japio schreef:Reed jij op het moment suprême op benzine of elektrisch? Er zouden in theorie geen mechanische verschillen hoeven te zijn tussen D en L, maar zover ben ik nog niet in de techniek gedoken.
Ik reed elektrisch en het ging als volgt: ik reed met de cruise control op 80km/u en naderde een rotonde. Dus haalde ik hem van de cruise control af, zodat de auto kon uitrollen naar de rotonde. Ik merkte dat de auto wat sneller afremde dan normaal, keek wat er aan hand was en zag dat de auto in L stond. Daarmee was het wat sneller afremmen verklaard, maar ik wilde natuurlijk gewoon uitrollen en zette hem dus van de L naar de D. Op dat moment remde de auto ineens heel hard af en stonden we plotsklaps stil (met de nodige gevolgen). Het voelde alsof ik een noodstop maakte, maar dan zonder de rem aan te raken.
Opel heeft wat storingen in het handrem systeem gevonden, maar die zijn volgens mij door de aanrijding zelf ontstaan. Ik weet wel hoe het voelt als je onder het rijden zelf aan de handrem trekt. Bij de Ampera kan dat niet meer, maar bij vorige auto's genoeg mee gespeeld.

Dit voelde toch echt niet als remmen met de handrem.
Ik heb de Ampera overigens nog steeds niet terug (nu al 37 dagen zonder Ampera

). De dealer heeft me vanmorgen gebeld en meldde dat de rayon manager bij Opel, die voor mij een vervangende Ampera zou regelen, met vakantie is. Daar moeten wij als klant blijkbaar op wachten... Als het goed is, word ik vandaag door Opel klantenservice teruggebeld en komt er eindelijk duidelijkheid.
Heeft iemand trouwens nog iets van Alfred gehoord?