Weer een Ampera-rijder

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Plaats reactie
Vinci
Newbie
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Weer een Ampera-rijder

Bericht door Vinci »

Hallo, ik ben Vincent en heb afgelopen maandag een Ampera besteld in Summit White, oftewel gewoon wit en niet parelmoer. Deze wordt binnen een paar weken geleverd.

Ik rij op dit moment privé een Alfa 166 2.5 V6 uit 2002. Die zal ik wel gaan missen denk ik, vooral op de Deutsche Autobahn :-)
De Alfa heb ik vorig jaar gekocht nadat ik 4 jaar een Nissan 350Z in de lease heb gehad.

Ik koop de Ampera op mijn eigen B.V. Ik was serieus aan het kijken naar een BMW 320iA (20% bijtelling), maar heb na een ochtendje rekenen toch gekozen voor de Ampera. Het voordeel is gewoon (veel) te groot om te negeren.

Bovendien rijdt de Ampera verassend leuk en was ik ook onder de indruk van het Bose-audiosysteem. Ik was zonder verwachtingen gaan proefrijden en was eigenlijk meteen overtuigd dat dit de toekomst is.

Ik rij meestal korte afstanden (max 45 km) dus ik hoop grotendeels elektrisch te rijden. Alleen de wat langere ritjes naar klanten of in het weekend zullen dan benzine kosten.

Ik ben wel benieuwd of hier meer mensen zijn met een Summit White Ampera hebben. Ik heb erg getwijfeld over de kleur. De Lithium White vind ik iets te gelig. Zwart is erg mooi, maar de accenten vallen weg en dat vind ik toch jammer. Rood en blauw vind ik wel mooi, maar daar vind ik de zwarte acceten (vooral onder de zijramen) dan weer minder bij passen.

Groeten,

Vincent
Alberts
Newbie

Re: Weer een Ampera-rijder

Bericht door Alberts »

Bedoel je Olympic white? Die heb ik ook besteld, en kan ik overmorgen ophalen. In het echt vond ik de normale witte mooier dan de lithium witte die ik als demo reed, echter op plaatjes vind ik de lithium witte toch wel weer mooi. Bij mij speelde ook mee dat er een olympic white al in Nederland was en ik die zodoende snel zou kunnen rijden.
Summit white heb ik nog niet van gehoord?
Vinci
Newbie

Bericht door Vinci »

Summit white staat in de bochure. In het bestelsysteem heten de kleuren inderdaad anders. Ik bedoel in ieder geval de gewone uni (non metallic) witte.
Vinci
Newbie

Bericht door Vinci »

Hoi Alberts,

Op de aankoopbevestiging staat inderdaad Olympic White. Heb jij jouw auto inmiddels? Hoe bevalt de kleur?

De mijne komt met een beetje geluk dit weekend of anders net daarna. Kan haast niet wachten :-)
Ampera34
Vaste klant
km-stand: 21164
Lifetime: 17
Auto: Ampera

Bericht door Ampera34 »

Hallo Vincent,

sinds 23 maart rij ik ook in een spierwitte Ampera...PRACHT AUTO ! :thumbup: :thumbup: wen er maar vast aan dat je veel bekijks hebt onderweg, net of je een VIP bent...mensen stoten mekaar aan en wijzen naar je en zitten vaak andersom op de fiets.
En juist bij een witte Ampera komen de boemerang koplampen, de zwarte raamvlakken, en alles gecombineerd met chroom, heeeel mooi uit :clap: Mijn vrouw vond een witte het mooist.....en ik ben het helemaal met haar eens geworden.

Overigens, ik heb al meerde kleuren gezien hier op het forum (fotoos dan wel hé)...alle Ampera's zijn best mooi hoor ! :mrgreen:

Veel plezier ermee.

Henk
boeuf
Harde kern
Auto: anders

Bericht door boeuf »

Summit White is de benaming van uni wit voor de Chevy Volt :P White Diamond Tricoat (=Lithium White) wordt door Chevrolet niet geleverd in Europa. Ik vind uni wit stiekem eigenlijk ook mooier, zeker in combinatie met de zwarte accenten rondom. Daarbij heeft de Chevy ook altijd een zwart dak, iets wat sommige Ampera rijders blijkbaar ook een briljant idee vonden ;)

Hoe dan ook, sterkte met nog even wachten en alvast veel plezier..! :thumbup:
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
Vinci
Newbie

Bericht door Vinci »

Hoi Henk,

Alle kleuren zijn mooi inderdaad. Vandaar dat ik er ook lang over getwijfeld heb :-)
Toch denk ik dat de witte het mooiste is en als ik jouw reactie zo lees, dan lijkt het er op dat ik gelijk heb 8-)

Met de 350Z had ik ook veel bekijks, maar zou met de Ampera nog wel eens meer kunnen zijn :thumbup:

Vincent
Alberts
Newbie

Bericht door Alberts »

Vinci schreef:Hoi Alberts,

Op de aankoopbevestiging staat inderdaad Olympic White. Heb jij jouw auto inmiddels? Hoe bevalt de kleur?

De mijne komt met een beetje geluk dit weekend of anders net daarna. Kan haast niet wachten :-)
Mijn auto heb ik inmiddels, die is ook Olympic White. Ben erg blij met de keuze! Zowel de auto in het algemeen als de kleur in het byzonder.
Vinci
Newbie

Bericht door Vinci »

Ik heb de mijne net gezien bij de dealer! Hij is mooooi!
Morgenvroeg haal ik 'm op.

Nu nog even de verzekering regelen (moet nog kiezen uit een paar offertes).
Plaats reactie