Die doen het hem, zie je wel ruime auto.Cherokee schreef:20 blikken met gerechten van de keurslager,
Ruimte in een Ampera
-
Robampera
- Bekende
- km-stand: 106000
- Lifetime: 44
- Auto: Ampera
Re: Ruimte in een Ampera
-
Robampera
- Bekende
- km-stand: 106000
- Lifetime: 44
De hond heeft ruimte genoeg in de kofferbak, en is waarschijnlijk iets groter dan en stafford en 25 kg.totaal ander verhaal als een ds5 bv, dan had ik de poten moeten afzagen, en vond ik best zielig.(ook erg gave auto trouwens)
- Ivo
- Beheerder
- km-stand: 171000
- Lifetime: 41
- Auto: anders
- Contacteer:
In het buitenland hebben ze geen supermarkten, vandaarRobampera schreef:Die doen het hem, zie je wel ruime auto.Cherokee schreef:20 blikken met gerechten van de keurslager,
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
-
jotema
- Vaste klant
- km-stand: 138000
- Lifetime: 60
Ha tallguy. Die tassen waarvan Ivo een plaatje heeft geplaatst zijn perfect. Het zijn 6 tassen, drie grotere en drie kleinere. Passen precies in de kofferbak. Voor wat de hond betreft : wij hebben een Leonberger (ff googlelen met afbeeldingen..) en die past er zelfs in. Maar de instap is wel heel hoog, te hoog om er zomaar in te laten springen. Dat is een nadeel. Verder niets dan lof. Heb op vakantie in Costa Rica twee weken in een RAV4 gereden. Niets mis mee maar was wel weer helemaal verrast toen ik thuis weer in de Ampera stapte. Stil en snel. Heerlijk. Trouwens 2van die koffers hadden we ook meegenomen...
ZZP, zwart, full opties, SPX, 60.000 km/jaar, vanaf mei 2012
-
tallguy
- Newbie
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Bolt
Een Leonberger is zeker een maatje groter
Jotema. De tassen zijn dus wel een aanrader als ik het zo allemaal lees.
Heb vandaag een proefrit gemaakt met een Lithium White Ampera en het elektrische rijden is een ervaring apart. In de positieve zin
. De stilte, het koppel en de gadgets aan boord maken het een erg leuke auto. Ik rij nu sinds 2,5 jaar een Insignia 1.6T met flex ride en ik moet zeggen dat het onderstel van de Ampera niet aan dat van Insignia kan tippen. Voor mij had het wel stugger gemogen. Ondanks dat het accupakket middenachter ligt en laag bij de grond had ik wel het gevoel dat de auto neigt door te schieten als je met wat vaart een rotonde of een scherpe bocht neemt. Niet dat ik dagelijks als een Schumacher door de straten rij, maar 's-avonds laat hou ik wel van doorrijden.
Eenmaal thuis even de hond in de kofferbak geprobeerd en de instap is inderdaad hoog. Ter voorkoming van krassen heb ik haar erin getild, (wat ze o niet zo leuk vind
) en vervolgens de kofferbak gesloten. Inderdaad voldoende ruimte om even heen en weer naar het strand te rijden. Buggy/kinderwagen past er ook allemaal in, vrouwlief vindt het ook een mooie auto (en kleur) dus dat zijn allemaal groene vinkjes op de lijst der eisen.
Als eenmaal de kwhtjes zijn verbruikt dan is het even wennen aan het motorgeluid en het feit dat het niet synchroon loopt met het gaspedaal. Op de snelweg als je de hold optie gebruikt dan merk je dat overigens bijna niet.
Al met al een erg leuke wagen, waarbij ik wel direct die vreselijk bumperskirt eraf zou laten halen, dat een volwaardig alternatief is als de Outlander PHEV onverhoopt niet doorgaat.
Heb vandaag een proefrit gemaakt met een Lithium White Ampera en het elektrische rijden is een ervaring apart. In de positieve zin
Eenmaal thuis even de hond in de kofferbak geprobeerd en de instap is inderdaad hoog. Ter voorkoming van krassen heb ik haar erin getild, (wat ze o niet zo leuk vind
Als eenmaal de kwhtjes zijn verbruikt dan is het even wennen aan het motorgeluid en het feit dat het niet synchroon loopt met het gaspedaal. Op de snelweg als je de hold optie gebruikt dan merk je dat overigens bijna niet.
Al met al een erg leuke wagen, waarbij ik wel direct die vreselijk bumperskirt eraf zou laten halen, dat een volwaardig alternatief is als de Outlander PHEV onverhoopt niet doorgaat.
- Ivo
- Beheerder
- km-stand: 171000
- Lifetime: 41
- Auto: anders
- Contacteer:
Die bumperspoiler is eenvoudig te vervangen door een korter exemplaar, zelf in te korten met een mes of helemaal weg te halen.
En die tassenset voor de kofferbak, daar is een kortingscode voor...
En die tassenset voor de kofferbak, daar is een kortingscode voor...
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
-
jotema
- Vaste klant
- km-stand: 138000
- Lifetime: 60
De Leonberger gaat meestal in de Twingo(achterbank eruit en een vlakke vloer erin gelegd maar voor de lange ritten rijdt de Ampera gewoon veel lekkerder dus dan til ik haar er ook maar even in (55 kg.. Haha).
ZZP, zwart, full opties, SPX, 60.000 km/jaar, vanaf mei 2012
-
Wattje
- Bekende
- km-stand: 5500
- Lifetime: 29
- Auto: Ampera-e
Ervaringen van lange(re) berijders
Hallo allemaal,
Ik ben zelf 1.90m lang en lees dat dit zo'n beetje de maximale lengte is om nog een goede zitpositie in de Volt/Ampera te kunnen vinden. Ik rijd er zelf nog niet in en wil graag weten of dit inderdaad een probleem/moeilijkheid is.
Toen ik aan de dealer voorstelde om een schuifdak in te bouwen vroeg hij direct of ik dat wel zeker wist, omdat dat de zithoogte nog verder zou verminderen.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips!
Groeten,
Wattje.
Ik ben zelf 1.90m lang en lees dat dit zo'n beetje de maximale lengte is om nog een goede zitpositie in de Volt/Ampera te kunnen vinden. Ik rijd er zelf nog niet in en wil graag weten of dit inderdaad een probleem/moeilijkheid is.
Toen ik aan de dealer voorstelde om een schuifdak in te bouwen vroeg hij direct of ik dat wel zeker wist, omdat dat de zithoogte nog verder zou verminderen.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips!
Groeten,
Wattje.
Rijdt sinds 30/8/13 in: Volt LT Silver Topaz MY2013
- Norbert
- Stamgast
- km-stand: 83300
- Lifetime: 31
- Auto: Ampera-e
Re: Ervaringen van lange(re) berijders
Ik ben 1:87 en vind de ruimte voorin uitstekend, achterin kan ik ook zitten, maar dit heb ik nooit echt langer dan 15 minuten gedaan.
Ik kwam vandaag terug van de dealer na een moterindicatielampje dat brandde, en de monteur was ruim 10 cm langer als ik. Hij paste er ook gewoon in.
Ik kwam vandaag terug van de dealer na een moterindicatielampje dat brandde, en de monteur was ruim 10 cm langer als ik. Hij paste er ook gewoon in.
- japio
- Harde kern
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Contacteer:
1,93 en geen millimeter ruimte teveel boven mijn bolletje....
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.