Verschil NL vs USA

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Contacteer:

Verschil NL vs USA

Bericht door japio »

Robbertpatrison schreef:Na 10 maanden heb ik 16605 km gereden in mijn Volt, waarvan 15665 (94%) elektrisch. Het enige substantiele onderhoud is de banden roteren. Het is sneller om het zelf even te doen dan naar een garage te gaan.
Robbert, wat een verschil in verbruik in vergelijk met NL :silent: het laden duurt bij jullie toch aanzienlijk langer dan wat hier gangbaar is?
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Robbertpatrison
Bekende
km-stand: 37000
Lifetime: 4
Auto: Ampera-e
Contacteer:

Re: Eerste foto van jouw Ampera

Bericht door Robbertpatrison »

Japio: Inderdaad, het gaat langzamer hier in de USA. De standaard laadkabel hier is 110V, en dat heeft twee modes: 8A (~12 uur laadtijd) of 12A (~16 uur laadtijd). Dat komt door conservatieve wettelijke voorschriften en is zo voor alle elektrische autos. De huizen zijn hier van hout, en overbelaste elektriciteitskabels veroorzaken veel woningbranden. Bij gelijke belasting zijn de kabels hier 2x zo warm als in Europa.

Ik gebruik een 220V/14A portable L2 laadkabel, en dan duurt het iets meer dan 4 uur. Ik heb een Nissan Leaf EVSE gekocht die werkt op zowel 110V en 220V. Daarmee plug ik thuis in op de 220V wasdroger in mijn garage, en op het werk is er ook een speciale 220V/20A plug. http://www.evseupgrade.com converteert 110V Nissan of Chevrolet portable EVSEs naar 220V/110V (semi-legaal).

Sneller laden zorgt ervoor dak ik meer elektrisch kan rijden. Een volle accu kost mij ongeveer 2 euro thuis en helemaal niks op mijn werk. Op die volle accu rij ik ~70km. Als ik die 70km op superbenzine zou rijden zou dat ongeveer 4,2 euro bij de huidige benzineprijs en wisselkoers. Mijn autoenergiekosten zijn effectief minder dan een euro per dag.

Details van mijn Volt worden dagelijks ververst op deze website: https://www.voltstats.net/Stats/Details/1879
japio
Harde kern
Contacteer:

Bericht door japio »

Het was mij al eerder (op Voltstats) opgevallen dat het benzineverbruik bij jullie gemiddeld rond de 25% van de gereden kilometers ligt ondanks de langere oplaadtijd, hier op het forum ligt het gemiddelde net onder de 50%.
Waarschijnlijk ontstaat het verschil door de fiscale voordelen hier (voordeel op bezit) en een meer bewuste keuze aan jullie zijde (voordeel bij gebruik).

Zijn er al knutselaars die hun Volt hebben voorzien van een DC in of een zelf gekozen lader?
Robbertpatrison
Bekende
km-stand: 37000
Lifetime: 4
Auto: Ampera-e
Contacteer:

Bericht door Robbertpatrison »

Dat is een interessante observatie: in Nederland rijdt de Volt/Ampera slechts 50% elektrisch, en hier in de USA boven 75% elektrisch. Dat is een enorm verschil! Zoals je opmerkt is dat heel raar, want in Nederland kan je sneller laden, benzine is 2x duurder, en de afstanden zijn kleiner.

Ik ben het met je eens dat de grootste oorzaak die rare fiscale subsidies in Nederland zijn. De Ampera is daardoor vrijwel uitsluitend een leaseauto-van-de-zaak maken. Er zijn dus relatief veel mensen die niet zo bewust voor elektrisch rijden kiezen, maar eerder verleid zijn door de forse fiscale voordelen (E15900 ipv E46200 volgens http://www.opel.nl/Showroom/Ampera/Page/Subsidie.aspx). Bovendien is het in nauwe Nederlandse vinexwijken waarschijnlijk lastiger om zelf in te pluggen dan hier in de USA (waar de meeste mensen een eigen garage hebben).

Alle elektrische rijders hier in de USA kiezen heel bewust voor elektrisch rijden. Het is inclusief subsidies hier nog steeds niet echt financieel te verantwoorden om elektrisch te rijden. De benzine is gewoon te goedkoop. Auto-van-de-zaak bestaat hier niet, dus iedereen draait op voor zijn eigen autokosten. Ook hebben Amerikanen meer autos per persoon dan Nederlanders. De Chevy Volt is mijn 'commute car'. Ik ben er nog nooit meer dan 100km ver van mijn huis mee geweest. Voor langere trips (vakantie) heb ik een grote Toyota Sienna minivan, omdat ik dan sowieso weinig voordeel van elektrisch rijden heb.

Ik heb nog niet gehoord van DC-laders voor de Volt. Voor zover ik weet heeft nog niemand de Volt kunnen jailbraken. Dat is nodig om die grotere laadstroom aan te kunnen. Met een jailbreak zouden we ook veel meer bereik uit de accu kunnen halen voor van een 65% laadvenster naar een 85% laadvenster te gaan.
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

Robbertpatrison schreef:De Chevy Volt is mijn 'commute car'. Ik ben er nog nooit meer dan 100km ver van mijn huis mee geweest. Voor langere trips (vakantie) heb ik een grote Toyota Sienna minivan, omdat ik dan sowieso weinig voordeel van elektrisch rijden heb.
Hier geef je het antwoord. Voor velen van ons is de Volt/Ampera de hoofdauto en hebben we er hooguit een kleintje bij. Dus gaat de Volt/Ampera vaak mee op lange trips.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
japio
Harde kern
Contacteer:

Bericht door japio »

Dan wordt het nog interessanter want de totaal afgelegde afstand op Voltstats is ca 35.200.000km bij 1778 auto's om 5.600.000 voor 257 NL voertuigen, de kilometrage's per auto verschillen bijna niet!

Met een DC ingang ga je buiten de inverter om -dus rechtstreeks op de batterij- zoals hier http://youtu.be/0IvU9DNoQ4c
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

japio schreef:Dan wordt het nog interessanter want de totaal afgelegde afstand op Voltstats is ca 35.200.000km bij 1778 auto's om 5.600.000 voor 257 NL voertuigen, de kilometrage's per auto verschillen bijna niet!
En als je dit weegt naar het aantal gebruiksweken? De Volt is in Amerika langer op de markt. Via Onstar is er heel veel info over de Volt in Amerika. Als je de verschillen weet, kun je idd heel veel verklaren.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Plaats reactie