Tesla model S is besteld!
-
Daniel
- Bekende
- km-stand: 38000
- Lifetime: 25
- Auto: Ampera
Tesla model S is besteld!
Dag allemaal,
Vandaag heb ik een tesla model s gereserveerd. Ik rijd inmiddels al weer bijna een jaar rond in mijn zwarte ampera. Dat bevalt nog steeds prima, op de onhebbelijke navigatie na dan. Waarom dan toch de tesla? Omdat wij net een zoontje hebben gekregen, mijn vrouw in een fiat 500c rijdt, dat een leuke auto is maar toch echt niet geschikt is om een wandelwagen in te vervoeren. De fiat gaat er uit, ik ga rijden in de tesla en mijn vrouw gaat rijden in de ampera.
Ik kan niet wachten! De leveringsdatum is nog niet bekend, waarschijnlijk ergens in de nazomer. Zolang het maar in 2013 is in verband met de nul procent bijtelling.
Met vriendelijke groet,
Daniel
Vandaag heb ik een tesla model s gereserveerd. Ik rijd inmiddels al weer bijna een jaar rond in mijn zwarte ampera. Dat bevalt nog steeds prima, op de onhebbelijke navigatie na dan. Waarom dan toch de tesla? Omdat wij net een zoontje hebben gekregen, mijn vrouw in een fiat 500c rijdt, dat een leuke auto is maar toch echt niet geschikt is om een wandelwagen in te vervoeren. De fiat gaat er uit, ik ga rijden in de tesla en mijn vrouw gaat rijden in de ampera.
Ik kan niet wachten! De leveringsdatum is nog niet bekend, waarschijnlijk ergens in de nazomer. Zolang het maar in 2013 is in verband met de nul procent bijtelling.
Met vriendelijke groet,
Daniel
Sinds maart 2012 is de ampera mijn auto voor dagelijks vervoer. Inmiddels een Tesla Model S (85 kWh performance, zwart, tech pakket, 21"lmv, sound, derde zitrij) besteld, levering in september/oktober 2013. De ampera wordt dan de auto van mijn vrouw.
- japio
- Harde kern
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Contacteer:
Re: Tesla model S is besteld!
Mooi! Vrijwel geen enkel compromis... top Voor mij een beetje te gek want als je als servicemonteur komt voorrijden met zo'n wagen dan
maar hier wil ik mijn vingers ook best nog wel aan branden.
Hoeveel weegt het accupakket van deze S eigenlijk? 85kWh omgezet in Ampera accugewicht dan heb je het over 1000kg!
Hoeveel weegt het accupakket van deze S eigenlijk? 85kWh omgezet in Ampera accugewicht dan heb je het over 1000kg!
Laatst gewijzigd door japio op di 05 mar 2013, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- willem
- Bekende
- km-stand: 67000
- Lifetime: 35
Top deal, echt een mooie wagen!Daniel schreef:ik ga rijden in de tesla en mijn vrouw gaat rijden in de ampera.
85 Kwh Accu besteld?
Het is stil op het platteland
- RmG
- Bekende
- km-stand: 110000
- Lifetime: 15
Ja, daar kan ik wel een beetje jaloers om zijn.
Mooie wagen die tesla s !!
Welk accupakket heb je, ben benieuwd hoe je de beperking van de actie radius in de praktijk gaat ervaren.
Dat is natuurlijk een groot verschil met de Ampera, die blijft tenminste altijd doorrijden...
Mooie wagen die tesla s !!
Welk accupakket heb je, ben benieuwd hoe je de beperking van de actie radius in de praktijk gaat ervaren.
Dat is natuurlijk een groot verschil met de Ampera, die blijft tenminste altijd doorrijden...
Opel Ampera, Cardinal Red, navigatie en camera.
Lolo smart, fietsendrager van Thule achterop.
En 11 zonnepanelen voor ruim 2700 kwh/jr.
- RmG
- Bekende
- km-stand: 110000
- Lifetime: 15
En ga je nu 2 laadpalen voor de deur zetten?
Opel Ampera, Cardinal Red, navigatie en camera.
-
Daniel
- Bekende
- km-stand: 38000
- Lifetime: 25
Het wordt het model met het 85 kWh accupakket. De exacte specificaties (kleur, opties) worden pas 3 maanden voor de auto daadwerkelijk wordt geproduceerd doorgegeven.
Ik denk dat ik met het 85 kWh pakket al mijn verplaatsingen in Nederland makkelijk kan maken. De officieel opgegeven range van de 85 is 480 km. Met de ampera kom ik tussen de 40 (koude omstandigheden, snelheden boven de 130 km/u) en 65 km (normaal rijden in de zomer) op een volle accu (10 kWh). Naar het buitenland op vakantie gaan met de tesla zit er niet in, maar daar kunnen wij de ampera nog voor gebruiken.
Ik meen dat de auto zo'n 2100 kg weegt. De accu neemt daarvan een groot deel voor zijn rekening, de auto zelf is van aluminium en ook de elektromotor is zeer beperkt van omvang (en gewicht?).
Er komen inderdaad twee laadpalen te staan. Gelukkig op het eigen erf, dus dat is geen probleem. Wat nog niet duidelijk is, is hoe de laadaansluiting precies is. De auto kan op 10 kW laden, maar ik heb nog niet kunnen achterhalen of dat 45 A op één fase is of een driefasige aansluiting. Hij kan in ieder geval ook op 16A laden, net als de ampera.
Ik denk dat ik met het 85 kWh pakket al mijn verplaatsingen in Nederland makkelijk kan maken. De officieel opgegeven range van de 85 is 480 km. Met de ampera kom ik tussen de 40 (koude omstandigheden, snelheden boven de 130 km/u) en 65 km (normaal rijden in de zomer) op een volle accu (10 kWh). Naar het buitenland op vakantie gaan met de tesla zit er niet in, maar daar kunnen wij de ampera nog voor gebruiken.
Ik meen dat de auto zo'n 2100 kg weegt. De accu neemt daarvan een groot deel voor zijn rekening, de auto zelf is van aluminium en ook de elektromotor is zeer beperkt van omvang (en gewicht?).
Er komen inderdaad twee laadpalen te staan. Gelukkig op het eigen erf, dus dat is geen probleem. Wat nog niet duidelijk is, is hoe de laadaansluiting precies is. De auto kan op 10 kW laden, maar ik heb nog niet kunnen achterhalen of dat 45 A op één fase is of een driefasige aansluiting. Hij kan in ieder geval ook op 16A laden, net als de ampera.
Sinds maart 2012 is de ampera mijn auto voor dagelijks vervoer. Inmiddels een Tesla Model S (85 kWh performance, zwart, tech pakket, 21"lmv, sound, derde zitrij) besteld, levering in september/oktober 2013. De ampera wordt dan de auto van mijn vrouw.
- JPG66
- Newbie
- km-stand: 24000
- Lifetime: 18
Ik leg net Michael Coussement van Cohere Energy Solutions neer. Van hem begrijp ik dat de smaken zijn:Daniel schreef:Wat nog niet duidelijk is, is hoe de laadaansluiting precies is. De auto kan op 10 kW laden, maar ik heb nog niet kunnen achterhalen of dat 45 A op één fase is of een driefasige aansluiting. Hij kan in ieder geval ook op 16A laden, net als de ampera.
- 1-fase 16A = 3.7kW laadt de 85kWh accu in 28 uur
- 3-fasen 16A = 11kW laadt de 85kWh accu in 10 uur
- 3-fasen 32A = 22kW laadt de 85kWh accu in 8,5 uur, en in 4,8 uur als de Tesla twin laders heeft, meerprijs 1.600 euro
Ik heb al vorig jaar een aanbetaling op de Tesla gedaan en heb net deze week mijn uitnodiging gekregen om de auto samen te stellen en in productie te nemen. Dat betekent binnenkort weer afscheid van de Ampera, die ik wel zo lekker vind rijden dat de proefrit in de Tesla lang niet zoveel indruk meer maakte als ik verwacht had.
- Ivo
- Beheerder
- km-stand: 171000
- Lifetime: 41
- Auto: anders
- Contacteer:
De Tesla S is echt wel de bom, poehpoeh, wat een bak

Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
- Jeffrey Baljet
- Vaste klant
- km-stand: 12000
- Lifetime: 0
- Auto: Volt
Is inderdaad een zeer gave auto. Die wil ik ook wel (beetje boven budget helaas
)en met die range moet dat zeker voldoende zijn voor mij in NL...graag zie ik de foto's en ervaringen van je