middel van een iOS app of Android app. De klant kan de accu- en laadstatus aflezen. Verder is het mogelijk om met deze app bijv. de laadtimer in te stellen of de AC te activeren. Dit systeem werkt via een rechtstreekse WiFi verbinding tussen mobiel apparaat en de auto. Onderstaande afbeeldingen geven een indicatie van de app op een iOS apparaat (iPhone).
- Mitsubishi Multi Communication System (MMCS) met navigatie en uitgebreide EV informatie (o.a. energieflow, locatie laadpalen, accustatus).
- Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
- Elektrisch bedienbare achterklep
- Elektrisch glazen schuif- / kanteldak met geïntegreerde zonwering

De INSTYLE+ heeft daarbovenop de volgende meeruitrusting:
- Forward Collision Mitigation system (FCM), dit systeem meet door middel van een radar de afstand en het snelheidsverschil tot de voorligger en zal bij een significante vermindering van deze afstand de remmen activeren. Het systeem is hierdoor in staat om een mogelijke aanrijding te voorkomen (tot maximale snelheden van 30km/h, bijvoorbeeld in de stad) of de impact van de mogelijke aanrijding aanzienlijk te reduceren.
- Adaptive cruise control (ACC), ACC werkt met een radar om de afstand tot de voorligger te handhaven (adaptief). Hierbij is het mogelijk de afstand tot de voorligger middels de ‘afstand druktoets’ op het stuurwiel in te stellen (3 standen, 37,5m, 50m en 62.5m). Indien geactiveerd en bij het stoppen van de voorligger kan ACC het voertuig afremmen en tot stilstand brengen.
- Lane Departure Warning (LDW), dit systeem leest via de camera achter de voorruit de wegbelijning/rijbanen en zal de bestuurder waarschuwen indien de auto de rijbaan ‘onaangekondigd’ dreigt te verlaten.
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden
Gebruikersavatar
Grasbaal
Bekende
Berichten: 60
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 12:55
km-stand: 81000
Lifetime: 36
Auto: Ampera

Re: Wat als morgen total loss?

Bericht door Grasbaal »

Heel veel leuke Outlander toeters en bellen die allemaal storing kunnen geven. Ik heb er in gezeten, het is in tegenstelling tot de Ampera een grote grove auto. Ben bang dat door mijn onrustige rechtervoet de accu nog veel sneller leeg is dan die van onze Ampera's......
Gebruikersavatar
japio
Harde kern
Berichten: 3504
Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Re: Wat als morgen total loss?

Bericht door japio »

Als morgen total loss dan komt er gewoon weer een nieuwe Ampera bij dezelfde dealer vandaan, maar ik betaal er hooguit € 30.000,-- (ex btw :wtf: ) voor want meer is dit concept hier in Nederland niet waard.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Gebruikersavatar
Anko
Stamgast
Berichten: 476
Lid geworden op: di 19 feb 2013, 20:58
km-stand: 10500
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e
Locatie: Montfoort

Re: Wat als morgen total loss?

Bericht door Anko »

Het (in mijn ogen) belangrijkste voordeel van de Outlander heb ik hier niet voorbij zien komen. Misschien heb ik er overheen gelezen, maar ik heb het over een maximaal aanhangergewicht van 1500 kg. Samen met de V60 PHEV (1800 kg) is dit de enige 0% of 14% (of zelfs 20%) auto die fatsoenlijk iets kunnen trekken.

Voor Ampera rijders is dit waarschijnlijk geen doorslaggevend argument. Anders reden ze nu namelijk geen Ampera. Maar kijkend naar de (soms wel positieve) reacties in dit draadje, kun je nagaan wat dit aanbod doet met alle mensen die enkel om die reden nu géén Ampera rijden ....

Voor mij was de beslissing in 5 minuten genomen, toen eenmaal bekend was dat de auto zou komen.

Overigens, voor mensen die overwegen hun lease contract op te zeggen of hun Ampera plat te rijden ( :shock: ): de stekker van de Outlander is toch echt J1772, dus je laadpaal kun je gewoon behouden :D

Even voor de duidelijkheid: ik was (lees: ben tot augustus) stiekum wel een beetje jalours op Ampera rijders, maar als verstokt caravanner was het voor mij geen optie.
Gebruikersavatar
japio
Harde kern
Berichten: 3504
Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Re: Wat als morgen total loss?

Bericht door japio »

Het belangrijkste voordeel is een fiscaal voordeel en verder is het concept met 2 volwaardige aandrijflijnen flauwe kul, de trekhaak die je hooguit in 5% van je ritten gebruikt brengt daar echt geen verandering in :lol:
Een Astra bifuel doet in mijn beleving niet onder in efficient energie gebruik in vergelijking met een Ampera, voor de Outlander hetzelfde met zijn broertje zonder batterij.

Van het belasting voordeel wat ik heb door een jaar eerder al Ampera te rijden betaal ik dit jaar mijn hele vakantie en die van volgend jaar ook :silent: :thumbup:
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Gebruikersavatar
Anko
Stamgast
Berichten: 476
Lid geworden op: di 19 feb 2013, 20:58
km-stand: 10500
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e
Locatie: Montfoort

Re: Wat als morgen total loss?

Bericht door Anko »

japio schreef:Het belangrijkste voordeel is een fiscaal voordeel en verder is het concept met 2 volwaardige aandrijflijnen flauwe kul, de trekhaak die je hooguit in 5% van je ritten gebruikt brengt daar echt geen verandering in :lol:
Een Astra bifuel doet in mijn beleving niet onder in efficient energie gebruik in vergelijking met een Ampera, voor de Outlander hetzelfde met zijn broertje zonder batterij.

Van het belasting voordeel wat ik heb door een jaar eerder al Ampera te rijden betaal ik dit jaar mijn hele vakantie en die van volgend jaar ook :silent: :thumbup:
Ik ben echt heel blij voor je. En wat voel ik me ineens een enorme sukkel, dat ik voor die flauwekul gevallen ben, zeg. Not.
Plaats reactie