Hallo allemaal,
Sinds enkele weken ben ik de trotse eigenaar van een prachtige blauwe Volt LTZ.
Tot voorkort heb ik altijd grote zware auto's gereden. Ik begon met een Landrover Defender, daarna naar een Discovery en later een Freelander 2 en een Defender. Ja ik ben dus een Landrover freak!
Het enige nadeel (afgezien van het feit dat het niet de meest zuinige auto's zijn) was de extreem hoge bijtelling.
Toevallig kwam ik in april een kennis tegen die wat werk verrichten voor Mitsubishi en die begon over de outlander welke vanaf september op de markt zou komen. Na wat onderzoek heb ik er 1 besteld. (wilde eigenlijk een Volvo V60 maar die waren al helemaal uitverkocht). "Helaas" kreeg ik tijdens mijn vakantie een belletje van de Mitsubishi dealer dat er wat leveringsproblemen waren en min. Auto pas in MAART!!! 2014 geleverd zou worden. Ik heb de bestelling dan ook direct geannuleerd. Nou is mijn zakelijke dealer bij ons in de regio eigenaar van vw, Volvo, Opel, chevrolet en nog veeeel meer. Hij adviseerde mij toch om een volt aan te schaffen. Mede omdat ik toch nog een Defender in de garage heb staan heb ik telefonisch een Volt bij hem besteld.
Na mijn vakantie ben ik hem bij de dealer gaan ophalen, en ik moet zeggen dat ik helemaal om ben. Wat een heerlijke wagen om in te rijden! Achteraf ben ik blij dat de Outlander niet door ging, want de Volt rijd gewoon super.
Ik heb hem nu 5 weken en heb bijna 5000 km op de teller staan.
Elektrisch is de toekomst!
Nou nog vechten met de gemeente over een te plaatsten laadpaal bij mij thuis.
Van 4x4 naar elektrisch
-
Robampera
- Bekende
- Berichten: 92
- Lid geworden op: wo 24 jul 2013, 18:23
- km-stand: 106000
- Lifetime: 44
- Auto: Ampera
- Locatie: Zuid Limburg
Re: Van 4x4 naar elektrisch
Welkom, en een heel herkenbaar verhaal...... same here!!!(alleen dan voor een ampera gekozen)
Scheelt hoop centjes per maand, en denk dat we blij mogen zijn met de stoelen van de auto, want dit was wel een puntje bij de outlander.
Hier ook best wat km, auto is 11 dagen oud, en 2600 op de teller, zonder zere rug... ik ben blij.
Scheelt hoop centjes per maand, en denk dat we blij mogen zijn met de stoelen van de auto, want dit was wel een puntje bij de outlander.
Hier ook best wat km, auto is 11 dagen oud, en 2600 op de teller, zonder zere rug... ik ben blij.
-
Kolbe006
- Newbie
- Berichten: 6
- Lid geworden op: wo 11 sep 2013, 07:56
- km-stand: 5000
- Lifetime: 2
- Auto: Ampera-e
Re: Van 4x4 naar elektrisch
Stoelen zitten prima, geen klachten hier!
Wel een nadeel, of meer een gemis is de afwezigheid van adaptieve cruise controle. Dit zat wel op de Outlander en heb het zelf kunnen ervaren op de V60. Geweldig staaltje techniek!
Wel een nadeel, of meer een gemis is de afwezigheid van adaptieve cruise controle. Dit zat wel op de Outlander en heb het zelf kunnen ervaren op de V60. Geweldig staaltje techniek!
-
bcmeijer
- Newbie
- Berichten: 6
- Lid geworden op: do 07 feb 2013, 09:11
- km-stand: 23000
- Lifetime: 32
- Auto: Ampera
Re: Van 4x4 naar elektrisch
Ha,
Toch wel de Ampera erbij? Ik heb een 110 bultneus voor de deur staan maar gebruik de ampera voor de dagelijkse km en de Defender voor de lol.
Toch wel de Ampera erbij? Ik heb een 110 bultneus voor de deur staan maar gebruik de ampera voor de dagelijkse km en de Defender voor de lol.
-
Kolbe006
- Newbie
- Berichten: 6
- Lid geworden op: wo 11 sep 2013, 07:56
- km-stand: 5000
- Lifetime: 2
- Auto: Ampera-e
Re: Van 4x4 naar elektrisch
Same here!, al staat die van mij in de Garage. Gebruik hem het meest voor mijn werk, ik zit in de mechanica en moet met regelmaat (helaas) zelf op pad om eea te fixen. Dan ga je niet met een Volt! Ten eerste kan hij het gewicht van al mijn gereedschap, lagers en ander materiaal niet hebben, en daarbij blijft er van het interieur niet veel meer over 
Verder push ik mijn 110 graag tot de limit, maar het liefst rijd ik heerlijk over het strand.
Trouwens wel een beetje off topic! op een ampera/volt forum over een Laro praten!
Verder push ik mijn 110 graag tot de limit, maar het liefst rijd ik heerlijk over het strand.
Trouwens wel een beetje off topic! op een ampera/volt forum over een Laro praten!