Hoi, jij zit dus ook op het teslamotorsclub forum! Ik het ook begrepen dat de model s inderdaad op 3-fasen kan worden geladen. Bij ons wordt dat 3-fasen 16A, meer zit er niet in met een 3*25A huisaansluiting. Natuurlijk zou dat kunnen worden verhoogd naar 3*32A of 3*50A, maar de kosten daarvan (zowel aansluitkosten als maandelijkse vastrechtkosten) vind ik disproportioneel. De laadtijd bij 3*16A is bovendien voldoende, zelfs in het (weinig voorkomende) geval dat de accu volledig leeg is. Ik moet wel goed opletten op de faseaansluitingen, zodat op de fase waar ook de ampera op laad (die laadt op 1 fase 10A) geen andere grote verbruikers worden gezet.JPG66 schreef:Ik leg net Michael Coussement van Cohere Energy Solutions neer. Van hem begrijp ik dat de smaken zijn:Daniel schreef:Wat nog niet duidelijk is, is hoe de laadaansluiting precies is. De auto kan op 10 kW laden, maar ik heb nog niet kunnen achterhalen of dat 45 A op één fase is of een driefasige aansluiting. Hij kan in ieder geval ook op 16A laden, net als de ampera.Ik geloof dat de prijzen voor de bovengenoemde laadstations respectievelijk 800, 1.300 en 1.700 euro excl. BTW zijn.
- 1-fase 16A = 3.7kW laadt de 85kWh accu in 28 uur
- 3-fasen 16A = 11kW laadt de 85kWh accu in 10 uur
- 3-fasen 32A = 22kW laadt de 85kWh accu in 8,5 uur, en in 4,8 uur als de Tesla twin laders heeft, meerprijs 1.600 euro
Ik heb al vorig jaar een aanbetaling op de Tesla gedaan en heb net deze week mijn uitnodiging gekregen om de auto samen te stellen en in productie te nemen. Dat betekent binnenkort weer afscheid van de Ampera, die ik wel zo lekker vind rijden dat de proefrit in de Tesla lang niet zoveel indruk meer maakte als ik verwacht had.
Ik heb gelukkig bij het aanleggen van de laadpaal van de ampera ook een krachtstroom kabel gelegd, dus straks geen graafwerk meer. De meterkast wordt uitgebreid met een driefase meter voor de tesla laadpaal, en ook daar is ruimte voor.
Pas volgende week zaterdag heb ik een proefrit, nadat ik een eerdere afspraak begin april heb moeten afzeggen
Heb jij jouw bestelling al "gefinalized"?
Met vriendelijke groet,
Daniel
P.S. Het forum van teslamotorsclub (www.teslamotorsclub.com) kan ik echt aanbevelen, daar staat naast informatie over tesla's ook veel informatie over elektrisch rijden in het algemeen.