Verwarmde voorruit

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Plaats reactie
Stegra
Newbie
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Ampera

Verwarmde voorruit

Bericht door Stegra »

Sinds 18 oktober in het bezit van een Ampera en tot nu toe super tevreden. Uiteraard wel puntjes maar na alles op een rijtje te hebben gezet, geeft de Ampera mij een besparing van meer dan € 900,00 netto per maand (Bijtelling, brandstof, wegenbelasting en verzekering) Qua ruimte wel een stap terug, hiervoor een Volvo V70 van 2011, maar de besparing vergoed veel. :lol: :lol: :lol:

Ik heb er nu 750km mee gereden en tot nu toe maar 20km op benzine gereden. Rij ook alleen maar met een grijns tot achter mijn oren rond. Moet ik wel toegeven dat ik nog geen afstanden heb hoeven rijden die langer zijn als 80km.

Nu dan eindelijk mijn vraag; is er een elektrisch verwarmbare voorruit te verkrijgen voor de Ampera? Het slecht ontwasemen aan de buitenkant van de voorruit vind ik een minpunt van de auto. 's Morgens met een hoge luchtvochtigheid duurt het lang voordat de ruitenwissers uitkunnen. En inderdaad wat ik al meer heb gelezen op dit forum mis ik dan de regensensor vanuit mijn vorige auto. Heb al eens de motor gestart zodat er warme lucht vanuit het motor compartiment over de voorruit stroomt en dan is deze inderdaad snel niet meer beslagen maar ik denk niet dat dit de bedoeling is van de Ampera.

Wie weet hier meer over?

Groet Herbert
Unit106
Moderator
Auto: anders

Re: Verwarmde voorruit

Bericht door Unit106 »

Heb je de standkachel al uit geprobeerd?
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

Unit106 schreef:Heb je de standkachel al uit geprobeerd?
En eventueel even de kachel op ontwasemen (linker knopje) zetten.
Laatst gewijzigd door Alex op za 26 okt 2013, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Contacteer:

Bericht door japio »

Het is de ontwaseming die de volgende rit óf voor bedompte muffe lucht in de auto zorgt (airco nat weggezet) óf de raampjes laat beslaan omdat ie nog nat is en het vochtpercentage omhoog brengt.
Alleen een beetje warmte is efficiënter omdat de warmte die de airco uit de auto haalt (om te ontvochtigen) er ook weer ingebracht moet worden.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Stegra
Newbie

Bericht door Stegra »

Bedankt voor de reactie en de antwoorden. Ik begrijp dat het ontwasemen van de binnenzijde van de voorruit uiteindelijk ook leidt tot het dauw vrij zijn van de buitenkant van de voorruit. In een auto die met een verbrandingsmotor wordt aangedreven zorgt volgens mij de warmte vanuit het motor compartiment ervoor dat de voorruit aan de buitenzijde ook ontwasemt word. Of vergis ik me hierin?
Maar niemand heeft nog gehoord van een elektrisch verwarmbare voorruit voor de ampera?
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Contacteer:

Bericht door japio »

In een auto van gisteren zitten eenmaal geen innovaties van vandaag :lol:
Ik heb navraag gedaan voor een standkachel op brandstof, maar heb daar vanaf gezien omdat er mij teveel haken en ogen aan zitten.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Bericht door Poul »

Een electrisch verwarmde voorruit is geen innovatie van vandaag. Die had ik al zo'n 15 jaar geleden in mijn SEAT Alhambra. Heel mooi werk was dat, even de elektrische verwarming aan en de voorruit was binnen de kortste keren ijsvrij zonder krabben.

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
Ivo
Beheerder
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Poul schreef:Een electrisch verwarmde voorruit is geen innovatie van vandaag. Die had ik al zo'n 15 jaar geleden in mijn SEAT Alhambra. Heel mooi werk was dat, even de elektrische verwarming aan en de voorruit was binnen de kortste keren ijsvrij zonder krabben.

Groeten,
Poul

En dat was alleen maar dankzij Ford, die hebben zo'n ruit heel vaak als optie. Alhambra was toen een gerebadgede Galaxy :mrgreen:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Bericht door Poul »

Ivo schreef:En dat was alleen maar dankzij Ford, die hebben zo'n ruit heel vaak als optie. Alhambra was toen een gerebadgede Galaxy :mrgreen:
What's new? Volt --> Ampera? We kopieren hier alleen maar.

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
Plaats reactie