Wat zijn de statistieken na 1 maand Opel Ampera?

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
fam_h
Vaste klant
km-stand: 150000
Lifetime: 27
Auto: Ampera-e

Re: Wat zijn de statistieken na 1 maand Opel Ampera?

Bericht door fam_h »

Vanmorgen mijn Volt weggebracht voor een 30k beurt. Heb toen van de dealer een Volt meegekregen met volgens mij de slechtste verbruikscijfers in NL/ Wereld(?)

Iets van 6.500km op de teller tegen een gemiddeld verbruik van .... tada ....... 8.3l/100km.
De laatste 650 km is zelfs gereden tegen een verbruik van 9.5l/ 100km.

Toch wel zonde wanneer je zo'n auto probeert te verkopen en je geeft deze mee met zulke slechte verbuikscijfers......ik ga er bij het ophalen van mijn auto wel een opmerking over maken.
ArjanB
Vaste klant
km-stand: 78000
Lifetime: 26
Auto: Volt

Bericht door ArjanB »

Ze geven die auto zeer waarschijnlijk aan iedereen mee en de meesten houden er geen rekening mee dat ze moeten opladen. Of hebben er geen zin in. Denk niet dat dit aan de dealer zelf ligt.
fam_h
Vaste klant
km-stand: 150000
Lifetime: 27
Auto: Ampera-e

Bericht door fam_h »

Denk toch wel dat de dealer er een rol in heeft.

Vanmorgen kreeg ik de auto met een lege accu mee. Kan best zijn dat één van de werknemers ermee naar het werk was gereden maar dan had deze toch minimaal aan een laadpaal kunnen hangen, aan 5km range had ik genoeg gehad om thuis te komen waar deze nu tevreden aan de laadkabel hangt.

Daarnaast ontbreekt de thuislader/ laadkabel in de achterbak. Ik moest eerst in de stad zijn en had deze willen laden, maar dat ging dus niet.
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Contacteer:

Bericht door japio »

In Maart 2085km E kilometers, bij gemiddeld 169 Wattuur per kilometer totaal 346,4 kWh verbruikt. De gemiddelde temperatuur bij het inpluggen was 3,6 graden de grootste dagafstand op E was 168km. Het laagste verbruik was 146 en het hoogste was 206 Wattuur per kilometer.

Buiten de statistieken om nog een paar 100km E, maar hier heb ik zonder meter tussentijds bijgeladen. Over 2 weken de factuur voor het laden, ik wacht hem in spanning af.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Plaats reactie