volt/ampera metric of us imperial schroeven

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
gl640
Harde kern
km-stand: 24000
Lifetime: 25
Auto: Ampera-e

volt/ampera metric of us imperial schroeven

Bericht door gl640 »

vroeg me af of de volt/ampera omdat deze in detroit worden gebouwd eigenlijk voorzien zouden moeten zijn van metric schroeven boutjes en moeren of gewoon us imperial
of zijn de voor EU bestemde volts en de opel amperas voorzien van metric?

viel me namelijk op dat bij mij de accu klemmen met us imperial vast geschroefd waren in plaats van met metric.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
gl640
Harde kern

Re: volt/ampera metric of us imperial schroeven

Bericht door gl640 »

niemand?

het sleuteltje 10 verhaal zou iemand dit toch al moeten zijn opgevallen of niet?
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Ivo
Beheerder
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Wat is je vraag nu exact? Ik gok dat bij de meesten hier sleuteltje 10 past en het dus metric is. Verder denk ik niet dat men bij GM verschillende kopmaten hanteert, maar misschien is dat wel zo.
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
gl640
Harde kern

Bericht door gl640 »

vraag is heel simple

weet iemand of de voor EU markt geproduceerde volt en of ampera metric hanteren.
of dat men gewoon bij de ampera toch metric en bij de volt ( ook al worden ze naar the EU verscheept ) us imperial gebruik

ik zeg dit gezien ik zelf heb gezien er geen metric bout aan de accu klemmen vast zat toen ik een druppel lader erhaan ging.
NeufegliseThierry
Harde kern
km-stand: 195
Lifetime: 0

Bericht door NeufegliseThierry »

gl640 schreef: of dat men gewoon bij de ampera toch metric en bij de volt ( ook al worden ze naar the EU verscheept ) us imperial gebruik

ik zeg dit gezien ik zelf heb gezien er geen metric bout aan de accu klemmen vast zat toen ik een druppel lader erhaan ging.
de vraag is misschien simpel, maar de relevantie ervan begrijpen niet, zeker niet met bovenstaande toelichting. Ik heb het al eerder bij andere posts van je gezien: je schrijft soms erg staccato en dan is het voor een ander niet geheel helder wat je nou precies bedoelt. We helpen graag maar soms is het echt lastig om door het taalgebruik je bedoeling 'af te lezen'.

Toch een poging mijnerzijds om je vraagstelling duidelijker te krijgen: het is niet echt de bedoeling om zelf aan de auto te slutelen, behalve dan met "sleuteltje 10". Vanwaar dan de relevantie van de vraag naar metric of niet? gewoon interesse of wil je t.z.t. wel zelf gaan sleutelen aan de auto?
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Plaats reactie