Beste allemaal,
Mijn complimenten voor het forum. Ik ben erg tevreden over de informatie die ik hier kan vinden. Toch heb ik een vraag.
Aanstaande vrijdag mogen we onze Volt LTZ ophalen. We rijden ongeveer 17.000 km per jaar, alleen privé. De bedoeling is dat we zoveel mogelijk elektrisch gaan rijden; de meeste ritten zullen binnen de actieradius van de batterij vallen. De overige ritten vallen daar meteen ver buiten.
Wij wonen in de binnenstad en hebben geen parkeerplaats op eigen terrein. Dus hebben we onze achterbuurman (natuurwinkel, groen dak, zonnepanelen) gevraagd of we 's avonds op zijn terrein mogen parkeren om te laden. De man werd helemaal warm van binnen en gaf natuurlijk toestemming. M.b.v. een verlengsnoer (15m1, 3 x2,5 mm2) gaat het laden op 10A wel lukken. 
Ik wil zo min mogelijk overlast veroorzaken en de auto staat ook regelmatig een week stil. Daarom zal ik niet elke dag gaan laden.
Is er iemand die in een vergelijkbare situatie is en zijn ervaringen wil delen of hebben jullie tips?
Alvast bedankt. 
Groet, 
Stephan Groen

Vrijdag LTZ.... en laden bij de buren
- japio
- Harde kern
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Contacteer:
Re: Vrijdag LTZ.... en laden bij de buren
Wellicht een andere optie; een fatsoenlijk laadpunt met een tussenmeter op het stroom van de buurman aansluiten? Zeker als hij meer dan 10.000kWh per jaar verbruikt kan dat reuze interessant zijn.

Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.

- Norbert
- Stamgast
- km-stand: 83300
- Lifetime: 31
- Auto: Ampera-e
Alvast gefeliciteerd met je volt!
Wat vriendelijk van de eigenaar van de natuurwinkel! Ik zou wel goede afspraken maken betreffende de kosten van het laden (~2,30) per volledige laadbeurt, afhankelijk van het stroomtarief.
Ik heb geen ervaring met zo'n situatie, maar wel een tip:
Vraag om het bevoorraadschema, dan weet je precies wanneer de auto er niet kan staan.
Ik heb een soortgelijk verlengsnoer, bij mij gaat dit prima.
Van 0 tot 100% laden duurt met de thuislader ongv. 6-8 uur. Het enige wat de volt doet als het laden voltooit is, is een paar keer toeteren (zacht) en het groene lampje graag knipperen op het dashboard.
Bij mij staat de auto direct voor de deur, en ik hoor de toeter al niet (ook niet op harde stand), of in ieder geval valt het totaal niet op. Ik woon in drukke stadse wijk, dus als ik bij elke toet ga kijken...
Wat ik doe is, nadat ik de auto aangesloten heb, open ik de auto nog een keer, en op het display de geschatte eindtijd.
Ik zet dan even een timer 15 minuten later op men telefoon.

Wat vriendelijk van de eigenaar van de natuurwinkel! Ik zou wel goede afspraken maken betreffende de kosten van het laden (~2,30) per volledige laadbeurt, afhankelijk van het stroomtarief.
Ik heb geen ervaring met zo'n situatie, maar wel een tip:
Vraag om het bevoorraadschema, dan weet je precies wanneer de auto er niet kan staan.
Ik heb een soortgelijk verlengsnoer, bij mij gaat dit prima.
Van 0 tot 100% laden duurt met de thuislader ongv. 6-8 uur. Het enige wat de volt doet als het laden voltooit is, is een paar keer toeteren (zacht) en het groene lampje graag knipperen op het dashboard.
Bij mij staat de auto direct voor de deur, en ik hoor de toeter al niet (ook niet op harde stand), of in ieder geval valt het totaal niet op. Ik woon in drukke stadse wijk, dus als ik bij elke toet ga kijken...
Wat ik doe is, nadat ik de auto aangesloten heb, open ik de auto nog een keer, en op het display de geschatte eindtijd.
Ik zet dan even een timer 15 minuten later op men telefoon.
- 
				Groen
- Newbie
- km-stand: 56000
- Lifetime: 30
- Auto: Ampera-e
Dank jullie voor je reacties. 
Buurman heeft niet genoeg plaatsen bij zijn winkel anders had hij al een laadpaal geplaatst. De gemeente blijft muisstil en doet zelf helemaal niets. Overigens is het mijn eigen stroom via verlengsnoer. Ik zal wel zoveel mogelijk met nachtstroom laden.
Die toeter bij volgeladen hoop ik uit te kunnen zetten via instelmenu.

Buurman heeft niet genoeg plaatsen bij zijn winkel anders had hij al een laadpaal geplaatst. De gemeente blijft muisstil en doet zelf helemaal niets. Overigens is het mijn eigen stroom via verlengsnoer. Ik zal wel zoveel mogelijk met nachtstroom laden.
Die toeter bij volgeladen hoop ik uit te kunnen zetten via instelmenu.