Mijn naam is Martin en sinds eind December in het bezit van een witte Ampera. Inmiddels bijna 1800 km gereden en dit naar volle tevredenheid. Ondanks mijn 1.93 mrt heb ik voldoende ruimte in de auto en zit ik niet eens op de achterste stand. Na een Skoda Superb combi is het wel even wennen wat betreft bagageruimte! Ik gebruik de auto dagelijks en realiseerde al snel een gemiddeld verbruik van 0,4 (1 op 250) wat iets is teruggelopen (0,5) gezien het de afgelopen dagen erg koud was en af en toe de motor meedraait. Ben benieuwd waar ik op uit ga komen zo gauw het warmer wordt! Moest even wachten tot de LOLO thuis geinstalleerd kon worden en daardoor in het begin wel wat benzine verbruikt. Laatste 800 km slecht 0,4 liter benzine verbruikt, mede door meelopen van de motor vanwege de kou.
Ik vind al die verhalen over verbruik nogal persoons- en situatie-afhankelijk. Ik woon niet te ver van mijn zaak en kan eigenlijk telkens binnen de actieradius van de accu weer laden. Naast de Ampera heb ik als hobby nog een Nissan 350Z en ondanks het feit dat deze auto meer dan het dubbele aantal pk's heeft, ten opzichte van de Ampera, komt het maximale koppel slecht bij 4800 RPM in de buurt. Voor mijn werk nogal eens naar het buitenland en zeker wanneer het Duitsland betreft - en er hoge snelheden zijn toegestaan- , rijdt ik met de Z voordeliger dan met de Ampera! Auto loopt bij 160 slechts 3400 rpm en haal dan gemiddeld nog boven de 1 op 12. Daar dit natuurlijk een echte sportwagen betreft, kan ik wat dat betreft redelijk goed het stuur en rijgedrag van de Ampera beoordelen. Ook de Superb was een snelle stuurmans-auto! Met 211 PK aan boord en slechts 1350 kg ,was ook dit een "vlotte" auto te noemen. Het stuur en rijgedrag van de Ampera heeft me aangenaam verrast en na "ook" de Prius en de Outlander te hebben gereden, toch vrij snel voor de Ampera gekozen, mede om het koppel en de algehele rijbeleving.
Elektrisch rijden bevalt me dermate goed, dat ik overweeg ook een Tesla S aan te schaffen. Dit mede vanwege de grote actieradius, snelladen en mogelijkheid voor 7 zitplaatsen. We weten nu allemaal hoe continue 370 NM voelt, maar na de Tesla S te hebben gereden met 1340 NM - meer dan een Bugatti Veyron -, mag ik wel zeggen dat ik niet wist wat me overkwam, wat een power!!
Mijn vrouw zal dan met de Ampera gaan rijden en ook zij is erg te spreken over deze fijne auto!
Is er nog iemand die weet of er ook voor 2013 modellen een passende bagagetas beschikbaar is voor tussen de achterstoelen? 2012 modellen hebben deze standaard, maar 2013 modellen hebben een hogere uitneembare midden-armsteun, waardoor deze niet past!?
groet en voor een ieder veilige kilometers toegewenst
groet Martin
even voorstellen
- Poul
- Moderator
- Berichten: 2079
- Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 21:15
- km-stand: 195000
- Lifetime: 29
- Auto: geen
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: even voorstellen
Welkom en dank voor je uitgebreide intro.
Wat betreft de tassen, ik heb die passende tassen voor mijn 2012-model aangeschaft. Ze passen echter ook prima in mijn huidige 2013-model
. In de kerstvakantie uitgeprobeerd en geen probleem.
Veel electrisch rijplezier toegewenst.
Groeten,
Poul
Wat betreft de tassen, ik heb die passende tassen voor mijn 2012-model aangeschaft. Ze passen echter ook prima in mijn huidige 2013-model
Veel electrisch rijplezier toegewenst.
Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. 
- Alex
- Sponsor
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: even voorstellen
Eh, Poul, ik denk dat Martin het tasje bedoelt dat met klittenband tussen de beide achterstoelen zit.Poul schreef:Welkom en dank voor je uitgebreide intro.
Wat betreft de tassen, ik heb die passende tassen voor mijn 2012-model aangeschaft. Ze passen echter ook prima in mijn huidige 2013-model. In de kerstvakantie uitgeprobeerd en geen probleem.
![]()
Veel electrisch rijplezier toegewenst.
Groeten,
Poul
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
- japio
- Harde kern
- Berichten: 3504
- Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Locatie: Mijdrecht
- Contacteer:
Re: even voorstellen
Een uitgebreide 'even voorstellen' mag je best belonen
http://amperaforum.nl/viewtopic.php?f=2 ... zak#p17726
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- Poul
- Moderator
- Berichten: 2079
- Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 21:15
- km-stand: 195000
- Lifetime: 29
- Auto: geen
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: even voorstellen
Oeps.Alex schreef:Eh, Poul, ik denk dat Martin het tasje bedoelt dat met klittenband tussen de beide achterstoelen zit.Poul schreef:Welkom en dank voor je uitgebreide intro.
Wat betreft de tassen, ik heb die passende tassen voor mijn 2012-model aangeschaft. Ze passen echter ook prima in mijn huidige 2013-model. In de kerstvakantie uitgeprobeerd en geen probleem.
![]()
Veel electrisch rijplezier toegewenst.
Groeten,
PoulDaar gaat al een draadje over. Zoekfunctie?
Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. 
-
goirke
- Bekende
- Berichten: 94
- Lid geworden op: wo 19 dec 2012, 14:35
- km-stand: 87000
- Lifetime: 25
- Auto: Ampera
- Locatie: Amersfoort
Re: even voorstellen
Welkom Martin, kijk voor het bijspringen van de motor en met name het uitschakelen daarvan ook eens in dit topic http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php ... 1&start=10
Black Ampera - Frosted Nickel - NAV pack - Parkeersensoren en camera - Alarm - Getint Glas - Korte antenne - Xenon - LED