ampera c of d klasse auto
- gl640
- Harde kern
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: di 11 nov 2014, 14:31
- km-stand: 24000
- Lifetime: 25
- Auto: Ampera-e
ampera c of d klasse auto
weet iemand eigelijk of de ampera een C ( astra formaat ) of D klasse auto is.
qua formaat vind ik het meer een astra
maar dan net ietjes groter.
edit:
was aan het kijken naar een vergelijkbare auto ( om indruk te krijgen of de 2e hands prijs van een ampera beetje rieel is ) en zag dat een astra met vergelijkbare data zoals jaartal en km niet heel veel goedkoper is
terwijl een astra duidelijk een mindere auto is
dus dat zou betekend dat de prijzen van de amper overeen komen met de vraagprijs van andere 2e hands wagens en dus ondanks hun duurdere aanschaf nu 2e hands niet meer waard zijn dan in formaat vergelijkbare autos die veel minder nieuw hebben gekost
al mag dat ook wel duidelijk zijn gezien de enorme waarde vermindering op deze wagens ( van 50.000 naar 25.000 in 2 jaar tijd )
qua formaat vind ik het meer een astra
maar dan net ietjes groter.
edit:
was aan het kijken naar een vergelijkbare auto ( om indruk te krijgen of de 2e hands prijs van een ampera beetje rieel is ) en zag dat een astra met vergelijkbare data zoals jaartal en km niet heel veel goedkoper is
terwijl een astra duidelijk een mindere auto is
dus dat zou betekend dat de prijzen van de amper overeen komen met de vraagprijs van andere 2e hands wagens en dus ondanks hun duurdere aanschaf nu 2e hands niet meer waard zijn dan in formaat vergelijkbare autos die veel minder nieuw hebben gekost
al mag dat ook wel duidelijk zijn gezien de enorme waarde vermindering op deze wagens ( van 50.000 naar 25.000 in 2 jaar tijd )
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Zoetermeer
Re: ampera c of d klasse auto
Hoe zeer het ook tegen mijn gevoel ingaat (ik heb echt helemaal niks met Opel) wil ik toch even opkomen voor de Astra.
Bij de beurt van de Ampera had ik een Astra mee, zit kwalitatief echt beter in elkaar dan de Ampera (vrijwel alles voelt meer solide aan) en het rijgedrag was prima. En als je toch vergelijkt: binnenruimte is naar mijn idee niet minder dan die van de Ampera.
Dus als je serieus wilt vergelijken, gewoon een proefrit maken.
Bij de beurt van de Ampera had ik een Astra mee, zit kwalitatief echt beter in elkaar dan de Ampera (vrijwel alles voelt meer solide aan) en het rijgedrag was prima. En als je toch vergelijkt: binnenruimte is naar mijn idee niet minder dan die van de Ampera.
Dus als je serieus wilt vergelijken, gewoon een proefrit maken.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
- Morgoth
- Harde kern
- Berichten: 799
- Lid geworden op: ma 25 jun 2012, 16:25
- km-stand: 186000
- Lifetime: 49
- Auto: Ampera
- Locatie: Eschebrügge (D)
Re: ampera c of d klasse auto
Je vergelijkt appels met peren als je een Astra met een Ampera vergelijkt. Hoewel ze misschien even groot zijn en gebruikt even duur zijn, zijn het totaal verschillende auto's. Niet te vergelijken.
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.
Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.
Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Zoetermeer
Re: ampera c of d klasse auto
Uiteraard kun je deze auto's niet met elkaar vergelijken........tenzij je natuurlijk een elektrisch alternatief wilt vergelijken met een benzine/dieselvariant van een ongeveer gelijke auto qua grootte en qua merk.
En dan snap ik de vraag van topicsteller best.
En dan snap ik de vraag van topicsteller best.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
- gl640
- Harde kern
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: di 11 nov 2014, 14:31
- km-stand: 24000
- Lifetime: 25
- Auto: Ampera-e
Re: ampera c of d klasse auto
jip
weet ik nog niet of het nu c of d klasse is
weet ik nog niet of het nu c of d klasse is
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Zoetermeer
Re: ampera c of d klasse auto
Op het wereldwijde web gevonden:
Een autoklasse is een classificatie van auto's naar verkoopprijs en grootte. De classificatie wordt gebruikt door de Europese Commissie en ook autoverhuurbedrijven om hun huurauto's in te delen. Ook worden autoklasses gebruikt bij de verkoop en vergelijking van automerken.
De classificatie is niet gebaseerd op strenge richtlijnen, volgens de Europese Commissie omdat: De grenzen tussen segmenten worden vertroebeld door andere factoren dan de grootte of de lengte van de auto's. Deze factoren bestaan uit de prijs, het imago en de hoeveelheid extra accessoires. Ook de neiging om meer opties zoals ABS, airbags, centrale vergrendeling etc. in kleine auto's maken de traditionele segmentatie nog meer onzuiver.
Dus nog steeds geen antwoord op je vraag
Een autoklasse is een classificatie van auto's naar verkoopprijs en grootte. De classificatie wordt gebruikt door de Europese Commissie en ook autoverhuurbedrijven om hun huurauto's in te delen. Ook worden autoklasses gebruikt bij de verkoop en vergelijking van automerken.
De classificatie is niet gebaseerd op strenge richtlijnen, volgens de Europese Commissie omdat: De grenzen tussen segmenten worden vertroebeld door andere factoren dan de grootte of de lengte van de auto's. Deze factoren bestaan uit de prijs, het imago en de hoeveelheid extra accessoires. Ook de neiging om meer opties zoals ABS, airbags, centrale vergrendeling etc. in kleine auto's maken de traditionele segmentatie nog meer onzuiver.
Dus nog steeds geen antwoord op je vraag
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
- gl640
- Harde kern
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: di 11 nov 2014, 14:31
- km-stand: 24000
- Lifetime: 25
- Auto: Ampera-e
Re: ampera c of d klasse auto
nee klopt haha
maar bijvoorbeeld een aygo of een up word als een A klasse gezien
een polo, fiesta weer als een b klasse
een auris of astra als een C klasse
dus gok ik dat de ampera/volt toch net in de D klasse of net nog in de C klasse valt.
maar bijvoorbeeld een aygo of een up word als een A klasse gezien
een polo, fiesta weer als een b klasse
een auris of astra als een C klasse
dus gok ik dat de ampera/volt toch net in de D klasse of net nog in de C klasse valt.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Zoetermeer
Re: ampera c of d klasse auto
Voor mij is het qua passagiersruimte een c-klasse auto (met pijn en moeite overigens), mijn dochters van 13 en 11 zitten helemaal klem met voeten en benen als ik de stoel in achterste positie zet. De Honda Insight van mijn vrouw is ruimer en mijn klassieke Saab 900 wint het al helemaal ;-(
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
- gl640
- Harde kern
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: di 11 nov 2014, 14:31
- km-stand: 24000
- Lifetime: 25
- Auto: Ampera-e
Re: ampera c of d klasse auto
ja denk ook dat het gewoon een klasse C is
qua uitrusting en comfort nivo zeker zelfs boven een D klasse
ik zie nu dat een astra met ook achteruitrij camera en leer etc paar duizend onder de ampera zit.
gezien de ampera met zijn betere uitrusting en de hele aandrijflijn erbij niet veel duurder is dan een astra 2e hands mag ik wel zeggen dat de prijzen van de ampera's netjes te noemen zijn.
nu nog even afwachten wat dat baklager verhaal gaat doen want dat lijkt me toch een serieus probleem zeker als het maar binnen de 2 ( opel ) of 3 (Chevy ) jaar garantie valt en niet de 8 jaar hybride
qua uitrusting en comfort nivo zeker zelfs boven een D klasse
ik zie nu dat een astra met ook achteruitrij camera en leer etc paar duizend onder de ampera zit.
gezien de ampera met zijn betere uitrusting en de hele aandrijflijn erbij niet veel duurder is dan een astra 2e hands mag ik wel zeggen dat de prijzen van de ampera's netjes te noemen zijn.
nu nog even afwachten wat dat baklager verhaal gaat doen want dat lijkt me toch een serieus probleem zeker als het maar binnen de 2 ( opel ) of 3 (Chevy ) jaar garantie valt en niet de 8 jaar hybride
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
- Alex
- Sponsor
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: ampera c of d klasse auto
Volt en Ampera hebben dezelfde wielbasis als de Cruz en Astra. Zullen qua onderstel dus wel het een en ander delen. Eerlijk gezegd boeit me het bijbehorende lettertje niet zo,
Groet, Alex
Groet, Alex
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne