Orienterend op Volt/Ampera

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Plaats reactie
Gerto
Newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: wo 02 okt 2013, 09:56
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e
Locatie: Utrecht

Orienterend op Volt/Ampera

Bericht door Gerto »

Hallo allemaal,

Ik overweeg dit jaar nog een Volt of Ampera te kopen. Oriënteer me eigenlijk al een jaar :) maar mijn omzet als zelfstandige is dit jaar op een behoorlijk niveau, zodat het aantrekkelijk begint te worden om er eentje te kopen. Ik rijd nu een Seat Ibiza Station uit 2012 (diesel), ook prima wagen, maar de plugin-hybride technologie van de Volt/Ampera is natuurlijk veel mooier.

Ik ben dus op zoek naar een scherpe actie. Heb helaas de erg goede acties met de Volt van de afgelopen maanden compleet gemist, omdat ik me de afgelopen maanden er niet mee bezig gehouden heb. Maar hopelijk komen er in het najaar nog scherpe acties met de Volt of Ampera, zo ja, dan rijd ik wellicht vanaf het najaar met jullie mee :)

Voor reacties op scherpe acties: reageer in het onderwerp Beste Volt/Ampera deals?.

Veel plezier met jullie Volt's & Ampera's! En ik deel graag mijn kennis over acties met andere potentiële kopers.

Groeten, Gerto
Laatst gewijzigd door Unit106 op wo 02 okt 2013, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link naar andere topic opgenomen om dubbele discussies te voorkomen!
opelhater
Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 19:14
km-stand: 76458
Lifetime: 10
Auto: Ampera-e

Re: Orienterend op Volt/Ampera

Bericht door opelhater »

Hoezo hybride? Het is niet een auto van het kaliber Prius!
Gebruikersavatar
Alex
Sponsor
Berichten: 3333
Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Orienterend op Volt/Ampera

Bericht door Alex »

opelhater schreef:Hoezo hybride? Het is niet een auto van het kaliber Prius!
Je moet de Volt/Ampera eigenlijk zien als een elektrische auto en de range extender zo min mogelijk gebruiken. Die is gewoon niet heel efficiënt. Dit in tegenstelling tot een plug-in hybride, zoals de Prius, die veel meer is afgestemd op de combi elektrisch en benzine. De Outlander PHEV zit daar een beetje tussenin.

Het zijn niet alleen de aanbiedingen die je keuze bepalen, maar ook de mate waarin je wilt en kunt opladen en je ritpatroon.

Inderdaad, een auto met Range extender is heel wat anders dan een (plug-in) hybride.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Gebruikersavatar
japio
Harde kern
Berichten: 3504
Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Re: Orienterend op Volt/Ampera

Bericht door japio »

Parallel hybride = volwaardig op E rijden en volwaardig op B rijden, serieel hybride heeft een relatief lichte (E) motor welke ondersteuning nodig heeft bij hogere snelheden.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Plaats reactie