Cardinal Red Ampera

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Plaats reactie
eriknatte
Bekende
km-stand: 42213
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e

Cardinal Red Ampera

Bericht door eriknatte »

Hoi, afgelopen vrijdag wat het moment daar. Ik reed weg in mijn splinternieuwe Opel Ampera.
Mijn voorkeur ging uit naar een zwarte maar later heb ik toch voor de rode gekozen omdat die uit de voorraad met korting er simpelweg niet meer was.
Deze heeft de dealer uit het buitenland gehaald ivm de
stormloop en de fiscale voordelen die tot 2014 lopen. Op mijn werk mag ik gratis opladen.Thuis heb ik
een rijtjeshuis dus die LOLO actie gaat voor mij helaas niet op. Ik probeer wel zo veel mogelijk op te laden elders.
Maar tjonge jonge, wat een stoere auto. Het lijkt wel Robocop waar je in stapt.
Heeft er iemand al een oplossing wat je moet doen met je (ivm regen) natte oplaadkabel als je gaat rijden?
En hoe krijg ik een avatar/foto in mijn profiel? Ik post een mini foto (jpeg)
die voldoet aan de specs maar accepteert het niet.
Alvast bedankt voor de reacties en tot snel want ik zal zeker nog het e.a vragen over gebruik en de technische snufjes.

Groeten, Erik
Razwer
Stamgast
km-stand: 17000
Lifetime: 25
Auto: Ampera

Re: Cardinal Red Ampera

Bericht door Razwer »

tsjah over smaak valt te twisten, cardinal red staat bij mij persoonlijk onderaan op het lijstje maargoed smaken verschillen (gelukkig). Over het algemeen houd ik ook meer van zwart maar vind ik dat bij de Ampera niet tot zijn recht komen. Mijn nummer 1 is toch wel Lithium White en een goede 2e is Cyber Gray.

Hoezo kun je bij je rijtjeshuis geen lolo op de gevel laten zetten? er zijn er hier zat op het forum die dat wel hebben.

Gefeliciteerd overigens :D
Unit106
Moderator
km-stand: 0
Auto: anders

Bericht door Unit106 »

eriknatte schreef:Heeft er iemand al een oplossing wat je moet doen met je (ivm regen) natte oplaadkabel als je gaat rijden?
Genoeg oplossingen:
- Een boodschappen krat in je kofferbak gooien
- Een grijze vuilniszak in je kofferbak gooien
- Naar de webshop van onze forum sponsor gaan: http://www.fredjanssenwebshop.nl/a-2913 ... laadkabel/
- Voorkomen dat je kabel vies wordt door de kabel van de grond houden door deze aan je buitenspiegel te hangen
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden
Norbert
Stamgast
km-stand: 83300
Lifetime: 31

Bericht door Norbert »

eriknatte schreef:Heeft er iemand al een oplossing wat je moet doen met je (ivm regen) natte oplaadkabel als je gaat rijden?
Ik heb een washandje in de achterbak liggen.
Als ik de kabel oprol, dan trek ik de kabel door mijn hand met het (droge) washandje, zo wordt de kabel schoon en droog.
Washandje is dan nat, maar dat droogt wel onderweg. :P
eriknatte
Bekende
km-stand: 42213

Bericht door eriknatte »

Bedankt!
Riconl
Harde kern
km-stand: 237600
Lifetime: 20
Auto: Volt

Bericht door Riconl »

Gewoon niet laden dan wordt de kabel ook niet vies :D

Grootste probleem van de natte kabel vind ik altijd dat het condens probleem in de auto nog erger wordt.
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Bericht door Poul »

Riconl schreef:Gewoon niet laden dan wordt de kabel ook niet vies :D
Dat we daar nou niet op zijn gekomen. Briljant idee. Voorkomt gelijk dat de kabel vastvriest als het straks gaat sneeuwen 8-) .

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
Norbert
Stamgast
km-stand: 83300
Lifetime: 31

Bericht door Norbert »

Poul schreef:
Riconl schreef:Gewoon niet laden dan wordt de kabel ook niet vies :D
Dat we daar nou niet op zijn gekomen. Briljant idee. Voorkomt gelijk dat de kabel vastvriest als het straks gaat sneeuwen 8-) .

Groeten,
Poul
De kabel vriest vast? :?
Poul
Moderator
Contacteer:

Bericht door Poul »

Yep, zeker als de wind op de aansluiting van kabel aan auto staat en uiteraard bij temperaturen onder nul. Toelichting: De sneeuw valt op de stekker, hoopt daar eerst wat op en smelt daarna omdat de stekker warm is (tijdens het opladen), vervolgens bevriest het water weer en daardoor vriest de stekker aan de auto vast. Simpel op te lossen door een plastic zak oid min of meer losjes om de stekker heen te wikkelen, zodat de sneeuw niet op de stekker kan vallen. Een even simpele als doeltreffende oplossing tegen vastvriezende stekkers. Maar als de auto binnen staat te laden, of op een beschutte plaats, heb je er natuurlijk geen last van.

Groeten,
Poul

PS: moet je eens kijken wat sneeuw in combinatie met ruitewissers doet. Zoek op het laatste woord en er gaat een wereld voor je open.
Laatst gewijzigd door Poul op di 10 dec 2013, 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ruitewissers icm sneeuw toegevoegd.
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
Poul
Moderator
Contacteer:

Bericht door Poul »

Inmiddels zijn we wel redelijk off-topic aan het raken :problem: :shh: .

Groeten,
Poul
Plaats reactie