Regering bedankt!!!

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Plaats reactie
opelhater
Newbie
km-stand: 76458
Lifetime: 10
Auto: Ampera-e

Regering bedankt!!!

Bericht door opelhater »

Tja, hoe ik uiteindelijk hier terecht ben gekomen is eigenlijk te gek voor woorden. Als absolute Opel :evil: hater is het onmogelijke dan toch gebeurd, ik sluit mij aan bij de bestuurder-ervaringsclub van de enige echte Volt- kloon namelijk de Ampère rijders. En dat is goed voor Opel want dan is er tenminste toch nog één model waarvoor je je niet hoeft te schamen dat je er in rond rijd.
Tevens vind ik waarschijnlijk als één van de weinige autochtone Nederlanders dat we een fantastische regering hebben. Ik moedig ze aan nog meer te gaan bezuinigen zodat meer ondernemers hun belastingvoordeel kunnen halen uit het aanschaffen van elektrische auto's.
De regering geeft mij naast een prachtige auto ook nog eens als bonus ongeveer €4000 cadeau.
De Volt koste inclusief laadstation thuis iets meer dan €34000,-
Met 28% KIA + 36% MIA en VAMIL 75 % versneld afschrijven dit jaar levert dit mij een belastingaftrek van € 48000 op. In mijn situatie hierdoor een netto voordeel van € 21500. Dus de auto kost mij nu nog maar € 13500,- Maar 5 jaartjes zonder bijtelling (uitgaande van 20% bijtelling voor vergelijkbare auto's) levert netto € 3500 voordeel per jaar op. Dat is dus € 17500,- Dat is dus netto € 4000,- + auto cadeau + al die benzine-vrije kilometers. Het is een fantastisch feestje. :x
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Re: Regering bedankt!!!

Bericht door Alex »

Origineel! Dat is de Volt ook (itt de Ampera) :thumbup:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

opelhater schreef:De regering geeft mij naast een prachtige auto ook nog eens als bonus ongeveer €4000 cadeau.
Met 28% KIA + 36% MIA en VAMIL 75 % versneld afschrijven dit jaar levert dit mij een belastingaftrek van € 48000 op. In mijn situatie hierdoor een netto voordeel van € 21500. Dus de auto kost mij nu nog maar € 13500,- Maar 5 jaartjes zonder bijtelling (uitgaande van 20% bijtelling voor vergelijkbare auto's) levert netto € 3500 voordeel per jaar op. Dat is dus € 17500,- Dat is dus netto € 4000,- + auto cadeau + al die benzine-vrije kilometers. Het is een fantastisch feestje. :x
Zoek de fout. :oops:
De belastingaftrek (en het netto voordeel) betreft voor ruim de helft de Vamil. Afschrijven mag je de auto toch al, dus je moet alleen meerekenen dat je mag afschrijven op het voor jou voordeligste moment. In dit rekensommetje heb je in de vier opvolgende jaren minder aftrek, en het is wel zo eerlijk die er weer bij te tellen. :problem:
En als je de afschrijving juist vertraagt in plaats van versnelt, mag het later misschien tegen een hoger tarief. :lol:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Ivo
Beheerder
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Tja, auto's zijn nog steeds emotie, wat op zich wel heel 2009 is :crazy:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
opelhater
Newbie
km-stand: 76458
Lifetime: 10

Bericht door opelhater »

Alex schreef:
opelhater schreef:De regering geeft mij naast een prachtige auto ook nog eens als bonus ongeveer €4000 cadeau.
Zoek de fout. :oops:
De belastingaftrek (en het netto voordeel) betreft voor ruim de helft de Vamil. Afschrijven mag je de auto toch al, dus je moet alleen meerekenen dat je mag afschrijven op het voor jou voordeligste moment. In dit rekensommetje heb je in de vier opvolgende jaren minder aftrek, en het is wel zo eerlijk die er weer bij te tellen. :problem:
En als je de afschrijving juist vertraagt in plaats van versnelt, mag het later misschien tegen een hoger tarief. :lol:
Uiteraard heeft het ook te maken met de hoogte van het inkomen en de inventiviteit om het volgende jaar opnieuw de belastingvoordelen te exploreren. Meer dan de helft van je inkomen door de overheid over de balk te laten smijten geeft mij te weinig prikkels en voldoening om hard te blijven werken. Belastingvoordelen zoals eerder beschreven maakt het belastingklimaat dragelijk althans ik beschouw het als een kleine pleister.
Pirke
Vaste klant
km-stand: 100000
Lifetime: 40

Bericht door Pirke »

Het geld ben je toch kwijt, kun je het beter naar de dealer brengen en er een auto voor terugkrijgen.
Rode Chevy Volt
Plaats reactie