Waarom haal jij met modelverbruik van 1,2l/100km niet?

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen

Haal jij het modelverbruik van 1,2l/100km? Zo nee, waarom niet?

Ja
15
11%
Nee, daarvoor rijd ik teveel kilometers aan één stuk.
42
30%
Nee, de aangevraagde laadpaal is er nog steeds niet, of geweigerd.
7
5%
Nee, want mijn werkgever/leasemaatschappij/kantooreigenaar willen op het werk geen laadpaal (laten) plaatsen.
4
3%
Nee, want op mijn bestemmingen zijn de laadpalen te ver weg.
30
21%
Nee, want ik kan op mijn bestemmingen niet met de thuislader laden, of ik wil dat niet vragen.
10
7%
Nee, want de laadpalen die ik wil gebruiken zijn vaak bezet door andere EV's.
4
3%
Nee, want de laadpalen die ik wil gebruiken worden vaak bezet gehouden door "vuile" auto's.
14
10%
Nee, het telkens opladen van de auto's vind ik te omslachtig/interesseer ik me niet genoeg voor.
0
Geen stemmen
Nee, want...............
15
11%

Totaal aantal stemmen: 141

aahouwaart
Bekende
km-stand: 42507
Lifetime: 20
Auto: Ampera

Re: Waarom haal jij met modelverbruik van 1,2l/100km niet?

Bericht door aahouwaart »

René schreef:Nieuw record gehaald bij 11000km :clap:
Je bedoelt bij 900 kilometer (zie gebruikerspaneel)? Toch gefeliciteerd met deze prestatie...
Opel Ampera - Cyber Gray
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

De laadpaal die ik met de apps heb opgezocht, blijkt nogal eens achter een gesloten hek te liggen. (markerkant 1501, Almere. Elaad-paal achter hek Nuon). Lastig als die aanvullende info niet door lovetoload op oplaadpalen.nl wordt gegeven.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

Zojuist is de lifetime van 1,9 naar 1,8 gesprongen met een kilometrage van 32.000. OVer de perdiode 1 januari 2013 tot nu is het 1,7 en sinds begin april ongeveer 0,9. Moet dus nog even naar beneden kunnen.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Hanzzzz
Stamgast
km-stand: 240000
Lifetime: 31

Bericht door Hanzzzz »

aahouwaart schreef:
japio schreef:Hierbij een staaltje optimistisch afronden, de uitkomst van het sommetje is 0,8918.
0,9 l/100 km is nog steeds een heel mooi verbruik, maar die computers moeten ze bij Opel toch leren rekenen! Wij komen op 2,6 l/100 km en dat wordt nog lastig te handhaven als we dit jaar met de Ampera naar Kroatië gaan.
Kroatie, moet kunnen zet hem op de autoslaaptrein. Trein is ook electrisch :lol:

BTW dat geeft me te denken. Het zou nog mooier zijn als je de ampera op de trein kan opladen.
aahouwaart
Bekende
km-stand: 42507
Lifetime: 20

Bericht door aahouwaart »

Hanzzzz schreef:
aahouwaart schreef:
japio schreef:Hierbij een staaltje optimistisch afronden, de uitkomst van het sommetje is 0,8918.
0,9 l/100 km is nog steeds een heel mooi verbruik, maar die computers moeten ze bij Opel toch leren rekenen! Wij komen op 2,6 l/100 km en dat wordt nog lastig te handhaven als we dit jaar met de Ampera naar Kroatië gaan.
Kroatie, moet kunnen zet hem op de autoslaaptrein. Trein is ook electrisch :lol:

BTW dat geeft me te denken. Het zou nog mooier zijn als je de ampera op de trein kan opladen.
Wij zijn inderdaad nog op zoek naar een geschikte pantograaf. Je vindt ze niet makkelijk...
Opel Ampera - Cyber Gray
René
Newbie
km-stand: 38500
Lifetime: 5

Bericht door René »

aahouwaart schreef:
René schreef:Nieuw record gehaald bij 11000km :clap:
Je bedoelt bij 900 kilometer (zie gebruikerspaneel)? Toch gefeliciteerd met deze prestatie...
Ik bedoelde een levensduur gemiddelde van 0,9l/100km na 11000km gereden te hebben :D

Evengoed bedankt voor je felicitatie :thumbup:

René
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Bericht door Poul »

Vanmiddag bij een kilometerstand van bijna 27.000 is het gemiddeld benzineverbruik mooi weer teruggesprongen van 2.0 naar 1.9. Staat toch een stuk beter. :thumbup:
Maar inmiddels is de verwachten range op een volle accu wel met 10 km teruggelopen. Puur de lage temperatuur van de laatste dagen. Brrrrrrr ...

Ik hoop snel op echt warmer weer, zodat ik wellicht voor de zomervakantie nog een verbruik van 1.8 l per 100 km kan aantikken. Zu mooi zijn. :wave:

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
bennyvw
Vaste klant
km-stand: 57000
Lifetime: 12
Contacteer:

Bericht door bennyvw »

Zeg dat wel, de aanhoudende 'winter' speelt de fanatieke elektrisch rijders parten. Het lijkt wel alsof het steeds kouder wordt :shock:
Ik herinner me deze periode vorig jaar nog, toen had ik mijn Ampera net een maand, de actieradius schoot toen omhoog :roll:
herbie
Bekende
km-stand: 137600
Lifetime: 14

Bericht door herbie »

nu 31500 km, 2,4l/100km, maar de laatste 8000 km 1,0l/km.
Het zijn de lange ritten, naar Parijs en binnenkort naar de Elzas die het gemiddelde verpesten.
nu Ampera loos en bezitter van een Tesla Model S 75D
e-hermm
Newbie
km-stand: 20
Lifetime: 7

Bericht door e-hermm »

liedekef schreef:10500 km en ... mijn verbruik: 0,5 l/100km !!! :thumbup: :clap:
Ik vind het soms niet leuk dat eens per maand ongeveer de motor opspringt voor een onderhoud , dat verknalt mijn verbruik :twisted:
Haha dat heb ik ook ja. eenmaal een motoronderhoud gehad na 6 wk. Proficiat met je geweldige "verbruik" van 1:200!!!
Ik zit op dit moment op 1.1. ltr per 100 km dus 1:90. Km stand 8.800. Ik wil de 1:100 halen..lijkt me leuk om dat toch een keer in je leven te kunnen zeggen.
Waarom schrijven we de Autoweekredactie niet dat hun manier van testrijden niet overeenkomt met de bedoeling van de ontwerper en dat deze auto zuiniger is dan 1:14 op benzine. Men deponeert gewoon een min of meer triest verhaal dat de auto life time 1:23.9 rijdt maar dan lees ik tevens dat er eigenlijk niet veel wordt opgeladen. Dit is toch geen goede presentatie van die petrolheads. Zelf rijdt ik op benzine vaker 1:18 en heb ook 1:19.6 gehaald (in de winter). Ik ga niet vol planken maar Autoweek doet dat continu. Men had de laatste week ("afscheid van de Volt") juist de kans om het revolutionaire van de auto en de state of the art van de techniek te roemen maar men constateert rare dingen zoals het feit dat er zich maar 2 stoelen achterin bevinden..tja dat heeft een Porsch Panamera precies identiek maar dan is het ineens "apart ipv een doodgewone achterbank". Behoorlijk gekleurd en weinig informatief verhaal dus van Autoweek.
groet e-Hermm
Plaats reactie