Vier seizoenenbanden en dakdragers

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
pvanmil
Newbie
km-stand: 2500
Lifetime: 0
Auto: Ampera

Vier seizoenenbanden en dakdragers

Bericht door pvanmil »

Sinds 15 oktober heb ik een Ampera. We gaan met de Kerst naar Oostenrijk op wintersport. Ik heb bij de dealer om een prijsopgave gevraagd voor vier seizoenen banden en dakdragers. Dat werd een koude kermis. Vier seizoenenbanden in de maat voor de Ampera zijn niet leverbaar (?) en dakdragers zijn uit het leveringsprogramma gehaald. Volgens Opel is er geen daklast mogelijk http://www.amperaforum.nl/posting.php?mode=post&f=2#.

Zonder dakdragers heeft het geen zin om met de Ampera op de wintersport te gaan. Ik heb verschillende foto's gezien van Thule en Menabo (M-Plus). Mag/kan dat niet meer?

Onder mijn vorige auto zaten vier seizoenenbanden en daar was ik zeer tevreden over. Vooral vanwege het gemak. Ze slijten misschien ietsje harder, maar zo veel rijd ik ook weer niet. Zijn ze echt niet leverbaar voor een Ampera?
Ivo
Beheerder
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Contacteer:

Re: Vier seizoenenbanden en dakdragers

Bericht door Ivo »

Welkom hier!

Je vragen zijn al eerder gesteld, maar omdat je nieuw bent, is het je vergeven ;)

Dakdragers zijn gewoon te koop, geen problemen gemeld; http://amperaforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=1638
(Thule levert blijkbaar niet meer)
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
pvanmil
Newbie

Bericht door pvanmil »

Bedankt voor de snelle reactie. Als Opel ze niet meer levert, omdat "er geen daklast mogelijk is", kan dat betekenen dat er in de praktijk toch te veel problemen mee zijn. Is Opel gewoon erg voorzichtig of zijn er echt problemen met deze dakdragers?
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

Ik heb een setje passende dakdragers die je voor een aardige tegenprestatie mag lenen.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
pvanmil
Newbie

Bericht door pvanmil »

Hallo Alex,

Bedankt voor het aanbod. Het werd getriggerd door "geen daklast mogelijk" van Opel. Als ik serieus problemen krijg met mijn Ampera bij het gebruikt van dakdragers (geleend of gekocht) dan begin ik er niet aan. Met Menabo (M-Plus) dakdragers mag je 50 kg vervoeren. Dat is niet veel, maar met ski's is het meer volume dan gewicht. Afgaande op reacties (via forum en privé) moet je de dakdragers gewoon kunnen gebruiken.
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Bericht door Poul »

Afgelopen zomer heb ik met een aardige snelheid en volledige bepakking (dat is met een volledig gevulde dakkoffer van 550 liter) een goede haakse bocht gemaakt. Alles zat nog mooi op zijn plaats, de passagiers waren over mijn actie wat minder te spreken.

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
Norbert
Stamgast
km-stand: 83300
Lifetime: 31
Auto: Ampera-e

Bericht door Norbert »

Poul schreef:de passagiers waren over mijn actie wat minder te spreken.
:lol: :lol: :lol:
ros00232
Bekende
km-stand: 44000
Lifetime: 46

Bericht door ros00232 »

pvanmil schreef:Bedankt voor de snelle reactie. Als Opel ze niet meer levert, omdat "er geen daklast mogelijk is", kan dat betekenen dat er in de praktijk toch te veel problemen mee zijn. Is Opel gewoon erg voorzichtig of zijn er echt problemen met deze dakdragers?
Rij zowel in zomer (als bagagekoffer) als winter (ski's, schoenen etc.) met de Menabo dragers en is echt totaal geen probleem, doen het perfect, ook met 160 over de autobahn :D . Daklast verhaal heeft vast en zeker met officiele keuringen te maken ofzo...
Ampera Black - NAV+camera - alarm / Lolo TNM
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Bericht door Poul »

ros00232 schreef:Daklast verhaal heeft vast en zeker met officiele keuringen te maken ofzo...
En met het officiële normverbruik :D .

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
Morgoth
Harde kern
km-stand: 186000
Lifetime: 49

Bericht door Morgoth »

En waarom 4 seizoenenbanden? Das van alles net niks. Lawaaiig en de grip is minder dan echter seizoensbanden. Ik heb ze liggen onder één van mijn hobbyauto's ( verlaagde Hyundai Coupé) omdat ik daar ook heel af en toe in de winter mee rij. Maar ik vind het helemaal niks.
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.

Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.
Plaats reactie