De Ampera kent, in tegenstelling tot de Volt, de mogelijkheid om de deuren automatisch te vergrendelen zodra de 'versnellingspook' uit de P-stand wordt gehaald. Chevrolet schijnt dit om veiligheidsredenen uitgeschakeld te hebben.
Nu maakte mijn vrouw vandaag mee, dat een automobilist onwel werd, terwijl de auto (al dan niet automatisch) vergrendeld was. Om bij de man te komen moest een ruit van buitenaf worden ingeslagen. Behalve dat hiermee (kostbare) tijd verloren kan gaan, geeft dat vooral aanleiding tot wat (extra) paniek. De persoon in kwestie heeft het niet overleefd.
Je kunt je afvragen of het vergrendeld zijn van de auto direct de overlevingskans heeft beïnvloed, maar toch.
Beïnvloedt een dergelijk voorval jouw keuze om de automatische vergrendeling bij wegrijden aan of uit te zetten?
Automatisch deuren vergrendelen bij wegrijden ja/nee
- Alex
- Sponsor
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Contacteer:
Automatisch deuren vergrendelen bij wegrijden ja/nee
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
- japio
- Harde kern
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Contacteer:
Re: Automatisch deuren vergrendelen bij wegrijden ja/nee
Maakt een zwaluw zomer? Ik heb zo ook nog nooit mijn vingers tussen het raam gehad, maar wel tussen de deur. De ene mag niet automatisch sluiten en de ander doet echt pijn 
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
-
Hanzzzz
- Stamgast
- km-stand: 240000
- Lifetime: 31
- Auto: Ampera
Nee, een dergelijk voorval beinvloed mijn keuze niet want dit heb ik me van te voren gerealiseerd en dus staat automatisch vergrendelen uit.Alex schreef:De Ampera kent, in tegenstelling tot de Volt, de mogelijkheid om de deuren automatisch te vergrendelen zodra de 'versnellingspook' uit de P-stand wordt gehaald. Chevrolet schijnt dit om veiligheidsredenen uitgeschakeld te hebben.
Nu maakte mijn vrouw vandaag mee, dat een automobilist onwel werd, terwijl de auto (al dan niet automatisch) vergrendeld was. Om bij de man te komen moest een ruit van buitenaf worden ingeslagen. Behalve dat hiermee (kostbare) tijd verloren kan gaan, geeft dat vooral aanleiding tot wat (extra) paniek. De persoon in kwestie heeft het niet overleefd.
Je kunt je afvragen of het vergrendeld zijn van de auto direct de overlevingskans heeft beïnvloed, maar toch.
Beïnvloedt een dergelijk voorval jouw keuze om de automatische vergrendeling bij wegrijden aan of uit te zetten?
- Unit106
- Moderator
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: anders
Nee, want standaard ligt mijn laptop op de achterbank en daar ik voor en achter niet los van elkaar op slot kan doen met de automatische functie wil ik standaard liever alle deuren op slot hebben.Alex schreef:Beïnvloedt een dergelijk voorval jouw keuze om de automatische vergrendeling bij wegrijden aan of uit te zetten?
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden