Gratis laden bij WCD in parkeergarage

Over positie en beschikbaarheid van laadpunten
Morgoth
Harde kern
km-stand: 186000
Lifetime: 49
Auto: Ampera

Re: Gratis laden bij WCD in parkeergarage

Bericht door Morgoth »

Norbert schreef: Zo geeft een afhaalrestaurant in het centrum van mijn woonstad een gratis uitrijkaart van de parkeergarage 100m verderop bij een bestelling. Geeft de Albert-Hein een gratis uitrijkaart bij 10 euro aan boodschappen.
Jij bedoelt de AH Diezerpoort? Kun je daar ergens in de buurt laden? Mijn zoon woont tegenwoordig in de Braillestraat in Zwolle. Als je van de parkeergarage Diezerpoort afspuugd, tuf je op zijn dak.
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.

Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.
Razwer
Stamgast
km-stand: 17000
Lifetime: 25

Bericht door Razwer »

Morgoth schreef: Als je van de parkeergarage Diezerpoort afspuugd, tuf je op zijn dak.
DOEN! wel filmen en posten :lol: :lol:
Norbert
Stamgast
km-stand: 83300
Lifetime: 31
Auto: Ampera-e

Bericht door Norbert »

Morgoth schreef:Jij bedoelt de AH Diezerpoort? Kun je daar ergens in de buurt laden? Mijn zoon woont tegenwoordig in de Braillestraat in Zwolle. Als je van de parkeergarage Diezerpoort afspuugd, tuf je op zijn dak.
Ik heb er nog nooit met een lege accu geweest, omdat ik er dicht in de buurt woon, maar je kunt het ze natuurlijk vragen?
Hun informatienummer is 038-4549982.
http://www.parkeerlijn.nl/parkeren/zwol ... ezerpoort/
Alternatief is vragen of je zoon een buiten-schuko monteert, of via het keukenraam laden. Het is wel betaald parkeren bij hem voor de deur dan (80ct per uur)

Mocht je boodschappen willen doen & laden in Zwolle, er is een kleine Jumbo met een laadpaal in de wijk Assendorp.
http://www.oplaadpalen.nl/laadpaal/20814
Hanzzzz
Stamgast
km-stand: 240000

Bericht door Hanzzzz »

Moreel gezien:
ok, diefstal is diefstal dus ook als je je hand wast ook al is het slechts 0,001 cent.
2 Euro aan laadkosten is natuurlijk ook peanuts desnoods maak je het achteraf over.

Strafrechtelijk gezien:
Moet je eerst een proef proces uitlokken

Praktisch recht:
Gaat een garagehouder voor 2 euro jou een proces aan doen, denk van niet.

Probleem is niet dat men wil stelen probleem is dat de faciteiten er niet zijn.
Oplossing 1: wachten
Oplossing 2: Probleem kenbaar maken en daardoor faciliteiten afdwingen door burgelijke ongehoorzaamheid. Waarbij het belang meer ligt bij het mileu dan voor die ene keer laden.
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

Eerlijk gezegd denk ik niet dat het de exploitant gaat om de kosten, maar veel meer om het verkeerd gebruik van de WCD's. Ze zijn er niet voor gemaakt en vaak niet op berekend.

Twee jaar geleden zou ik het gewoon hebben gedaan. Nu zou ik bij de exploitant een verzoek neerleggen voor echte laadpunten.

Groet, Alex
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Razwer
Stamgast

Bericht door Razwer »

Hanzzzz schreef:Praktisch recht:
Gaat een garagehouder voor 2 euro jou een proces aan doen, denk van niet.
Als hij het geld terug wil moet hij een civiele procedure starten, dat kost geld.
Is het een principe kwestie en gooit hij het over de "diefstal" boeg, is het een strafrecht kwestie en mag het OM er mee aan de slag. In dat geval kost het de garagehouder niet meer dan een verklaring aan de politie en verder geen onkosten en/of tijd.
Mocht een garagehouder kwaad willen kan hij je dus flink naaien zonder daar al teveel moeite voor te doen. In het beste geval krijg je een transactie voorstel van 240 euro en heb je dus een strafblad voor de komende 4 jaar (geen mogelijkheid tot VOG gezien boetes/transacties boven de 100 euro opgenomen worden in strafregister). Voor en na verhoor kunnen ze je in de cel opsluiten en je een paar uur vasthouden totdat de officier van justitie heeft besloten om je wel of niet langer vast te houden. Voor zover ik weet kunnen ze dit 6 uur lang rekken als ze willen of als het druk is. Een politiecel is geen pretje :lol: :lol:
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Contacteer:

Bericht door japio »

Als er € 5,00 in het wisselgeldvakje van de parkeerautomaat ligt, wat doe je dan?
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Hanzzzz
Stamgast
km-stand: 240000

Bericht door Hanzzzz »

japio schreef:Als er € 5,00 in het wisselgeldvakje van de parkeerautomaat ligt, wat doe je dan?
Als ik geld vind of het nu op straat is of niet? Meenemen en melden bij de plaatselijke politie. Ondertussen lekker uitgeven. Als de eigenaar komt opdagen krijg hij natuurlijk gewoon 5 Euro van me.
:wave:
Laatst gewijzigd door Hanzzzz op do 23 jan 2014, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Razwer
Stamgast

Bericht door Razwer »

Alex schreef:Twee jaar geleden zou ik het gewoon hebben gedaan.
Toen reed je nog geen Volt, dus lekker makkelijk :lol: :lol: :lol:
22 mei is het pas 2 jaar geleden ;)
Plaats reactie