Straks ook een Ampera?

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Plaats reactie
marathon
Newbie
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Straks ook een Ampera?

Bericht door marathon »

Momenteel rij ik in een Prius van drie jaar oud en moet binnenkort aan een andere lease auto. Ik ben me aan het orienteren en kwam bij de Ampera en op dit forum terecht.

Ik rij dagelijks twee keer 85 km en in totaal zo'n kleine 50.000 km per jaar.

Vandaag een proefrit gemaakt en wat een geweldige auto is dit, maar dat wisten jullie natuurlijk al langer. Mogelijk probleem is de hoge aanschafwaarde en de bijbehorende leasekosten. Ik ga maar eens met mijn baas praten wat de mogelijkheden zijn. Omdat ik met een Ampera geen bijtelling heb zou ik eventueel een deel van de extra kosten voor mijn rekening kunnen nemen.

wat is jullie ervaringen met leasen?

Groet,

Marathon.
ElectricRene
Vaste klant
km-stand: 90
Lifetime: 44
Auto: Ampera

Re: Straks ook een Ampera?

Bericht door ElectricRene »

marathon schreef:Momenteel rij ik in een Prius van drie jaar oud en moet binnenkort aan een andere lease auto. Ik ben me aan het orienteren en kwam bij de Ampera en op dit forum terecht.

Ik rij dagelijks twee keer 85 km en in totaal zo'n kleine 50.000 km per jaar.

Vandaag een proefrit gemaakt en wat een geweldige auto is dit, maar dat wisten jullie natuurlijk al langer. Mogelijk probleem is de hoge aanschafwaarde en de bijbehorende leasekosten. Ik ga maar eens met mijn baas praten wat de mogelijkheden zijn. Omdat ik met een Ampera geen bijtelling heb zou ik eventueel een deel van de extra kosten voor mijn rekening kunnen nemen.

wat is jullie ervaringen met leasen?

Groet,

Marathon.
uitgaande van RE 1 op 13 is bij een elektrisch gebruik van 40 km op de accu per rit je gemiddelde ongeveer 1 op 18,5
Dat is bij de 2 keer opladen en voor de rest de meest ongunstige verbruikswaarden.
Bij een gunstiger elektrisch gebruik van bv 70 km per rit wordt dit 1 op 391

Het halen van het opgegeven fabrieks gebruik lijkt mij zeer goed haalbaar :D
Ik ben jaloers op de gunstige ritjes.
Succes met het overtuigen van je baas ;)

Greetzzz Rene
Ampera Zwart. Navi/bose/achteruitrijcamera.
RmG
Bekende
km-stand: 110000
Lifetime: 15
Auto: Ampera

Re: Straks ook een Ampera?

Bericht door RmG »

Tja, als ik jouw werkgever was zou ik het niet doen denk ik.
Het aandeel op benzine rijden is alleen voor jouw woonwerkverkeer al aanzienlijk hoog.
Ook het niet woonwerkverkeer (bv vakanties) zal gaan meetellen in jouw benzine versus stroom verbruik en dat ligt meestal nog minder gunstig.
Voor de werkgever gaat het om een aanzienlijk duurdere auto in aanschaf, door de vele benzine km's die jij zult gaan rijden gaat het voordeel van EV onvoldoende opwegen tegen die hogere aanschafprijs.
Vergelijk je dat als werkgever, dan ben je in jouw geval met een goede diesel vrijwel zeker goedkoper uit.

Als je echt bereid bent een deel van jouw belasting voordeel in te zetten zou dat wel weer kunnen helpen.
Maar bedenk wel dat als jij het bedrijf verlaat het aantal collega's dat onder dezelfde voorwaarden in de Ampera kan/wil gaan rijden beperkt is.

Net als dat je goed moet calculeren op de keuze tussen benzine, gas of diesel, hoort ook bij EV rijden een goede calculatie.
Die is dus op een afstandje moeilijk te maken, maar bedenk wel dat ie voor de looptijd van het leasekontrakt gaat gelden.

Ik gun je zeker zo'n fantastische Ampera hoor, dus veel succes!
Opel Ampera, Cardinal Red, navigatie en camera.
Lolo smart, fietsendrager van Thule achterop.
En 11 zonnepanelen voor ruim 2700 kwh/jr.
Plaats reactie