Transacties, worden volgens mij idd niet realtime doorgegeven door de verschillende backoffice systemen!!Alex schreef:Beste Hanzzz en anderen,
Bedenk dat er een groot verschil zit tussen real-time informatie en historische data.
Je wilt real-time informatie, maar je krijgt een factuur op basis van historische data.
Groet, Alex
Onderzoek The New Motion
- CyberGrey
- Sponsor
- km-stand: 85000
- Lifetime: 16
- Auto: Ampera
- Contacteer:
Re: Onderzoek The New Motion
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
- Poul
- Moderator
- km-stand: 195000
- Lifetime: 29
- Auto: geen
- Contacteer:
De info die ik aflees op mijn pc voor het gebruik van mijn thuislaadpaal (EV-Box) is, met een relatief kleine vertraging, real time. Incl starttijdstip, eindtijdstip, eventueel storingstijdstip, laadpaalnummer, laadpasnummer van degene die laad, temperatuur accu etc. Dit is dezelfde info als EV-Box beschikbaar heeft. Ik kan dus, als ik aan de andere kant van het land ben, zien of en welke laadpas aangekondigd of onaangekondigd van mijn laadpaal gebruik maakt. What's the problem? De meeste info ligt voor het oprapen...
Je moet alleen wel even bukken
.
Groeten,
Poul
Je moet alleen wel even bukken
Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. 
- Alex
- Sponsor
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Contacteer:
Je moet niet vergeten dat in 2009 en 2010 hard gewerkt is aan interoperabiliteit. Alle passen moesten overal bruikbaar zijn. Beveiliging van de passen was van ondergeschikt belang. Toen deze afspraken gemaakt werden, waren er nog bijna geen gebruikers. Allereerst past er hier een compliment aan de aanbieders van laadpalen, dat al heel snel mogelijk was om overal met één pasje te laden.Poul schreef:De meeste info ligt voor het oprapen...
Wat je wilt, real time al je transacties zien, vergt echt een huzarenstukje. Vergeet verder niet dat dit voor de aanbieders bedrijfsgevoelige informatie is. Met betrekking tot bezetting van parkeergarages start NDW in 2014 waarschijnlijk een proef voor het landelijk beschikbaar stellen van bezettingsgegevens, onder strikte condities (met de real time informatie over de concurrent mag niets worden gedaan). Over laadpalen en -transacties is nog niet eens gesproken.
De informatie die je wilt, ligt niet voor het oprapen, maar moet van de grond af worden opgebouwd. Ik zie liever dat de providers hun energie steken in het verder uitrollen van het netwerk, dan dat ze voor een relatief kleine groep gebruikers real time data gaan produceren .............. voor real time statistieken.
Volgens mij moeten veeleer de autoproducenten zich aangesproken voelen dan de energieproviders.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
-
Hanzzzz
- Stamgast
- km-stand: 240000
- Lifetime: 31
Lieke heeft dit geschreven : " Er wordt dus informatie van de laadpunten uitgewisseld wat betreft laadsessies. Dat gebeurt nu achteraf, maar we zijn bezig om hier realtime inzicht in te verschaffen via Lovetoload. "Alex schreef:Je moet niet vergeten dat in 2009 en 2010 hard gewerkt is aan interoperabiliteit. Alle passen moesten overal bruikbaar zijn. Beveiliging van de passen was van ondergeschikt belang. Toen deze afspraken gemaakt werden, waren er nog bijna geen gebruikers. Allereerst past er hier een compliment aan de aanbieders van laadpalen, dat al heel snel mogelijk was om overal met één pasje te laden.Poul schreef:De meeste info ligt voor het oprapen...
Wat je wilt, real time al je transacties zien, vergt echt een huzarenstukje. Vergeet verder niet dat dit voor de aanbieders bedrijfsgevoelige informatie is. Met betrekking tot bezetting van parkeergarages start NDW in 2014 waarschijnlijk een proef voor het landelijk beschikbaar stellen van bezettingsgegevens, onder strikte condities (met de real time informatie over de concurrent mag niets worden gedaan). Over laadpalen en -transacties is nog niet eens gesproken.
De informatie die je wilt, ligt niet voor het oprapen, maar moet van de grond af worden opgebouwd. Ik zie liever dat de providers hun energie steken in het verder uitrollen van het netwerk, dan dat ze voor een relatief kleine groep gebruikers real time data gaan produceren .............. voor real time statistieken.
Volgens mij moeten veeleer de autoproducenten zich aangesproken voelen dan de energieproviders.
Mijn punt is dat als je het doet, doe het dan goed. The New Motion heeft juist de goede insteek gekozen om nu eerst te inventariseren wat gebruikers graag willen zodat de functionele en niet-functionele eisen van de klanten duidelijk zijn voor het project voordat het van start gaat. Het gelijk mee nemen is dan veel goedkoper en eenvoudiger dan het achteraf nog toe willen voegen. Daarbij heb je voor dat het project start een goede onderhandelingspositie.
- japio
- Harde kern
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Contacteer:
Hanzzzzz, hoeveel ben jij bereid extra te betalen voor deze functionaliteit? Alex heeft een goed punt en zelf zie ik liever 1.000 eenvoudige laadpunten dan 10 ultra high tech laadpalen.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
-
Hanzzzz
- Stamgast
- km-stand: 240000
- Lifetime: 31
The New Motion vraagt hoe kunnen we de service verbeteren. Dit heeft zoals Lieke met mijn eens is als doel om de klant tevredenheid te verhogen. Dit zorgt voor meer omzet meestal meer winst. Dus dat kleine beetje inspanning extra door er even over na te denken over iets wat je toch al wil gaan doen is zeker zinvol. Mede omdat je daarmee gedoe rond weggesleepte auto's en gestolen laadkabels kan voorkomen.Dit zal de acceptatie graad van electrisch auto's verhogen als valide alternatief helpen en daar mee ons en de hele industrie.japio schreef:Hanzzzzz, hoeveel ben jij bereid extra te betalen voor deze functionaliteit? Alex heeft een goed punt en zelf zie ik liever 1.000 eenvoudige laadpunten dan 10 ultra high tech laadpalen.
Ik ben tot nu toe geen een publieke laadpaal tegen gekomen van TNM volgens mij leveren ze deze ook niet wel lolosmarts. Dus ja een vraag zou kunnen zijn aan TNM om publieke laadpalen te gaan installeren en ja dan liever 1000 extra laadpalen. (ga je gang) Overigens hoef je voor mijn verzoek helemaal niets te veranderen aan de huidige laadpalen want ze kunnen het al, dus dat afzetten tegen 10 ultra high tech is niet relevant.
M.a.w. Alex heeft een goed punt als het een tegen over het andere staat maar dat is niet het geval. Ook is het geen huzarenstukje of complex. Sterker nog het zeer waarschijnlijk vrij eenvoudig.
- Alex
- Sponsor
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Contacteer:
Binnenkort zetten de providers, verenigd in Eviolin, een eerste serieuze stap: een standaard datumformat als output van de palen.
Onderzoekstechnisch vind ik dit onderzoek van TNM niet briljant (de vragenlijst vind ik slecht in elkaar zitten), ik heb geen behoefte in hun propositie, maar onder Android hebben ze voor mij wel de beste App en als lid van Eviolin maken ze zich wel sterk voor de groei van het netwerk.
Onderzoekstechnisch vind ik dit onderzoek van TNM niet briljant (de vragenlijst vind ik slecht in elkaar zitten), ik heb geen behoefte in hun propositie, maar onder Android hebben ze voor mij wel de beste App en als lid van Eviolin maken ze zich wel sterk voor de groei van het netwerk.
Forum Sponsor, Buurauto