Kiahcs schreef:...........Neemt niet weg dat er gewoon een slecht gevoel overblijft bij een dergelijke levering die nogmaals "per ongeluk" zal zijn geweest........
.......Kreeg wel netjes een hand van de directeur die mij welkom wenste
bij opel, hij wist ws niet van het bovenstaande of was ook hypocriet zal het hem vragen......
......Die verouderde software van de navigatie had ik nog niet aan gedacht wel aan oudere banden onder je auto.....
Ik heb niet de indruk dat het "per ongeluk" was. Ik verwacht dat dit op veel meer plaatsen zo is gegaan.
Je kunt proberen geld terug te krijgen, maar ik zou in elk geval proberen om 5 jaar aanvullende garantie af te dwingen. Een ouder modeljaar heeft wellicht meer kinderziektes.
Mars2013 schreef:Een ouder modeljaar heeft wellicht meer kinderziektes.
Of meer updates gehad.
Hallo Alex,
Hoe bedoel je meer updates? Welke dan
Een 2012 heeft meer updates dan een 2013?
De levering van een oud modeljaar zonder de klant dat te vertellen is volgens mijn advocaat een duidelijk geval van misleiding behalve mindere details en verminderd accuvermogen is ook alles domweg een jaar ouder.
Hoofd accu en hulp accu zijn een jaar ouder of word die dan ff vervangen denk je!!!
Banden etc etc
Bij een inruil zal een 2012 model beduidend minder doen dan een 2013 model.
Kiahcs schreef:Hoe bedoel je meer updates? Welke dan
Een 2012 heeft meer updates dan een 2013?
Software-updates. Alleen weet de dealer niet eens precies hoeveel software-updates er geweest zijn.
Ik ga met je mee dat een ouder modeljaar minder waard is. Het hoeft echter geen slechtere auto te zijn.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Het chemisch verval heeft in de praktijk de grootste invloed op de levensduur van een Li-ion-accu. Er zijn een aantal factoren die dit verval beïnvloeden:
Temperatuur
Stimulatie van het chemische proces
Laad- en ontlaadproces
Bij een hoge temperatuur neemt het chemisch verval toe. Als een Li-ion-accu continue bij 30 graden wordt gebruikt, is de afname van de capaciteit 25% per jaar, in plaats van 15%. Bij weinig gebruik neemt het chemisch verval snel toe en de restcapaciteit af. En ook langdurig helemaal leeg of helemaal vol opslaan van de accu is niet gunstig voor de restcapaciteit.
Kortom:
Een Li-ion-accu moet regelmatig gebruikt worden
Hoge temperaturen verminderen de levensduur
Na 20 maanden is nieuw in mijn beleving over gegaan in 'niet gebruikt'
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Ik heb me laten vertellen dat mijn auto uit Duitsland is gehaald. Pas begin december kreeg ik van de baas groen licht om te bestellen dus was er weinig keus meer (moest allemaal wel in 2013 geregeld worden).
Mijn dealer had inderdaad nog meer Ampera's staan met bijv stoffen bekleding. Nou dan weet je zeker dat ze elders vandaan komen want volgens mij is leer hier standaard.
Ik heb wel begrepen dat ze via Antwerpen hier heen zijn gehaald, daar schijnt alles te zijn ge-update. Dat kreeg ik te horen toen ik begon over oude navigatiekaarten, die worden daar o.a. bijgewerkt.
Overigens hoorde ik ook pas dat ik een 2012 model zou krijgen nadat de "koop" gesloten was. Omdat ik weinig keus meer had hebik er verder geen probleem van gemaakt, maar het voelde toch niet heel prettig als ik eerlijk ben.
Mijn accu lijkt verder wel goed te zijn, want ik zie bij een lege accu dat ik 10,2 of 10,3 kWh heb verbruikt.
Opel Ampera "sovereign silver", navi, Bose, park pilot, oranje verlengsnoer
Plus: 1200 Wp op mijn platte dak (meer past helaas niet)
Die prijzen worden mij steeds minder duidelijk. Voor 2014 is de vraagprijs van de ampera 39.900 en de volt 41.845. De ampera is derhalve nu goedkoper dan de volt. Er zit nog steeds geen bpm op de auto en geen invoerrecht. De volt kost in Amerika exclusief btw omgerekend 19.480 euro, zij het dat dit de goedkoopste uitvoering is, de duurste komt dan op 25.000 ongeveer. Er zit dus nog een marge van een kleine 15.000 euro op de auto.
Mijn Volt die ik in maart '13 gekocht heb bleek ook modeljaar 2012 te zijn. Aan de andere kant was een modeljaar 2013 niet te krijgen omdat ze eerste de voorraad 2012 weg wilden hebben. Ik heb er geen groot punt van gemaakt...
Overigens kreeg ik wel een boekje van modeljaar 2013 mee
Op kenteken staat bij bouwjaar wel gewoon 2013 overigens.
RaymondL schreef:
Ik heb wel begrepen dat ze via Antwerpen hier heen zijn gehaald, daar schijnt alles te zijn ge-update. Dat kreeg ik te horen toen ik begon over oude navigatiekaarten, die worden daar o.a. bijgewerkt.
Mijn auto is ook via Antwerpen gekomen, maar deze was niet geupdate.