Ongeval Ampera, wat is er gebeurd?

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
equipo
Newbie
km-stand: 48000
Lifetime: 4
Auto: Ampera
Contacteer:

Re: Ongeval Ampera, wat is er gebeurd?

Bericht door equipo »

Vorige week is de schade aan mijn Ampera hersteld, maar ik heb er nog geen meter in gereden. Ik krijg hem niet mee van de dealer, omdat Opel zegt dat het niet mag. :cry:
Opel wil eerst verder onderzoeken wat er misgegaan is en waarom mijn Ampera plotseling stil kwam te staan toen ik van de L naar de D "schakelde". De monteur bij de dealer heeft het ook geprobeerd en kan de storing niet reproduceren. Ik weet niet of hij precies hetzelfde gedaan heeft als ik, want ik ben er niet bij geweest terwijl hij het probeerde.

Is er behalve Alfred niemand anders die zoiets heeft meegemaakt met zijn/haar Ampera of Volt? :?:

De dealer probeert nu via Opel een vervangende Ampera te regelen waar ik zolang in kan rijden. Ik heb nu wel een vervangende auto, maar niet een elektrische. Betaal me weer scheel aan brandstof. :x
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Contacteer:

Bericht door japio »

Reed jij op het moment suprême op benzine of elektrisch? Er zouden in theorie geen mechanische verschillen hoeven te zijn tussen D en L, maar zover ben ik nog niet in de techniek gedoken.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

equipo schreef:Weer "starten" (aanzetten) tijdens het rijden werkte niet, want daarvoor moet je natuurlijk de rem ingedrukt houden.
Het kan wel. Lees http://amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=242. Om maar weer een oud topic af te stoffen.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Bericht door Poul »

Als het gros van de leden al niet eens de tegenwoordigheid van geest heeft om zich deze opmerking van Frank te herinneren als ze lekker rustig dit forum zitten te lezen, hoe wil je dan verwachten dat zij dat wel hebben in een noodsituatie? Ik ben zelf geen haar beter, want deze oplossing van Frank was mij ook totaal ontschoten. :shh:

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
leopard
Newbie
km-stand: 36000
Lifetime: 3

Bericht door leopard »

Als ik de startknop van mijn Ampera indruk tijdens het rijden, dan komt er een melding op het dashbord dat als ik deze nog een keer indruk de auto uitgaat, dus ik moet 2x achter elkaar de startknop tijdens het rijden indrukken alvorens de
auto uit gaat?
Is dit bij alle Ampera"s of is dit een bijzonder geval? (2012 model)
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Bericht door Poul »

Nee, je hebt geen bijzonder geval. Als je even snel naar de sportstand wilt overschakelen moet je het knopje voor de rijmodus ook twee keer indrukken. Aangezien dat knopje vlaktbij de aan/uit-knop zit en je wellicht gehaast bent en niet goed kijkt, kun je zo maar de auto uitzetten :shock: .

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
Norbert
Stamgast
km-stand: 83300
Lifetime: 31
Auto: Ampera-e

Bericht door Norbert »

Er is blijkbaar toch door de programmeurs/managers over nagedacht. Wat ik toch opmerkelijk vind.
Waarom is het mogelijk de auto uit te zetten tijdens het rijden? Iemand moet besloten hebben dat instructies over zuinig verbruik lezen gevaarlijker is als de auto tijdens het rijden uitzetten.

Deze functie is vergelijkbaar met een hijskraan met een omval-functie. Niemand wil dit :S
Morgoth
Harde kern
km-stand: 186000
Lifetime: 49

Bericht door Morgoth »

tis inderdaad raar. Ik heb het een keer bijna gehad. Ook om over te schakelen naar Sport. Had de knop al voor de tweede keer half ingedrukt toen ik net op tijd in de gaten had dat ik aan het verkeerde knopje zat.
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.

Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.
equipo
Newbie
Contacteer:

Bericht door equipo »

Alex schreef:
equipo schreef:Weer "starten" (aanzetten) tijdens het rijden werkte niet, want daarvoor moet je natuurlijk de rem ingedrukt houden.
Het kan wel. Lees http://amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=242. Om maar weer een oud topic af te stoffen.
Dat wist ik niet, bedankt voor de tip! :thumbup:
equipo
Newbie
Contacteer:

Bericht door equipo »

japio schreef:Reed jij op het moment suprême op benzine of elektrisch? Er zouden in theorie geen mechanische verschillen hoeven te zijn tussen D en L, maar zover ben ik nog niet in de techniek gedoken.
Ik reed elektrisch en het ging als volgt: ik reed met de cruise control op 80km/u en naderde een rotonde. Dus haalde ik hem van de cruise control af, zodat de auto kon uitrollen naar de rotonde. Ik merkte dat de auto wat sneller afremde dan normaal, keek wat er aan hand was en zag dat de auto in L stond. Daarmee was het wat sneller afremmen verklaard, maar ik wilde natuurlijk gewoon uitrollen en zette hem dus van de L naar de D. Op dat moment remde de auto ineens heel hard af en stonden we plotsklaps stil (met de nodige gevolgen). Het voelde alsof ik een noodstop maakte, maar dan zonder de rem aan te raken.

Opel heeft wat storingen in het handrem systeem gevonden, maar die zijn volgens mij door de aanrijding zelf ontstaan. Ik weet wel hoe het voelt als je onder het rijden zelf aan de handrem trekt. Bij de Ampera kan dat niet meer, maar bij vorige auto's genoeg mee gespeeld. :shh: Dit voelde toch echt niet als remmen met de handrem.

Ik heb de Ampera overigens nog steeds niet terug (nu al 37 dagen zonder Ampera :( ). De dealer heeft me vanmorgen gebeld en meldde dat de rayon manager bij Opel, die voor mij een vervangende Ampera zou regelen, met vakantie is. Daar moeten wij als klant blijkbaar op wachten... Als het goed is, word ik vandaag door Opel klantenservice teruggebeld en komt er eindelijk duidelijkheid.

Heeft iemand trouwens nog iets van Alfred gehoord?
Plaats reactie