Beste forumleden,
Ik woon in centrum Den Bosch, en parkeer aan de beschikbare laadpalen hier in de stad. 2 van de 4 staan op een vergunningshoudersplek. Ik parkeer hier (zonder vergunning) om de auto op te laden. Ik heb dit gevraagd aan een parkeerwachter - en die gaf me aan dat hier geen boete voor wordt gegeven.
Overigens doet heel DB dit, maar dat zal een nonargument zijn. Het is een half jaar goed gegaan, maar je raadt het al; de 24e een parkeerboete ter hoogte van 90 euro....
Ik kan niets over het beleid vinden van de gemeente. Wat denken jullie er van? Hoe onduidelijk is dit? Bezwaar maken ga ik zeker doen, is er een standaardbrief? Wat misschien nog wel erger is, nu durven we de auto daar niet meer neer te zetten -> nog minder plaats en het lukt al zo moeilijk hier in de stad.
Gr. Mosselmaniac
Laadpaal op vergunningshoudersplek 's-Hertogenbosch
-
Mosselmaniac
- Newbie
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- japio
- Harde kern
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Contacteer:
Re: Laadpaal op vergunningshoudersplek 's-Hertogenbosch
Het kan dat er met de kersttoespraak op gewezen is dat regels regels zijn
https://www.s-hertogenbosch.nl/oplaadpunten/#c54838
https://www.s-hertogenbosch.nl/oplaadpunten/#c54838
Duidelijk, maar er staat even verder ook nog dat je een aanvraag kunt indienen.Bij de oplaadpunten in de openbare ruimte zijn parkeerplekken gereserveerd voor plug-in auto’s (volledig elektrisch en hybride). Iedere berijder van een elektrische auto mag op deze plek parkeren om op te laden. Let wel dat er in de stad gewoon een parkeervergunning nodig is of dient te worden betaald voor het parkeren. De gemeente realiseert geen privéparkeerplaatsen bij oplaadpunten.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- Alex
- Sponsor
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Contacteer:
Den Bosch heeft de prijs gewonnen, dat ze de beste stad zijn voor EV-rijders. Valt aan alle kanten tegen. Staat meer over op dit forum. Maar heb je geen recht op een parkeervergunning?
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
-
christiaanjanssen
- Vaste klant
- km-stand: 53000
- Lifetime: 19
- Auto: Ampera-e
- Contacteer:
Waarom ''s-Hertogenbosch die prijs gewonnen heeft is mij een raadsel. Zoveel laadpunten zijn er nog niet; wel plannen voor een flinke uitbreiding komend jaar. In de binnenstad en in de parkeergarages nog weinig oplaadpunten en als ze er zijn, zijn ze niet allemaal gereserveerd voor EV auto's.Alex schreef:Den Bosch heeft de prijs gewonnen, dat ze de beste stad zijn voor EV-rijders. Valt aan alle kanten tegen. Staat meer over op dit forum. Maar heb je geen recht op een parkeervergunning?
Ook laden en betalen is niet altijd duidelijk. Voor het station is een beroemde plek. De eerste kun je staan zonder parkeergeld te betalen; de tweede plek is niet afgekruist, maar wel bij de laadpaal en kent een maximum parkeertijd van 15 minuten.
4 jaar en 200.000 km in Ampera I, 2 jaar Nissan Leaf en eind 2019 naar Ampera II
- Ivo
- Beheerder
- km-stand: 171000
- Lifetime: 41
- Auto: anders
- Contacteer:
De stationspalen zijn inderdaad al ruim aan bod gekomen hier op het forum 
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km