Versnellingsbak voor de 9e keer kapot!!!!!

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Slopel Rampera
Newbie
km-stand: 37000
Lifetime: 10
Auto: Ampera

Versnellingsbak voor de 9e keer kapot!!!!!

Bericht door Slopel Rampera »

Na 9 reparaties aan de versnellingsbak, wordt je huiverig voor je eigen veiligheid. Wat gebeurt er als het lager vastslaat en de auto ineens op de rijksweg blokkeert, de gevolgen zijn dan niet te overzien. op dit forem zijn hier overigens al foto's van geplaatst van een geheel gecrashte Ampera omdat er problemen waren met de versnellingsbak.

Naar mijn mening is het lager in de versnellingsbak weer kapot. Voorgaande keren is hij met veel minder herrie wel gerepareerd, maar Opel Nederland verklaart nu ineens dat dit geluid zo hoort. Opel Nederland heeft een "onafhankelijke" partij ingeschakeld om dit te beoordelen. Deze "onafhankelijk" inspecteur kende alle monteurs bij voornaam en deed een gezellig bakkie koffie bij de monteurs. Hoe onafhankelijk kun je zijn.

Na zo veel ellende wil ik anderen hierover informeren zodat zij niet in dezelfde situatie komen. Normaal gesproken is dit niet de juiste manier om een beklag te doen, maar er is een grens bereikt. Je mag toch immers een goed en veilig product verwachten.
Opel Nederland, Opel Lease en Opel Centrale houden elkaar de handen boven het hoofd. Ze verwijzen steeds naar elkaar. Ga je je beklag doen bij Opel Lease verwijzen ze naar Opel Nederland en Opel Centrale. Ga je naar Opel Centrale verwijzen ze naar Opel Nederland en Opel Lease, enz., enz.

Al met al heb in 7 maanden tijd slechts 2.400 kilometer in mijn #Ampera kunnen rijden. De overige 12.000 kilometer in leenauto's. Daarnaast heb ik inmiddels al minimaal € 1.200,- kosten met mijn privé auto gemaakt. Op een brief (incl. claim) die ik heb geschreven, wordt door geen van de drie partijen gereageerd.

Op een zaterdag hadden we een gezellig dagje winkelen gepland. Midden op een groot kruispunt in Den Haag stopte mijn #Opel #Ampera er ineens mee. Toeterende auto's om me heen, maar iedere keer ging hij "initialiseren". Ik kreeg de auto zelfs niet meer uit. Op een gegeven moment maakte hij wel het geluid dat hij uit ging, maar navigatie, dashboard e.d. bleven gewoon aan. Dit gebeurde om 11:00 uur en om 15:00 uur hadden we een vervangende auto, want uiteindelijk is hij weggesleept. Weg - lang vooruit gepland - dagje winkelen.

Opel Centrale Papendrecht verleent overigens altijd goede service, maar dat lost het probleem voor ons niet op.
Onze grootste zorg is de veiligheid voor mij en mijn gezin!
Michael
Stamgast
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Re: Versnellingsbak voor de 9e keer kapot!!!!!

Bericht door Michael »

Ik snap dat je gefrustreerd bent, maar je bent nu net zo slecht bezig als al je 9 reparatie pogingen.
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

Slopel Rampera schreef:Na 9 reparaties aan de versnellingsbak, wordt je huiverig voor je eigen veiligheid. Wat gebeurt er als het lager vastslaat en de auto ineens op de rijksweg blokkeert, de gevolgen zijn dan niet te overzien. op dit forem zijn hier overigens al foto's van geplaatst van een geheel gecrashte Ampera omdat er problemen waren met de versnellingsbak.
Je bedoelt deze? http://www.112vallei.nl/page/Nieuwsdeta ... amersfoort
Dan weet je meer dan de rest van Nederland, incl. politie. Dan wordt ik erg nieuwsgierig naar jouw bron en informatie.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Contacteer:

Bericht door japio »

Michael schreef:Ik snap dat je gefrustreerd bent, maar je bent nu net zo slecht bezig als al je 9 reparatie pogingen.
Hoezo? Wellicht is dit niet de meest zinvolle plaats om de frustratie weg te tikken, maar er zijn er heel wat meer die moeite hebben met de 'service' van Opel.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Michael
Stamgast
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Bericht door Michael »

Dan kan ook wel wat a4tjes gaan wegtikken, maar dat zorgt niet voor de oplossing, integendeel.
Hanzzzz
Stamgast
km-stand: 240000
Lifetime: 31

Bericht door Hanzzzz »

Alex schreef:
Slopel Rampera schreef:Na 9 reparaties aan de versnellingsbak, wordt je huiverig voor je eigen veiligheid. Wat gebeurt er als het lager vastslaat en de auto ineens op de rijksweg blokkeert, de gevolgen zijn dan niet te overzien. op dit forem zijn hier overigens al foto's van geplaatst van een geheel gecrashte Ampera omdat er problemen waren met de versnellingsbak.
Dan weet je meer dan de rest van Nederland, incl. politie. Dan wordt ik erg nieuwsgierig naar jouw bron en informatie.
uit het artikel " De man wilde de auto alsnog in de goede versnelling zetten, maar toen hij dat deed blokkeerde de auto volledig waardoor hij plotseling alle snelheid verloor. "
Hanzzzz
Stamgast

Bericht door Hanzzzz »

japio schreef:
Michael schreef:Ik snap dat je gefrustreerd bent, maar je bent nu net zo slecht bezig als al je 9 reparatie pogingen.
Hoezo? Wellicht is dit niet de meest zinvolle plaats om de frustratie weg te tikken, maar er zijn er heel wat meer die moeite hebben met de 'service' van Opel.
Stap een is nu ga naar je rechtsbijstandverzekering. Als je die niet hebt zou me aanmelden bij en consumenten programma als Radar.
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

Hanzzzz schreef:
Alex schreef:
uit het artikel " De man wilde de auto alsnog in de goede versnelling zetten, maar toen hij dat deed blokkeerde de auto volledig waardoor hij plotseling alle snelheid verloor. "
Tja, zo kan ik ook conclusies trekken. :silent:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Hanzzzz
Stamgast

Bericht door Hanzzzz »

Alex schreef:
Hanzzzz schreef:
Alex schreef:Je bedoelt deze? http://www.112vallei.nl/page/Nieuwsdeta ... amersfoort
Tja, zo kan ik ook conclusies trekken. :silent:
Als dit een feitelijk verhaal is (wat ik niet beweer) dan blokkeerde de auto bij het in de goede versnelling zetten. Dus dat is een probleem met de versnellingsbak.

Het zou natuurlijk kunnen dat dit verhaal feitelijk onjuist is.
Razwer
Stamgast
km-stand: 17000
Lifetime: 25

Bericht door Razwer »

De inleiding van het verhaal geeft al weg dat het feitelijk onjuist is, dat moet je als Ampera rijder toch wel weten. Als iemand tijdens het rijden een automaat "in de versnelling gaat zetten" ga je al nat.
Bedenk ook dat een schakelaar geen gas in trapt tijdens het schakelen en als je hem dan "perongeluk" in N of L zet minderd de auto snel vaart ja.
Hij reed in de geleende auto van een collega
zegt toch genoeg...
Hoef je geen Einstein voor te zijn om te weten waar de fout lag :)
Plaats reactie