Volgende week plan ik een bezoek aan het Zuiderzeemuseum. Ik vroeg mij af of op de parkeerplaats bij het entreepaviljoen (of elders) een gelegenheid is om de auto weer op te laden. Dan kan ik na een mooie dag ook weer electrisch naar huis rijden. Iemand ervaringen?
PS: ik heb het museum ook al een berichtje gestuurd en wacht hun reactie ook af.
Groeten,
Poul
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
- Poul
- Moderator
- km-stand: 195000
- Lifetime: 29
- Auto: geen
- Contacteer:
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. 
- japio
- Harde kern
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Contacteer:
Re: Zuiderzeemuseum Enkhuizen
Als je tijd hebt om de driehoek te maken dan moet je in Hoorn met het stoomtrammetje starten, daar staat een laadpaal op het transferium.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- Poul
- Moderator
- km-stand: 195000
- Lifetime: 29
- Auto: geen
- Contacteer:
Re: Zuiderzeemuseum Enkhuizen
Dank voor de tip. Dat ziet er leuk uit. Enige nadeel is dat je dan van Hoorn naar het Zuiderzeemuseum zo'n 4 uur onderweg bent en er tegen drieën aankomt. Het museum gaat al om 5 uur dicht, dus kan ik niet echt zeggen dat ik een dagje Zuiderzeemuseum doe.
Jouw tip bracht mij wel op het idee met het gewone treintje van Hoorn naar Enkhuizen te gaan. Ben ik een stuk flexibeler en in Hoorn zijn in de buurt van de verschillende stations voldoende laadpalen. Maar dan wordt het wel een beetje omslachtige reis. Kan ik net zo goed vanaf huis helemaal met de trein gaan. Twee keer 10 minuten lopen enkele reis, zo'n anderhalf uur treinen en twee keer overstappen ... Dan reis ik helemaal electrisch retour zonder te hoeven opladen
. Dat gaat hem dus allemaal ook niet worden. Waarschijnlijk rijd ik gewoon op benzine heen en terug op de 70 km na die de accu mij levert.
Dus in het kader van 'electrisch rijden: dat is leuk en ik wil er best wel wat moeite voor doen, maar het moet wel een beetje praktisch blijven.
Groeten,
Poul
PS, inmiddels ook reactie gehad van het Zuiderzeemuseum zelf. Ze hebben geen laadmogelijkheden en weten ook niet waar die in de buurt zijn.
Kom je dus niet ver mee.
Jouw tip bracht mij wel op het idee met het gewone treintje van Hoorn naar Enkhuizen te gaan. Ben ik een stuk flexibeler en in Hoorn zijn in de buurt van de verschillende stations voldoende laadpalen. Maar dan wordt het wel een beetje omslachtige reis. Kan ik net zo goed vanaf huis helemaal met de trein gaan. Twee keer 10 minuten lopen enkele reis, zo'n anderhalf uur treinen en twee keer overstappen ... Dan reis ik helemaal electrisch retour zonder te hoeven opladen
Dus in het kader van 'electrisch rijden: dat is leuk en ik wil er best wel wat moeite voor doen, maar het moet wel een beetje praktisch blijven.
Groeten,
Poul
PS, inmiddels ook reactie gehad van het Zuiderzeemuseum zelf. Ze hebben geen laadmogelijkheden en weten ook niet waar die in de buurt zijn.
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k.