LET OP DE OPTIES BIJ AANSCHAF CHEVROLET !!!
-
Michelino
- Newbie
- km-stand: 1900
- Lifetime: 20
- Auto: Ampera-e
LET OP DE OPTIES BIJ AANSCHAF CHEVROLET !!!
Iedereen die een Volt wil aanschaffen met korting LET GOED OP !!!
Ik ben er nu zelf mee geconfronteerd. Chevrolet heeft alle niet verkochte modellen die voor de europese markt bestemd waren naar Nederland gehaald om de verkoop te stimuleren wegen fiscale voordelen. Ik heb er zelf vorige week 2 aangeschaft (bedrijsmatig) en dit waren 2 LT's.
Een my 2013 en een my 2012. Volgens de dealer waren ze identiek op het interieur biesje na. Maar LET OP !:
Ik heb de Volts nu ruim een week en ze bevallen goed.
Gisteren viel me op dat er geen automatisch dimmende binnenspiegel in de MY 2013 zit, terwijl dat wel in de standaard specificaties staat.
Ik heb de dealer er over gemaild.
Hij mailde me terug dat ik waarschijnlijk een auto heb die niet voor de NL markt bestemd was omdat die optie voor NL wel standaard is. Hij merkte ook op dat hij geen mogelijkheden ziet om er alsnog een in te zetten omdat men (de importeur) zich zal beroepen op wijzigingen voorbehouden.
Dat voorbehoud vind ik niet terug in de specificatie lijst die Chevrolet zelf publiceert.
http://www.chevrolet.nl/modellen/volt/u ... aties.html
Wie kan me een advies geven ?
Michel
Ik zal maandag met de klantenservice van Chevrolet bellen en kijken of ze iets willen doen.
In ieder geval adviseer ik een ieder die tot aanschaf wil over gaan om zich niet te laten misleiden door gepubliceerde prijzen en specificaties. Inspecteer fysiek of alle opties die je verwacht ook aanwezig zijn. Dealers maken je er in ieder geval niet attent op !!!
Ik ben er nu zelf mee geconfronteerd. Chevrolet heeft alle niet verkochte modellen die voor de europese markt bestemd waren naar Nederland gehaald om de verkoop te stimuleren wegen fiscale voordelen. Ik heb er zelf vorige week 2 aangeschaft (bedrijsmatig) en dit waren 2 LT's.
Een my 2013 en een my 2012. Volgens de dealer waren ze identiek op het interieur biesje na. Maar LET OP !:
Ik heb de Volts nu ruim een week en ze bevallen goed.
Gisteren viel me op dat er geen automatisch dimmende binnenspiegel in de MY 2013 zit, terwijl dat wel in de standaard specificaties staat.
Ik heb de dealer er over gemaild.
Hij mailde me terug dat ik waarschijnlijk een auto heb die niet voor de NL markt bestemd was omdat die optie voor NL wel standaard is. Hij merkte ook op dat hij geen mogelijkheden ziet om er alsnog een in te zetten omdat men (de importeur) zich zal beroepen op wijzigingen voorbehouden.
Dat voorbehoud vind ik niet terug in de specificatie lijst die Chevrolet zelf publiceert.
http://www.chevrolet.nl/modellen/volt/u ... aties.html
Wie kan me een advies geven ?
Michel
Ik zal maandag met de klantenservice van Chevrolet bellen en kijken of ze iets willen doen.
In ieder geval adviseer ik een ieder die tot aanschaf wil over gaan om zich niet te laten misleiden door gepubliceerde prijzen en specificaties. Inspecteer fysiek of alle opties die je verwacht ook aanwezig zijn. Dealers maken je er in ieder geval niet attent op !!!
Laatst gewijzigd door Michelino op za 31 aug 2013, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- japio
- Harde kern
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Contacteer:
Re: LET OP DE OPTIES BIJ AANSCHAF CHEVROLET !!!
Michel, ook vorig jaar zijn er trailers vol Ampera's uit heel Europa hier naartoe gehaald, in december waren er 30 autotrailers onderweg en ik kreeg het idee dat de dealers blind op deze auto's inschreven.
Op de folie stond januari 2012 (folie mag 1 jaar blijven zitten en is voorzien van een datum) en ze werden verkocht als my 2012 terwijl deze volgens mij pas geproduceerd zijn vanaf juni 2012
Als je de auto op papier hebt gekocht -geen gespecificeerde optielijst op de factuur of op de offerte?- dan sta je sterk.
Op de folie stond januari 2012 (folie mag 1 jaar blijven zitten en is voorzien van een datum) en ze werden verkocht als my 2012 terwijl deze volgens mij pas geproduceerd zijn vanaf juni 2012
Als je de auto op papier hebt gekocht -geen gespecificeerde optielijst op de factuur of op de offerte?- dan sta je sterk.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
-
Michelino
- Newbie
Hoi Japio,
Bedankt voor de reactie. Inderdaad alleen maar een factuur met de vermelding modeljaar 2013.
Het is denk ik wel een 'echte ' 2013 omdat er een kW verbuik meter onder de snelheidsmeter te aktiveren is.
Dat heeft de 2012 niet.
Ze kunnen wel auto leveren zonder elektrische ramen en met velours bekleding en later naar het voorbehoud wijzen.
Rechtswettelijk heet dat misleiding, zeker ook omdat de dealer er niet op gewezen heeft.
Waarschijnlijk was hij voor de Finse markt bestemd want als ik wat dieper in de configuratie menu's ga komt er een Finse tekst.
Oh ja ! Ook wel leuk; waarschijnlijk wordt de olie door Finse gebruikers zelf ververst , want ik heb gisteren even mijn olie levensduur zelf ge-re-set.
Bedankt voor de reactie. Inderdaad alleen maar een factuur met de vermelding modeljaar 2013.
Het is denk ik wel een 'echte ' 2013 omdat er een kW verbuik meter onder de snelheidsmeter te aktiveren is.
Dat heeft de 2012 niet.
Ze kunnen wel auto leveren zonder elektrische ramen en met velours bekleding en later naar het voorbehoud wijzen.
Rechtswettelijk heet dat misleiding, zeker ook omdat de dealer er niet op gewezen heeft.
Waarschijnlijk was hij voor de Finse markt bestemd want als ik wat dieper in de configuratie menu's ga komt er een Finse tekst.
Oh ja ! Ook wel leuk; waarschijnlijk wordt de olie door Finse gebruikers zelf ververst , want ik heb gisteren even mijn olie levensduur zelf ge-re-set.
- japio
- Harde kern
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Contacteer:
Dat kunstje van de reset kan ik ook
het echte verschil tussen 2013 en 2012 is de capaciteit van de HV batterij, die is met 0.5kWh toegenomen.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
-
Michelino
- Newbie
Klopt na opladen staat er 72 km op de batterij maar in de praktijk kom ik tot nu toe aan maximaal 84.
Die re-set van de olie lijkt me meer iets voor de dealer. Bug ?
Die re-set van de olie lijkt me meer iets voor de dealer. Bug ?
- Unit106
- Moderator
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: anders
Dit hoeft niet zo te zijn! Zie het volgende bericht van vorig jaar:Michelino schreef:Waarschijnlijk was hij voor de Finse markt bestemd want als ik wat dieper in de configuratie menu's ga komt er een Finse tekst.
http://amperaforum.nl/viewtopic.php?f=7 ... 176&#p4176
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden
-
Wattje
- Bekende
- km-stand: 5500
- Lifetime: 29
Hoi Michelino, ik rijd vanaf vrijdag in een LT en vanmiddag viel mij ook op dat er onder de spiegel zo'n hendeltje zit. Ik vroeg me meteen af hoe dat zit met die automatisch dimmende versie. Ga er met de dealer contact over opnemen.
Rijdt sinds 30/8/13 in: Volt LT Silver Topaz MY2013
-
Michelino
- Newbie
Hoi Wattje , ja die handel hebben alle versies. De vraag is of er een klein rond gaatje in je spiegel zit.
(sensor)
Hou anders even contact met me , ik heb een naam bij Chevrolet NL.
(sensor)
Hou anders even contact met me , ik heb een naam bij Chevrolet NL.
-
Michelino
- Newbie
Re: *UPDATE* LET OP DE OPTIES BIJ AANSCHAF CHEVROLET !!!
Chevrolet gesproken per telefoon.
Ook zij vinden net als ik dat als er afwijkende modellen worden verkocht, dat dit wel bij het afsluiten van de koop moet worden aangegeven en niet achteraf door de klant ontdekt moet worden.
Terugverwezen naar de dealer waarmee ik tot een oplossing moet komen.
Als dit niet lukt moet ik me weer melden bij Chevrolet.
Ook zij vinden net als ik dat als er afwijkende modellen worden verkocht, dat dit wel bij het afsluiten van de koop moet worden aangegeven en niet achteraf door de klant ontdekt moet worden.
Terugverwezen naar de dealer waarmee ik tot een oplossing moet komen.
Als dit niet lukt moet ik me weer melden bij Chevrolet.
-
Wattje
- Bekende
- km-stand: 5500
- Lifetime: 29
Mijn dealer dacht dat dit misschien een optie op oudere modellen is. Hij gaat er nog wel verder naar kijken, want ik heb inderdaad geen gaatje (in m'n spiegel dus, voor alle duidelijkheid).
Rijdt sinds 30/8/13 in: Volt LT Silver Topaz MY2013