Goh, dat had ik nu niet verwacht
- shumway
- Harde kern
- Berichten: 921
- Lid geworden op: do 13 sep 2012, 10:41
- km-stand: 73500
- Lifetime: 28
- Auto: Ampera-e
Goh, dat had ik nu niet verwacht
http://www.nu.nl/auto/3750124/gm-pakte- ... d-aan.html
Nu snap ik ook dat ze totaal niet reageren op vragen van klanten.
Klanten, je weet wel, diegenen die voor je omzet zorgen en zo,
Nu snap ik ook dat ze totaal niet reageren op vragen van klanten.
Klanten, je weet wel, diegenen die voor je omzet zorgen en zo,
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon
Voltec SPX Pilot Xenon
-
mlinssen
- Newbie
- Berichten: 38
- Lid geworden op: vr 14 mar 2014, 19:29
- km-stand: 20000
- Lifetime: 30
- Auto: Ampera
Re: Goh, dat had ik nu niet verwacht
Dat gaat voornamelijk om de Cobalt he http://m.washingtonpost.com/business/ec ... story.html
En iets dat al langer dan 10 jaar duurde...
Autofabrikanten moeten wennen aan marginale winstmarges en "dat de goeie ouwe tijd voorbij is". En dat met een winstmarge van 0,5% (GM) klanten geen kostenpost zijn, maar een uitstekende manier om kosten in de toekomst te besparen. Maar daar hoef je mijn lokale dealer niet meer lastig te vallen...
En iets dat al langer dan 10 jaar duurde...
Autofabrikanten moeten wennen aan marginale winstmarges en "dat de goeie ouwe tijd voorbij is". En dat met een winstmarge van 0,5% (GM) klanten geen kostenpost zijn, maar een uitstekende manier om kosten in de toekomst te besparen. Maar daar hoef je mijn lokale dealer niet meer lastig te vallen...
Ampera Sovereign Silver
Leder Jet Black
Alle opties, inclusief zelfgesneden voorflap en zelfgemaakt achterbank schot
Lolo thuis
Leder Jet Black
Alle opties, inclusief zelfgesneden voorflap en zelfgemaakt achterbank schot
Lolo thuis
-
Michael
- Stamgast
- Berichten: 363
- Lid geworden op: do 01 mar 2012, 11:12
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Bolt
Re: Goh, dat had ik nu niet verwacht
winstmarge van 0.5% ? Laat me niet lachen. Ik ga er vanuit de marges rond de 50% liggen hoor. 
-
mlinssen
- Newbie
- Berichten: 38
- Lid geworden op: vr 14 mar 2014, 19:29
- km-stand: 20000
- Lifetime: 30
- Auto: Ampera
Re: Goh, dat had ik nu niet verwacht
http://m.gm.com/annualreport/2013_highlights.html
Ik heb het jaarverslag er maar bij gehaald. 155 miljard $ omzet, 3,7 netto winst na belasting. Vooruit dan, das' 2,5%.
Volgens Yahoo was het gister 0,5%...
Ik heb het jaarverslag er maar bij gehaald. 155 miljard $ omzet, 3,7 netto winst na belasting. Vooruit dan, das' 2,5%.
Volgens Yahoo was het gister 0,5%...
Ampera Sovereign Silver
Leder Jet Black
Alle opties, inclusief zelfgesneden voorflap en zelfgemaakt achterbank schot
Lolo thuis
Leder Jet Black
Alle opties, inclusief zelfgesneden voorflap en zelfgemaakt achterbank schot
Lolo thuis
-
Michael
- Stamgast
- Berichten: 363
- Lid geworden op: do 01 mar 2012, 11:12
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Bolt
Re: Goh, dat had ik nu niet verwacht
Dat staat los van de werkelijke winstmarge. Er word ontzettend veel geld gepompt in de ontwikkeling en patenteren va nieuwe ideeën. Hoe komen ze anders aan die 155 miljard dollar? Juist. Door vette winstmarges.
- wseelde
- Bekende
- Berichten: 82
- Lid geworden op: vr 15 nov 2013, 22:22
- km-stand: 100000
- Lifetime: 4
- Auto: Ampera
- Locatie: Eelde
- Contacteer:
Re: Goh, dat had ik nu niet verwacht
Het is denk ik iets te simpel om de winstmarge alleen af te zetten tegen de daadwerkelijke productiekosten. Auto's (en zeker een auto als een Ampera/Volt) vergen nogal wat ontwikkelkosten. En ook alle ontwikkelkosten / reclamecampagnes etc. moeten uiteindelijk opgebracht worden uit de verkoop van auto's. Het zou mij niet verbazen dat de ontwikkelkosten van de ampera/volt deels door verkopen van andere auto's gedekt worden. Ik denk dat als je deze ontwikkelkosten uitsluitend tegen de ampera/volt zou verrekenen, dat hij dan nog wel eens veel duurder zou kunnen zijn, dan dat hij nu is. Maar hoe de balans precies zit, kan ik natuurlijk ook alleen maar naar gissen.
Wat een dealer uiteindelijk aan de verkoop verdient, weet ik niet precies, maar het schijnt procentueel maar weinig te zijn. Wat ik begreep houdt men niet meer dan 2000 of 3000 euro over aan de verkoop van een Ampera, uitgaand van de huidige catalogusprijs.
Wat een dealer uiteindelijk aan de verkoop verdient, weet ik niet precies, maar het schijnt procentueel maar weinig te zijn. Wat ik begreep houdt men niet meer dan 2000 of 3000 euro over aan de verkoop van een Ampera, uitgaand van de huidige catalogusprijs.
-
Cherokee
- Vaste klant
- Berichten: 114
- Lid geworden op: ma 11 feb 2013, 12:20
- km-stand: 98000
- Lifetime: 24
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Friesland
Re: Goh, dat had ik nu niet verwacht
Volgens mij lag de blauwdruk voor de volt/ampera al lang klaar, de EV1 series hybrid is afgezien van het uiterlijk gewoon de volt ampera.Dat is de reden dat GM zo snel met de volt op de proppen kon komen na de steun van Obama. Dus die ontwikkelingskosten vallen wel mee lijkt mij. Kijk maar eens naar de prijs van de Volt in de VS. Bovendien rust er geen patent op de Volt, dus de techniek is niet uniek.