Gratis laden bij WCD in parkeergarage

Over positie en beschikbaarheid van laadpunten
Ivo
Beheerder
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Contacteer:

Re: Gratis laden bij WCD in parkeergarage

Bericht door Ivo »

japio schreef: (@Ivo, mocht je ooit problemen veroorzaken, vraag dan terloops om inzage in het NEN 3140 keuringsrapport :lol: )
NEN1010 bedoel je? Dat is toch voor installaties, of is dat consumenten onzin? Ik dacht dat 3140 voor elektrisch gereedschap was, maar ik ben geen kenner, alleen klok horen luiden.

Zeggen jullie me nu dat jullie nooit in een bungalowpark of vakantiehuisje het stopcontact gebruiken om je auto op te laden??? (diefstal argument gaat niet op, je betaald dan voor het gebruik, maar wat is "redelijk"?)
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Contacteer:

Bericht door japio »

http://nl.wikipedia.org/wiki/NEN_3140

Wiki weet alles Ivo ;) de 3140 is een melkkoe van heb ik jou daar want de brandverzekering zet je voor het blok.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Norbert
Stamgast
km-stand: 83300
Lifetime: 31
Auto: Ampera-e

Bericht door Norbert »

Ivo schreef:Zeggen jullie me nu dat jullie nooit in een bungalowpark of vakantiehuisje het stopcontact gebruiken om je auto op te laden??? (diefstal argument gaat niet op, je betaald dan voor het gebruik, maar wat is "redelijk"?)
Ik zie wel raakvlak in deze 2 scenario's: huur van een verblijfplek (voor jezelf of auto), maar ook een duidelijk verschil:
Bij een bungelo is het duidelijk dat je gebruik gaat maken van de stopcontacten, en hier zal een fair-use clausule in de overeenkomst staan. Bij de parkeergarage is hier simpelweg geen sprake van.
Fair-use is erg vaag, en je zou kunnen vinden dat het opladen van je 10.7kW EV-accu onder dezelfde noemer valt als je 800W telefoon-accu, en daarom fair-use is.
Ik verwacht dat de park-eigenaar hier anders over denkt.
Ivo
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Ander voorbeeld; als er een kraantje uit de muur komt, in een parkeergarage, was je met behulp daarvan je handen als je dat wilt? Ik wel, anderen niet. Ga je het vragen aan de eigenaar?
Ik snap het wel dat stroom afnemen meer gevolgen kan hebben en ook mogelijk tot meer exploitatiekosten leidt voor de eigenaar, maar ik probeer ook duidelijk te maken dat (over)reguleren mogelijk onvermijdelijk is. Behalve als je niets uitprobeert :lol:
Ivo
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Ivo »

japio schreef:http://nl.wikipedia.org/wiki/NEN_3140

Wiki weet alles Ivo ;) de 3140 is een melkkoe van heb ik jou daar want de brandverzekering zet je voor het blok.
bedrijfsinstallaties eens in de 5 jaar,
die was nieuw voor me, thanks!
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

Je loopt hooguit het risico van een alternatieve wielklem.
Afbeelding
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Contacteer:

Bericht door japio »

50 cent daar wil ik het best voor doen :D
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Norbert
Stamgast
km-stand: 83300
Lifetime: 31
Auto: Ampera-e

Bericht door Norbert »

Ivo schreef:Ander voorbeeld; als er een kraantje uit de muur komt, in een parkeergarage, was je met behulp daarvan je handen als je dat wilt? Ik wel, anderen niet. Ga je het vragen aan de eigenaar?
Ik snap het wel dat stroom afnemen meer gevolgen kan hebben en ook mogelijk tot meer exploitatiekosten leidt voor de eigenaar, maar ik probeer ook duidelijk te maken dat (over)reguleren mogelijk onvermijdelijk is. Behalve als je niets uitprobeert :lol:
Hoi Ivo, even je voorbeeld uitwerken: handen wassen verbruikt ongeveer 2L water, max. literprijs van kraanwater is 0.15cent, dus je 'verbruikt voor 0.3cent aan water. En dat in een enkele minuut. Daar heeft de exploitant dus veel minder overlast van als wanneer je voor 2.50 euro aan water gaat aftappen. Dat staat dan gelijk aan 1666 liter water. Ik geloof dat de exploitant je wel even komt aanspreken wanneer je dat probeert. Dat is ruim 1.5 uur de kraan open laten staan.

Als jij het normaal vind om 1666 liter water gratis mee te nemen uit een parkeergarage.. :? of om met 1666 liter water je handen te wassen... :wtf:
Unit106
Moderator
km-stand: 0
Lifetime: 0

Bericht door Unit106 »

Zakelijke stroom is 0,12 en bij de Ikea sta je geen 8u geparkeerd. Zeg dat je je 3u vermaakt en dat je hiermee 5kW hebt kunnen laden: 0,60. Laat dat 1x per dag gebeuren. Denk je nou echt dat een Ikea dat gaat merken in hun stroomverbruik en hier wakker van liggen? Of het verantwoordelijk is is inderdaad een goede vraag maar ga niet voor de Ikea bepalen dat 0,60 een groot vergrijp is!
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden
Ivo
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Ivo schreef:Ik snap het wel dat stroom afnemen [...] tot meer exploitatiekosten leidt voor de eigenaar, maar ik probeer ook duidelijk te maken dat (over)reguleren mogelijk onvermijdelijk is.
ff als herinnering ;)

Plus het ging hier in eerste instantie om het principe, volgens mij, niet om de hoogte van de "schade", uitgedrukt in geld. Verder; wat Unit106 zegt ;)

Ik laad gewoon bij laadpalen of privé, dus ik ben hier slechts katalysator :twisted:
Plaats reactie