Wat is de levertijd van een Opel Ampera?
- Arjan
- Bekende
- km-stand: 33000
- Lifetime: 32
- Auto: Bolt
Re: Wat was/is de levertijd?
Mijn Ampera zou volgende week bij de dealer moeten komen, 7 weken nadat hij in Antwerpen is aangekomen. Want daar worden de auto's in Europa geimporteerd. De reden dat levertijden langer zijn dan ze beloven is niet dat er in Antwerpen geen stopcontacten zijn, maar dat de auto's ingeklaard moeten worden. Ze komen van buiten de EU en moeten dus de douane door. Dat hoeft natuurlijk geen weken te duren, maar de informatiesystemen van Opel zijn er niet op ingesteld. Die melden een auto als gereed zodra hij uit een (Europese) fabriek komt. Vandaar dus dat dealers slecht geinformeerd worden en levertijden onzeker.
Opel Ampera Lithium White full options. Lolo@home
- Arjan
- Bekende
- km-stand: 33000
- Lifetime: 32
Re: Wat was/is de levertijd?
Een lithiumwitte full options? Dan zou het ook de mijne geweest kunnen zijnVolleybas schreef:Toevallig een witte met alle opties,Ruud Meijns schreef:14 februari heb ik mijn Ampera besteld en ik heb een datum doorgekregen van 19 mai à.s
Helaas helaas, dit wordt nu eind juni, nadat ik zelf bij de dealer ben geweest om navraag te doen.
Exacte datum kan nog niet worden gegeven helaas.
dan hebben ze die vast naar mij doorgeschoven ... hahahaha
Opel Ampera Lithium White full options. Lolo@home
-
Jvdheuvel
- Bekende
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
Re: Wat was/is de levertijd van een Opel Ampera?
Mijn Ampera besteld op 12 februari en word nu verteld geschatte levering 30 juni en hij zou vandaag 15 mei in productie zijn, spannend heb in middels dit hele forum haast door gespit, heren super initiatief zeer nuttige tips, kan niet wachten om te stroomden. Meteen maar gevraagd voor een kortere scirt vooraan de Ampera, en ja de dealer had geeeen idee.
Re: Wat is de levertijd van een Opel Ampera?
Vanmiddag even gebeld, om te vragen of ze een korte flap willen bestellen, kreeg ik gelijk de mededeling dat de Ampera vandaag is binnengekomen!! Nu wachten op het kenteken, en dan mag ik hem begin volgende week komen ophalen. De auto eind december besteld, en na 2x uitstel (eerst week 12, toen week 18), is het dan eindelijk zover. En de korte flap krijg ik zo bij, omdat ik zo lang moest wachten. 
- Alex
- Sponsor
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Contacteer:
Vroegboekers hebben duidelijk last van een remmende voorsprong. Nefkens in Amersfoort (zal vast de enige niet zijn) levert alle kleuren Ampera uit voorraad. De Volt alleen als LTZ en niet in alle kleuren.
Wie twijfelt, sla je slag....
Wie twijfelt, sla je slag....
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
-
Michael
- Stamgast
Ik vind het zelf fijners als hij vers van de bakker komt, dan dat hij al een tijdje klaar staat bij een dealer, dus dan maar wachten. 
-
liedekef
- Vaste klant
- km-stand: 58084
- Lifetime: 4
- Auto: Ampera
Bij mij begint het een processie van Echternach te worden: 3 weken geleden was de auto "op de boot", nadien was het onzeker waar hij was en nu blijkt hij nog in Amerika te staan, nog niet op de boot ...
Ik heb als optie een andere auto aangeboden gekregen met de kleur Sovereign Silver, maar ik wil mijn wit autootje dus Opel is op zoek naar een andere oplossing: er blijkt nog een witte klaar te staan maar zonder alarm, dat zouden ze er dan nog zelf inzetten. Iemand ervaring met een post-installed alarm?
Mijn dealer had nog niet van de korte flap gehoord, maar ze is nu besteld (dankzij dit forum) en wordt gratis geleverd en gemonteerd, wegens het lange wachten en nog steeds niet zeker zijnde wanneer de auto aankomt.
Ik begin stilletjesaan te denken aan een andere auto ... tijdelijk rijd ik nu met een nieuwe Opel Meriva, me aangeboden door mijn dealer om verder te kunnen, maar wie wil nu nog met een benzineslurper rijden als je een superzuinige wagen besteld hebt?
Ik heb als optie een andere auto aangeboden gekregen met de kleur Sovereign Silver, maar ik wil mijn wit autootje dus Opel is op zoek naar een andere oplossing: er blijkt nog een witte klaar te staan maar zonder alarm, dat zouden ze er dan nog zelf inzetten. Iemand ervaring met een post-installed alarm?
Mijn dealer had nog niet van de korte flap gehoord, maar ze is nu besteld (dankzij dit forum) en wordt gratis geleverd en gemonteerd, wegens het lange wachten en nog steeds niet zeker zijnde wanneer de auto aankomt.
Ik begin stilletjesaan te denken aan een andere auto ... tijdelijk rijd ik nu met een nieuwe Opel Meriva, me aangeboden door mijn dealer om verder te kunnen, maar wie wil nu nog met een benzineslurper rijden als je een superzuinige wagen besteld hebt?
Pure White, Lederen bekleding Jet Black/Frosted Nickel, Park Pilot incl. achteruitrijcamera, Navigation Audio Pack, SPX Voltec
Real Name: Franky
Real Name: Franky
-
Bepu
- Stamgast
- Contacteer:
Medio vorige maand naar de dealer geweest en laten uitzoeken welke auto's er in de pijplijn zitten. Opel besteld nl altijd een voorraad.
Bleek dat er net een lading in Antwerpen was aangekomen. Waaronder een grijs metalic met navigatie en camera. Dus deze gelijk besteld.
Vandaag gebeld dat de auto is afgeleverd. Nu nog even kijken wanneer ik hem haal, want mijn lease contract loopt nog een maand door.
Bleek dat er net een lading in Antwerpen was aangekomen. Waaronder een grijs metalic met navigatie en camera. Dus deze gelijk besteld.
Vandaag gebeld dat de auto is afgeleverd. Nu nog even kijken wanneer ik hem haal, want mijn lease contract loopt nog een maand door.
- Kat9
- Sponsor
- km-stand: 150000
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
Levertijd: minder dan een week. Na het oppompen van de banden even met een verkoper van Mulders Tiel gepraat, en hoewel het zeer warm was, had hij een goede verkoopdag. Vandaag oa 2 Ampera's verkocht, een Lithium White en een zwarte. Uit voorraad, dus vanaf volgende week 2 gelukkige Ampera rijders erbij. Wellicht komen we ze nog tegen op het forum.
Koen
Koen
Forum Sponsor, Koen Engineering & Consultancy
Lithium White, (nearly) full options, Pod Point! tevreden rijder!
Lithium White, (nearly) full options, Pod Point! tevreden rijder!
-
Volleybas
- Newbie
Vandaag het verlossende mailtje van m'n dealer gekregen, vanaf vrijdag om 1700 uur rijden we (met de zaak en privé) elektrisch
zucht.... Zaterdag in 'onze' witte ampera al een test rondje mogen maken met groene platen... Besteld in januari.