Belastingvoordelen bij prive-aanschaf

Alles over lease kosten, bijtelling (!), investeren, afschrijven, subsidies zoals MIA en Vamil, BTW enz.
Plaats reactie
rjwesel
Newbie
km-stand: 250
Lifetime: 20
Auto: Ampera-e

Belastingvoordelen bij prive-aanschaf

Bericht door rjwesel »

Ik heb de Volt privé aangeschaft (uitstekende actie bij Van Mill). Nu hoor ik om me heen van alles over belastingvoordelen, MIA, VAMIL, kleinschaligheidsaftrek e.d. Ik dacht dat die alleen voor ondernemers gelden, maar ik hoor ook andere geluiden. Weet iemand of ik privé ook belastingvoordelen of extra aftrek heb, behalve vrijstelling wegenbelasting? Of waar ik dat kan vinden?
jotema
Vaste klant
km-stand: 138000
Lifetime: 60
Auto: Ampera

Re: Belastingvoordelen bij prive-aanschaf

Bericht door jotema »

Beste RJ, ik ben bang dat je het verkeerd gehoord hebt. Het betreft hier stimuleringsgelden voor bedrijfsmiddelen en dus voor ondernemers/ zzp-ers. Het MRB- voordeel geldt ook voor jou tot 2014. Voor al het andere, helaas. :cry:
Meer info op agentschap nl of de belastingdienst bij MIA.

Of om eens te zien wat je misloopt... :roll: http://autosubsidie-zzp.nl/
ZZP, zwart, full opties, SPX, 60.000 km/jaar, vanaf mei 2012
goirke
Bekende
km-stand: 87000
Lifetime: 25
Auto: Ampera

Bericht door goirke »

MRB vrijstelling geldt overigens tot 1-1-2016 voor auto's met een max uitstoot van 50gram, dus zeg maar de 0% auto's.
Black Ampera - Frosted Nickel - NAV pack - Parkeersensoren en camera - Alarm - Getint Glas - Korte antenne - Xenon - LED
rjwesel
Newbie
km-stand: 250
Lifetime: 20
Auto: Ampera-e

Bericht door rjwesel »

Mijn buurman opperde dat ik maar een KvK-nummer op moest vragen, omdat ik dan wel een bedrijf ben. Maar ik kan toch niets aftrekken als ik via dit bedrijf geen belasting betaal?
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

rjwesel schreef:Mijn buurman opperde dat ik maar een KvK-nummer op moest vragen, omdat ik dan wel een bedrijf ben. Maar ik kan toch niets aftrekken als ik via dit bedrijf geen belasting betaal?
Je bent geen bedrijf omdat je een KvK-nummer hebt, maar je moet je bij de KvK inschrijven als je een bedrijf hebt. Is toch heel wat anders. Alleen als je BTW-plichtig bent, kun je BTW verrekenen en KIA, MIA en Vamil zijn belastingkortingen voor ondernemers en geen subsidies. Als je binnen de onderneming € 0 omzet maakt, kun je de winst (die dan ook € 0 is) niet verlagen.

Maar wellicht kun je zonnepanelen aanschaffen, door een rechterlijke uitspraak elders on de EU zou je bij teruglevering van energie ineens ondernemer zijn en zou je een KvK-nummer nodig hebben. Ga anders eens met een fiscalist praten.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
arjaan
Vaste klant
km-stand: 100000
Lifetime: 32
Auto: Volt

Bericht door arjaan »

Als je dan ook gelijk zzp-er wordt en je verhuurd aan je werkgever en nog een opdrachtgever vindt dan kun je gebruik maken van die aftrek.. Ook leuk, kun je een nieuwe laptop kopen zonder btw... Kan voor je werkgever ook voordelig zijn: geen ziektekosten meer, geen opleidingskosten, geen pensioenpremies te betalen. Als hij te weinig werk heeft ook geen gedoe met mensen ontslaan..
Ik heb ooit ook voor de keuze gestaan om "vrije jongen" te worden, maar ik vond het teveel gedoe..
Chevrolet Volt LTZ Blue Topaz - Nissan Leaf 2.Zero Edition Brilliant Black besteld
Plaats reactie