Volt in de USA
-
M. Haanstra
- Newbie
- km-stand: 21000
- Lifetime: 50
- Auto: Ampera-e
- Contacteer:
Volt in de USA
Net terug van 2 weken Florida. Ik was erg benieuwd hoeveel Volts daar zouden rondrijden. Ik heb er 2 gezien, een bij een dealer, en 1 op de weg. Het loopt dus niet zo erg hard. Wel heel veel Cruzes gezien, deze lijkt qua voorkant aardig op de Volt.
En Ampera's, 0
En Ampera's, 0
-----------------------------------------
Chevrolet Volt, Crystal Red
-
Cherokee
- Vaste klant
- km-stand: 98000
- Lifetime: 24
Re: Volt in de USA
Ik heb tijdens mijn vakantie in zuid Frankrijk slechts 1 ampera gezien. Ik had verwacht in Monaco of saint tropez wel andere ev te spotten zoals Tesla maar ook die niet gezien, wel veel mooie andere auto's. Ik denk dat Amerikanen toch nog te veel hangen aan hun cilinders en de volt rijder daar een geiten wollen sok Nerd is. In Nederland ben je een sukkel en milieu crimineel als je in een 6 of erger een 8 cilinder komt voorrijden.
- Ivo
- Beheerder
- km-stand: 171000
- Lifetime: 41
- Auto: anders
- Contacteer:
1 t/m 6 cilinders heb ik allemaal gehad, maar een dikke 8 cilinder staat echt nog wel op mijn lijstjeCherokee schreef:Ik heb tijdens mijn vakantie in zuid Frankrijk slechts 1 ampera gezien. Ik had verwacht in Monaco of saint tropez wel andere ev te spotten zoals Tesla maar ook die niet gezien, wel veel mooie andere auto's. Ik denk dat Amerikanen toch nog te veel hangen aan hun cilinders en de volt rijder daar een geiten wollen sok Nerd is. In Nederland ben je een sukkel en milieu crimineel als je in een 6 of erger een 8 cilinder komt voorrijden.
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
-
Cherokee
- Vaste klant
- km-stand: 98000
- Lifetime: 24
Ik moet eerlijk bekennen dat ik iets goed te maken heb, ik heb ooit een 8 cilinder gehad, een vw passat met een w8. Echt fantastisch om te rijden en relatief zuinig (w8 techniek waren in feite 2 4 cilinders). Mijn zoontje noemde het accelereren altijd vliegen. Om de CO2 uitstoot te compenseren probeer ik nu zoveel mogelijk electrische kilometers te maken. Als ev rijder erger ik mij nu aan auto's die onnodige hoeveelheden CO2 uitstoten. Echt een ex roker die anderen wil overtuigen hoe slecht het is. Toch kan het soms ook niet laten om met de volt op benzine rustig 165 km/u te rijden. Daarna doe ik weer extra mijn best om meer electrische kilometers te maken. Is er niet een apparaat dat synchroon met de acceleratie kan lopen die het geluid van een, laat ik bescheiden zijn, opgetuigde v6 nabootst? Lijkt mij wel iets voor de Amerikanen om iets dergelijks uit te vinden.
- Alex
- Sponsor
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Contacteer:
Het is overal hetzelfde liedje. De pas-bekeerden zijn het meest fanatiek.Cherokee schreef:Ik moet eerlijk bekennen dat ik iets goed te maken heb, ik heb ooit een 8 cilinder gehad, een vw passat met een w8. Echt fantastisch om te rijden en relatief zuinig (w8 techniek waren in feite 2 4 cilinders). Mijn zoontje noemde het accelereren altijd vliegen. Om de CO2 uitstoot te compenseren probeer ik nu zoveel mogelijk electrische kilometers te maken. Als ev rijder erger ik mij nu aan auto's die onnodige hoeveelheden CO2 uitstoten. Echt een ex roker die anderen wil overtuigen hoe slecht het is. Toch kan het soms ook niet laten om met de volt op benzine rustig 165 km/u te rijden. Daarna doe ik weer extra mijn best om meer electrische kilometers te maken. Is er niet een apparaat dat synchroon met de acceleratie kan lopen die het geluid van een, laat ik bescheiden zijn, opgetuigde v6 nabootst? Lijkt mij wel iets voor de Amerikanen om iets dergelijks uit te vinden.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
- Norbert
- Stamgast
- km-stand: 83300
- Lifetime: 31
Misschien is een gameconsole met stuur etc wat voor je?Cherokee schreef:Ik moet eerlijk bekennen dat ik iets goed te maken heb, ik heb ooit een 8 cilinder gehad, een vw passat met een w8. Echt fantastisch om te rijden en relatief zuinig (w8 techniek waren in feite 2 4 cilinders). Mijn zoontje noemde het accelereren altijd vliegen. Om de CO2 uitstoot te compenseren probeer ik nu zoveel mogelijk electrische kilometers te maken. Als ev rijder erger ik mij nu aan auto's die onnodige hoeveelheden CO2 uitstoten. Echt een ex roker die anderen wil overtuigen hoe slecht het is. Toch kan het soms ook niet laten om met de volt op benzine rustig 165 km/u te rijden. Daarna doe ik weer extra mijn best om meer electrische kilometers te maken. Is er niet een apparaat dat synchroon met de acceleratie kan lopen die het geluid van een, laat ik bescheiden zijn, opgetuigde v6 nabootst? Lijkt mij wel iets voor de Amerikanen om iets dergelijks uit te vinden.
Ik ben zelf van mening dat je op de openbare weg je gewoon aan de veiligheidsvoorschriften zoals snelheidslimiet moet houden
-
M. Haanstra
- Newbie
- km-stand: 21000
- Lifetime: 50
- Contacteer:
gelukkig heb ik een 'dikke' V8 gehad, een Lincoln Aviator met dik 300pk. Geweldige auto, geweldig geluid. Met pijn in het hart weggedaan, economisch niet te houden (1 op 6 op benzine, relatief duur onderhoud)
165 met een Volt lijkt me niet echt lekker rijden. Bij 120-130 rijdt hij m.i. het lekkerste en blijft het verbruik mooi binnen de perken.
165 met een Volt lijkt me niet echt lekker rijden. Bij 120-130 rijdt hij m.i. het lekkerste en blijft het verbruik mooi binnen de perken.
-----------------------------------------
- shumway
- Harde kern
- km-stand: 73500
- Lifetime: 28
Nu een aantal keer richting Hamburg gereden, verbruik met constant 169 vind ik meevallen, en ook het comfort met die snelheid is niet veel minder als bij 120-130.
Het overige verkeer ja, dat is lastig, je wordt nog zo vaak ingehaald

Het overige verkeer ja, dat is lastig, je wordt nog zo vaak ingehaald
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon
Voltec SPX Pilot Xenon