Nieuwe sport: zoveel mogelijk elektrisch

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Plaats reactie
JaVaPa
Newbie
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Volt
Contacteer:

Nieuwe sport: zoveel mogelijk elektrisch

Bericht door JaVaPa »

Dag mede-electriciëns,

Twee weken geleden kwam Alphabet lease met de mededeling dat ik in aanmerking kwam voor een versnelde inruil, mits ik maar een zeer zuinige auto zou kiezen. Ik had me al neergelegd bij de 7% (ook niet echt veel), maar nu kwam de 0% weer in zicht....

Gelijk maar een Ampera besteld (had al afgelopen jaren al geörienteerd, oa ook op dit nuttige Forum). Maar zat nog wel even met de volgende vraag, want ik rij nu een Citroën C4 Gande Picasso uitsluitend zakelijk (normaal 25% bijtelling):

"Als ik op 1 december 2013 mijn Ampera krijg en ik begin daarmee ook privé te rijden, wat zijn daarvoor de gevolgen voor mijn bijtelling?". De Belastingdienst site http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _werkgever en een telefoontje gaf daar duidelijkheid over: Het gaat per kalenderjaar. Dus als ik mijn auto's opgeteld meer dan 500km rij in 2013, wordt ik achteraf aangeslagen voor 11 maanden 25% Citroën en 1 maand 0% Ampera. Toch handig om vantevoren te weten, want dan gaat de privé auto er nog even niet uit...

Verder lijkt het mij een sport om zoveel mogelijk elektrisch te rijden (woonwerk afstand = 62km enkele reis). Ik doe ook mee aan een pilot van mijn werk om daar ook een bonus/malus regeling aan te koppelen (de EV tool van Alphabet). Er zijn er nl. ook enkelen die zowat niet elektrisch rijden met de Ampera....

De zonnepanelen op het dak komen deze week, en kan niet wachten om ook elektrisch te rijden.
Norbert
Stamgast
km-stand: 83300
Lifetime: 31
Auto: Ampera-e

Re: Nieuwe sport: zoveel mogelijk elektrisch

Bericht door Norbert »

Welkom op het forum, alvast heel veel plezier met je Ampera!
Heb je de mogelijkheid om te laden op je werk?
Plaats reactie