Autocenter van Esch Eindhoven failliet

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
Gebruikersavatar
shumway
Harde kern
Berichten: 921
Lid geworden op: do 13 sep 2012, 10:41
km-stand: 73500
Lifetime: 28
Auto: Ampera-e

Re: Autocenter van Esch Eindhoven failliet

Bericht door shumway »

Driessen Opel in Eindhoven verzorgt nu ook onderhoud van de Volt en mag ook reparaties onder garantie uitvoeren.
(volgens Driessen, moet dit nog even checken bij Chevrolet Ned.)

Opgeslagen winterbanden van van Esch gaan naar Opel Driessen toe en deze gaat weer contact opnemen met de eigenaren.
(gaat wel even duren).

Edit 11.39

Hoofdkantoor Chevrolet:

Nee Opel Driessen staat niet op ons lijstje, dus als u daar iets laat uitvoeren vervalt uw garantie.

Nu kan ik me niet voorstellen dat Opel Driessen een verkeerde voorstelling van zaken geeft.

Zal wel weer gebrekkige communicatie zijn van Chevrolet.

Ook even het magische drieletterwoord uitgesproken, nee meneer daar is nog geen oplossing voor.
Uitgelegd dat die er wel was maar dat Chevrolet weigert die te betalen :lol: :lol:

Edit 11.44

Opel Driessen neemt nu contact op met Chevrolet Nederland en laat iets weten

Edit 11.57

Driessen gaat nu in overleg met Chevolet, moet toch een soort van officiele goedkeuring komen.
Einde van de dag meer.

Dab+ verhaal: Chevrolet gaat dit niet onder garantie vervangen, waarna ook de opel medewerker zijn verbazing uitsprak.
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon
Gebruikersavatar
Poul
Moderator
Berichten: 2079
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 21:15
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Autocenter van Esch Eindhoven failliet

Bericht door Poul »

shumway schreef: Edit 11.44

Opel Driessen neemt nu contact op met Chevrolet Nederland en laat iets weten
:thumbup: klasse, zo hoort het. Niet de klant er achteraan laten bellen, maar zelf bellen :thumbup: .
shumway schreef: Edit 11.57
Dab+ verhaal: Chevrolet gaat dit niet onder garantie vervangen, waarna ook de opel medewerker zijn verbazing uitsprak.
Een idee om dat ook door de Opel-dealer te laten regelen? Vindt de discussie tenminste plaats tussen Opel-NL en Chevrolet-NL binnen het GM-concern. Want Opel krijgt hierdoor natuurlijk ook een negatieve uitstraling.
Het zou mij trouwens niet verbazen als voor beide concernonderdelen dezelfde leverings- en garantievoorwaarden worden gebruikt. Dan klopt het niet dat de een zegt dat de DAB niet wordt vervangen en de ander doet dat wel :eh: .

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
Gebruikersavatar
shumway
Harde kern
Berichten: 921
Lid geworden op: do 13 sep 2012, 10:41
km-stand: 73500
Lifetime: 28
Auto: Ampera-e

Re: Autocenter van Esch Eindhoven failliet

Bericht door shumway »

Terugkoppeling gehad van Opel Driessen, verhaal is toch wat genuanceerder.

Ja Opel driessen wil wel graag alle Volt klanten hebben, maar ze zijn slechts servicedealer voor chevrolet en geen geauthoriseerde dealer, dus hebben geen authorisatie om iets aan een volt te doen.

(Wat ze waarschijnlijk wel kunnen, maar garantietechnisch de nodige problemen kan geven)

Medewerkers zijn geinstrueerd door leidinggevenden aan te geven dat ze de werkzaamheden kunnen verrichten en ook de garantiewerkzaamheden.

Mijn opstelling in deze, zolang ik van of Opel Driessen danwel Chevrolet Nederland niets op papier heb blijf ik daar weg.

Het gegeven dat ik geen "leidinggevende" bij Opel Driessen aan de lijn kreeg maar de vragen werden beantwoord door een (overigens nette en kundige) servicemedewerker die in opdracht van ... de antwoorden gaf en ook niet meer wist geeft te denken.
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon
ralph1978
Vaste klant
Berichten: 121
Lid geworden op: ma 03 dec 2012, 22:40
km-stand: 31000
Lifetime: 54
Auto: Ampera-e
Locatie: zuid-limburg

Re: Autocenter van Esch Eindhoven failliet

Bericht door ralph1978 »

Ik heb mijn banden gelukkig thuis opgeslagen. Toch slim geweest. Die banden opgeslagen bij een failliete zaak ben je normaal gesproken kwijt.
Gebruikersavatar
Unit106
Moderator
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo 22 feb 2012, 20:49
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: anders
Locatie: Vlaardingen

Re: Autocenter van Esch Eindhoven failliet

Bericht door Unit106 »

ralph1978 schreef:Ik heb mijn banden gelukkig thuis opgeslagen. Toch slim geweest. Die banden opgeslagen bij een failliete zaak ben je normaal gesproken kwijt.
Dat hoeft niet zo te zijn. Als jij bij de curator aanwijsbaar kan aantonen dat die 4 banden jouw eigendom zijn dan heb je de kans dat je ze mag komen ophalen. Moet je je wel op tijd melden bij de curator.
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden
Gebruikersavatar
shumway
Harde kern
Berichten: 921
Lid geworden op: do 13 sep 2012, 10:41
km-stand: 73500
Lifetime: 28
Auto: Ampera-e

Re: Autocenter van Esch Eindhoven failliet

Bericht door shumway »

Banden en velgen zijn van mij.

Ze liggen ook niet bij Van Esch maar weer bij het bandenhotel van Seat.

Als de curator de banden inpikt is het diefstal van de curator.

Voor zover ik nu begrepen heb worden de banden van de Volts en Chevrolets naar Opel Driessen getransporteerd en die neem weer contact op.
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon
spidertje
Vaste klant
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 15 jul 2012, 19:36
km-stand: 18000
Lifetime: 54
Auto: Ampera-e
Locatie: Nijmegen

Re: Autocenter van Esch Eindhoven failliet

Bericht door spidertje »

shumway schreef:Banden en velgen zijn van mij.

Ze liggen ook niet bij Van Esch maar weer bij het bandenhotel van Seat.

Als de curator de banden inpikt is het diefstal van de curator.

Voor zover ik nu begrepen heb worden de banden van de Volts en Chevrolets naar Opel Driessen getransporteerd en die neem weer contact op.
Die krijg je echt wel terug, tenminste als bv aankoopbon of opslag overeenkomst kan tonen.
Plaats reactie