Even voorstellen, ik ben Stefan, 39 jaar oud en woonachtig in een klein dorpje in de buurt van Zoetermeer.
Als project manager bij een ingenieursbureau in de olie&gas en groene energie (denk aan windmolens op zee..) heb ik de afgelopen jaren veel in mn prive auto voor de zaak gereden. Met de huidige brandstof prijzen en de matige kilometer vergoeding deed me dat op een gegeven moment toch dusdanig veel financieel pijn dat ik maar eens met mn baas ben gaan praten.
Al vlot kwamen we er achter dat een auto van de zaak toch wel de beste oplossing zou zijn en toen kon t grote zoeken beginnen.
Ik rijd zelf nu prive in een subaru forester uit 2007 met 2.5 turbo boxer die ook nog even op kracht-kuurtje is geweest bij Prodrive. Resultaat, 260pk, 400Nm en 0-100 in 6,5 sec. (niet slecht voor een opa auto met awd en een automaat...)
Met een verbruik van 1 op 8 bij normaal rijden, oplopend tot 1 op 5 als ik weer eens met 240km/u naar hamburg knalde voor een zakentripje verklaart dit dus wel de eerder genoemde financiele pijn
Naast de subaru heb ik overigens nog 2 oldtimers, een VW kever uit 1961 en een VW 411 LE uit 1971.
Een beetje ene petrolhead dus.
Maar goed een leasebak dus. En wat moet t dan worden? Een beetje rondgeneusd en ik kwam eigenlijk niks tegen wat ook maar in de buurt van mogelijke vervanging voor mijn subaru kwam.. althans, niet eentje die ook goedkeuring van de baas zou krijgen.
En toen, puur per toeval, zag ik de ampera. Toch maar eens even onderzoeken!
Hmmmm 0% bijtelling... (dat laat ruimte om de forester er bij te houden als fun-auto) deels op batterijen en indien nodig op benzine..(past goed bij onze branche) en ziet er ook nog eens goed uit.
Snel een proefrit geregeld en ik was direct verkocht! Wat een übergaaf ding! Rijdt fantastisch en supergave techniek. Daar kan ik als petrol head (of moet ik me nu electron-head gaan noemen) wel wat mee.
Nog even wat onderhandelen met de baas omdat de leaseprijs toch best stevig is en iets meer dan dat zij eigenlijk in gedachten hadden. Maar de mogelijke marketing en reclame waarde heeft goed geholpen. Er komt dan ook een groot logo van ons bedrijf op.
Auto komt via leaseplan, Jansen in Huizen had nog precies de uitvoering op voorraad staan die ik wou hebben.Nu nog een week of twee wachten en als t goed is komt ie dan op de oprit te staan.
Nog even het e.e.a. regelen met TNM voor de lolo's en dan kan the experience beginnen!
Ik houd jullie op de hoogte