nou gaf me een goed gevoel ook dat ik in nood aardig wat paardenkrachten tot de beschikking hebt toch ( die EV motor NM meter natuurlijk )
wat me laast wel op viel wat ik minder vond is dat toen ik een berg op reed ( ik reed in hold modus ) en toen even het gas bedaal flink in trapte hij even inhield zelf naar mijn menig wat terug viel en toen pas er vandoor ging.
was toch erg duidelijk merkbaar...
bekend probleem? reed op het moment denk ik harder dan 80
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
gl640 schreef:wat me laast wel op viel wat ik minder vond is dat toen ik een berg op reed ( ik reed in hold modus ) en toen even het gas bedaal flink in trapte hij even inhield zelf naar mijn menig wat terug viel en toen pas er vandoor ging.
was toch erg duidelijk merkbaar...
bekend probleem? reed op het moment denk ik harder dan 80
Geen probleem, maar er is even tijd nodig om de tweede electromotor in deze situatie bij te schakelen. Het naar jouw mening terugvallen komt waarschijnlijk omdat je verwacht dat de auto vooruit sprint en dat nog niet doet. Verschil tussen verwachting en realiteit is beleving.
Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k.
ja nou ik voelde het als een duidelijk schakeling alsof ik bij een handgeschakelde auto er werd gekoppeld
komt er wel natuurlijk bij dat het bergopwaarts was dus dan vertraagd of versneld de auto natuurlijk gelijk/minder?
voelde toch wel vrij abrubt aan
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Als het systeem moet omschakelen van modus dan kost het even tijd om de aandrijving in de 'juiste' stand te zetten. Na een update vorig jaar heb ik het ook als ik enige tijd constante snelheid heb gereden het een ruime seconde duurt voor de auto op het pedaal reageert als ik even het gas intrap.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
japio schreef:Als het systeem moet omschakelen van modus dan kost het even tijd om de aandrijving in de 'juiste' stand te zetten
Dat schreef ik toch? MGA is een motorgenerator en moet omschakelen van generatorbedrijf naar ruststand of aandrijving, e.e.a. is afhankelijk van de gereden snelheid. Op Youtube staan filmpjes hoe de 3 motoren onderling samenwerken.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.