Hallo,
Toen ik laatst wou weten hoe de achterste hoofdsteunen van mijn Ampera er af konden kwam ik op dit forum terecht.
Daar stond een handige tip. Aangezien er nog wel meer ontbreekt in de handleiding leek me het goed om me aan te melden.
Afgelopen december heb ik mijn Opel Omega ingeruild voor de Ampera. Een stukje achteruit qua ruimte en comfort moet ik helaas constateren maar goed de 0% bijtelling is toch het meest belangrijke.
De auto rijdt prettig en best pittig maar hij is wel wat te laag aan de voorkant. Zonder schavende geluid over een behoorlijke bult is echt niet mogelijk. Met 17 inch winterbanden werd het nog erger dus die zijn snel gewisseld voor 18 inch versies.
De afgelopen maanden kwam ik met het koude weer niet verder dan 40 km op de accu. De tankinhoud is dan wel wat klein als je 140 km oper dag moet. Gelukkig gaan we warmer weer tegemoet en ik hoop dat ik dan 60 km kan halen
Groetjes,
Caliban
Hallo Allemaal
- Alex
- Sponsor
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Contacteer:
Re: Hallo Allemaal
Hallo Caliban,
Welkom op dit forum. Je zult zien dat je met een beetje beleid in de zomer de 80km kunt halen. Afgelopen week heeft menigeen de 60km al bereikt.
Groet, Alex
Welkom op dit forum. Je zult zien dat je met een beetje beleid in de zomer de 80km kunt halen. Afgelopen week heeft menigeen de 60km al bereikt.
Groet, Alex
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
- CyberGrey
- Sponsor
- km-stand: 85000
- Lifetime: 16
- Auto: Ampera
- Contacteer:
Welkom op het forum Caliban,Caliban schreef: De auto rijdt prettig en best pittig maar hij is wel wat te laag aan de voorkant. Zonder schavende geluid over een behoorlijke bult is echt niet mogelijk. De afgelopen maanden kwam ik met het koude weer niet verder dan 40 km op de accu. De tankinhoud is dan wel wat klein als je 140 km oper dag moet. Gelukkig gaan we warmer weer tegemoet en ik hoop dat ik dan 60 km kan halen
Caliban
Je kunt hier inderdaad veel informatie vinden, zo ook dat als je 4cm van de bumperflap afhaalt of de korte flap laat monteren je ook weer voor 80/90 % van de bulten kunt nemen zonder het schavende geluid. en de extra km komen er wel weer aan. is het 140 per dag heen en terug? kun je tussen tijds laden? dan kom het wel goed met het verbruik, alleen de winter periode is dan niet jou tijd!!
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
- Poul
- Moderator
- km-stand: 195000
- Lifetime: 29
- Auto: geen
- Contacteer:
Welkom op dit forum. Zoals je zelf al hebt geconstateerd, staan een heleboel praktische dingen voor alledag niet in de handleiding. Daar proberen we met ons allen een bijdrage te leveren om die op te lossen.
Ik ben vorig jaar eens begonnen ze te verzamelen en in 1 topic Tips & tricks onder te brengen. Het verbaast mij nu hoeveel praktische weetjes er wel niet zijn
.
Alles bij elkaar maakt dit het forum bijzonder waardevol. Wellicht heb jij na verloop van tijd ook nog aanbevelingen. Wij houden ons aanbevolen.
Groeten,
Poul
Ik ben vorig jaar eens begonnen ze te verzamelen en in 1 topic Tips & tricks onder te brengen. Het verbaast mij nu hoeveel praktische weetjes er wel niet zijn
Alles bij elkaar maakt dit het forum bijzonder waardevol. Wellicht heb jij na verloop van tijd ook nog aanbevelingen. Wij houden ons aanbevolen.
Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k.