Hanzzzz schreef:Hoe kan het dan dat ze me toch een gespecificeerde rekening kunnen sturen? Met laad tijden en paalnummers?
Als ik goed ben geïnformeerd leveren de serviceproviders elkaar alleen historische data en geen actuele data. M.a.w. aan het einde van de maand vertellen ze aan elkaar wie waar hoe lang heeft geladen. Binnenkort komt er één standaard voor gegevens uit laadpalen en dan moet het mogelijk zijn om deze info te reproduceren. Daar zit nu nog teveel handwerk tussen.
Perfect en wat gaat TNM daarmee doen? Mijn verzoek is om daarmee de genoemde features beschikbaar te maken op de website.
Vooral dat stekker er uit alarm is erg handig om boetes en wegslepen te voorkomen. Gebeurd dat? Ja, dat is gebeurd.
Perfect en wat gaat TNM daarmee doen? Mijn verzoek is om daarmee de genoemde features beschikbaar te maken op de website.
Vooral dat stekker er uit alarm is erg handig om boetes en wegslepen te voorkomen. Gebeurd dat? Ja, dat is gebeurd.
Ontzettend vervelend dat dit gebeurt. Echter ontvangt The New Motion geen informatie uit de auto, maar inderdaad van de verschillende aanbieders van laadpunten. Er wordt dus informatie van de laadpunten uitgewisseld wat betreft laadsessies. Dat gebeurt nu achteraf, maar we zijn bezig om hier realtime inzicht in te verschaffen via Lovetoload.
Wellicht is een voorgestelde feature "melding van ontkoppelen laadkabel" iets wat u zou kunnen voorstellen bij Opel?
Ontzettend vervelend dat dit gebeurt. Echter ontvangt The New Motion geen informatie uit de auto, maar inderdaad van de verschillende aanbieders van laadpunten. Er wordt dus informatie van de laadpunten uitgewisseld wat betreft laadsessies. Dat gebeurt nu achteraf, maar we zijn bezig om hier realtime inzicht in te verschaffen via Lovetoload.
Wellicht is een voorgestelde feature "melding van ontkoppelen laadkabel" iets wat u zou kunnen voorstellen bij Opel?
Vriendelijke groet,
Lieke Joosten
The New Motion
Beste Lieke,
Ja, ik kan voorstellen bij Opel /GM maar Opel doet geen onderzoek.Jullie wel. Dat jullie dit onderzoek doen kan m.i. twee redenen hebben.
1. De klant tevredenheid verbeteren door de klant het idee te geven dat je ze serieus neemt.
2. De klant tevredenheid verbeteren door de service naar de klant te verbeteren waarop de klant zit te wachten.
Ik ga er zonder meer vanuit dat jullie de tweede als reden hebben voor dit onderzoek. Vandaar dit jullie tips geef op welke service ik (de klant) zit te wachten en niet Opel.
Aangezien jullie straks toch die informatie realtime binnen krijgen kan die informatie gebruiken om deze optie beschikbaar stellen aan jullie klanten.
Je hebt helemaal gelijk, we doen inderdaad onderzoek om deze 2 redenen en zoals gezegd om onze processen en diensten te verbeteren. Er zijn echter beperkingen in wat wij als bedrijf kunnen bieden, aangezien we geen autofabrikant zijn, maar een "service provider".
Opel/ General Motors doet wellicht nu geen onderzoek, maar er is wel een agent werkzaam die beschikbaar is voor alle vragen en feedback rondom de Opel Ampera. Dit is de My Ampera Agent (Tel 0800-0205915 | * Mail pim.van_zuilen-contractor@gm.com). We zullen in dit geval de functionaliteiten met de betrekking tot de auto waar u behoefte aan heeft bij hem aankaarten zodat hij de feedback doorzetten naar de juiste afdeling binnen General Motors.
Het is een ( verbetering van de ) dienst die jullie kunnen aanbieden (service provider) zonder dat je enige kennis nodig hebt van de auto die aangesloten is cq wordt en ook zonder dat je enige informatie uitwisseling nodig is met de betreffende auto.
Dus waar zit de beperking?
LiekeJoosten schreef:Beste Hans,
Je hebt helemaal gelijk, we doen inderdaad onderzoek om deze 2 redenen en zoals gezegd om onze processen en diensten te verbeteren. Er zijn echter beperkingen in wat wij als bedrijf kunnen bieden, aangezien we geen autofabrikant zijn, maar een "service provider".
Opel/ General Motors doet wellicht nu geen onderzoek, maar er is wel een agent werkzaam die beschikbaar is voor alle vragen en feedback rondom de Opel Ampera. Dit is de My Ampera Agent (Tel 0800-0205915 | * Mail pim.van_zuilen-contractor@gm.com). We zullen in dit geval de functionaliteiten met de betrekking tot de auto waar u behoefte aan heeft bij hem aankaarten zodat hij de feedback doorzetten naar de juiste afdeling binnen General Motors.
Onderscheid maken is eenvoudig zorg voor meer functionaliteit op de website zoals:
-Waar staat mijn auto te laden
-Hoelang is ie al aan het laden
-Zit ie a vol zo ja hoe laat
-Alarm per e-mail of sms as de stekker uit de auto gehaald wordt.
-Statestiek van het gebruik
Beste Hans,
De beperking zit onder andere in het feit dat we niet kunnen zien waar uw specifieke auto staat te laden, hoe laat uw specifieke auto vol zit, we geen alarm per e-mail of sms kunnen sturen, omdat we niet weten wanneer de stekker uit uw specifieke auto gehaald wordt. Wel bieden we u statistieken van het gebruik op lovetoload en waarin u dus ook kunt zien hoe lang u geladen heeft. Uw suggesties zijn zeer interessant en zal ik deze overbrengen naar onze product group, zodat deze wellicht in de toekomst gerealiseerd kunnen worden.
LiekeJoosten schreef:
De beperking zit onder andere in het feit dat we niet kunnen zien waar uw specifieke auto staat te laden, hoe laat uw specifieke auto vol zit, we geen alarm per e-mail of sms kunnen sturen, omdat we niet weten wanneer de stekker uit uw specifieke auto gehaald wordt.
Maar jullie hebben toch wel gegevens van de pashouder, dus niet van de auto, maar van de houder van de pas waarmee de auto wordt geladen. Dan heb je toch geen specifieke autogegevens nodig? Want de pashouder weet wel voor welke auto de pas is gebruikt. Je weet welke combinatie pas en laadpaal op een bepaald moment geldt (dat hoop ik tenminste wel ). Als je de bel/sms-gegevens aan de pas koppelt, ben je er toch voor een groot deel? Met een beetje creativiteit zijn de diverse voorwaarden wel te formuleren voor de benodigde signalen. Misschien moeten we een beetje buiten de box denken, maar zo moeilijk lijkt mij dat niet. Je moet het natuurlijk wel willen.
Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k.
Onderscheid maken is eenvoudig zorg voor meer functionaliteit op de website zoals:
-Waar staat mijn auto te laden
-Hoelang is ie al aan het laden
-Zit ie a vol zo ja hoe laat
-Alarm per e-mail of sms as de stekker uit de auto gehaald wordt.
-Statestiek van het gebruik
Beste Hans,
De beperking zit onder andere in het feit dat we niet kunnen zien waar uw specifieke auto staat te laden, hoe laat uw specifieke auto vol zit, we geen alarm per e-mail of sms kunnen sturen, omdat we niet weten wanneer de stekker uit uw specifieke auto gehaald wordt. Wel bieden we u statistieken van het gebruik op lovetoload en waarin u dus ook kunt zien hoe lang u geladen heeft. Uw suggesties zijn zeer interessant en zal ik deze overbrengen naar onze product group, zodat deze wellicht in de toekomst gerealiseerd kunnen worden.
Vriendelijke groet,
Lieke Joosten
The New Motion
Beste Lieke,
Jullie kunnen prima zien waar ik sta te laden want ik ontvang elke maand een factuur waarop voor elke laadsessie deze informatie te vinden is: 01-03-13 08:54 NL-1017BS-VAT-693_2 Amsterdam Nuon 11,62 3u09m 1,0197 3,22
M.a.w. datum, starttijd laden, paal nummer, aantal KWh, laad duur, tarief en bedrag.
Dus jullie weten exact waar mijn auto staat en wanneer.
Als ik dus om 8:54 begon met laden en ik laad 3 uur en 9 minuten dan was mijn auto om 3 minuten over 1 vol.