Vanaf morgen heb ik de kans om van mijn werkgever in een Ampera te gaan rijden.
Het is een reeds rijdende auto van een jaar oud. De vorige berijder heeft er maar 15000 km mee gereden dus nog bijna nieuw.
Tot en met vandaag rijd ik nog in een Ford Focus station diesel. Ben benieuwd hoe de Ampera me gaat bevallen. Voor het kantoor waar ik werk staat een laadpaal en thuis kan ik vlak naast het huis bij een garage box ook laden.
Woonwerk verkeer is een 40 km enkele reis.
Zou dus 90 % electrisch moeten kunnen rijden. Even afwachten, hoewel ik me wel afvraag wat van iedereen de ervaring is met het rijden in de winter. Heb wel gehoord dat de afstand die je kan rijden drastisch lager wordt.
Het enige wat ik jammer vind is dat het een 'standaard' uitvoering is. Deze heeft dus geen navi, camera en/of parkeersensoren.
De navi vind ik niet zo'n probleem, heb een gewone tomtom die perfect werkt, waarschijnlijk beter als het navi van de ampera zelf, wat ik tenminste zo lees bij jullie ervaringen met het systeem.
De camera is ook nog tot daar aan toe maar dat er geen sensoren in de bumper zitten lijkt me wel erg lastig. De laatste auto's die ik heb gehad hadden deze wel en aangezien het zicht naar achteren in de ampera niet super goed lijkt, zal dit best wel even wennen zijn.
Zijn er overigens mensen die ervaring hebben met het achteraf inbouwen van parkeersensoren in een Ampera/Volt?
Zag een bedrijf in Breda die originele dingen inbouwen in een Ampera, maar sensoren inbouwen kost 400 euro. Best veel geld, een camera zou 700 euro kosten. Heeft er iemand nog een ander idee/ervaring?
Het is in ieder geval een witte Ampera en ik kan niet wachten om ermee te gaan rijden. Naast het voordeel financieel gezien lijkt het me een heerlijke auto om in te rijden. Heel stil en best pittig wat ik zo uit verschillende ervaringen lees.
Wat ik nog wel wil doen is Xenon inbouwen. Nu heb ik er al veel over gelezen op het forum maar toch twijfel ik ergens over.
Mijn collega rijd ook in een ampera en hij had een setje ingebouwd van Navaudio, de pro ballasten. Na een week gaf de auto zoveel storingen dat hij ze er weer uit heeft gehaald en erna nergens meer last van heeft gehad.
Is het toeval of kan de ampera maar een bepaald type xenon aan.
Zelf heb ik vanuit ene vorige auto ook zo'n zelfde setje liggen. Dacht eerst, andere lampjes komen en erin zetten maar daar ben ik nu toch wel een beetje huiverig voor.
Kan iemand me duidelijk aangeven welk setje ik het beste kan aanschaffen met passende lampjes, en dan de 4300 of 5000K.
Alvast dank voor de reactie en wil ik graag nog even aangeven dat het een super leuk forum is waar ik al met veel plezier veel berichten heb gelezen.
vanaf 1 oktober ook een Ampera
- Norbert
- Stamgast
- km-stand: 83300
- Lifetime: 31
- Auto: Ampera-e
Re: vanaf 1 oktober ook een Ampera
Jeetje, dan ga je het pedaal flink induwen...mptje schreef: Woonwerk verkeer is een 40 km enkele reis.
Zou dus 90 % electrisch moeten kunnen rijden.
Serieus, die afstand haal je 100%, mits je op 2 plekken kunt opladen, wat je aangeeft dat je kan..
Neem maar afscheid van je favoriete pompstation
Heel veel plezier gewenst van je Ampera. Als ik jou was zou ik zeker niet verdrietig zijn dat je het leed van het ingebouwde nav-systeem moet missen.
En succes met inparkeren
Hier een heel topic over Xenon:
http://amperaforum.nl/viewtopic.php?f=6 ... ilit=xenon
Ik twijfel zelf behoorlijk.. Misschien als je toch van plan bent om te doen, kun je misschien een voor en na foto maken van de lichtopbrengst?, haal je mij misschien mee over de streep
-
Razwer
- Stamgast
- km-stand: 17000
- Lifetime: 25
- Auto: Ampera
Het grootste issue in de winter is niet eens zozeer de lagere temperatuur waardoor je accu minder spanning heeft (als je namelijk onder de lader zit worden je accus ook op temperatuur gehouden namelijk, daarom ook altijd inpluggen ook al is je accu vol), maar eerder het gebruik van de verwarming. Je kan beter de stoel verwarming gebruiken dan de verwaming van de auto. Het kost veel meer energie de hele auto te verwarmen dan alleen de stoelen. Daardoor gaat het verbruik dus omhoog en is je bereik minder.
- PaulJ
- Vaste klant
- km-stand: 33000
- Lifetime: 19
heb achteraf ingebouwde sensoren (achter) Bevalt uitstekend. Bij Fred Janssen ingebouwd.
Olympic white,sensoren i.p.v.achteruitrijcamera,navi,Voltec. HID Xenon 6000K setje. 32 zonnepanelen in landscape opstelling. Goed voor 7600 Wp.
- mptje
- Newbie
- km-stand: 49000
- Lifetime: 20
Mag ik vragen wat je er ongeveer voor hebt betaald om de sensoren in te laten bouwen?