Weer een nieuwe liefhebber erbij

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
gl640
Harde kern
km-stand: 24000
Lifetime: 25
Auto: Ampera-e

Re: Weer een nieuwe liefhebber erbij

Bericht door gl640 »

tja maar ook al veroorzaakt iemand anders schade als je het vaker verwacht dat het zou kunne gaan gebeuren betaal je het toch weer met een deel van je verlaagde no claim die je dan toch ook verliest of niet?
of geld dat alleen als je zelf schade maakt
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Gadgetdude
Bekende
km-stand: 106827
Lifetime: 26
Auto: Volt

Bericht door Gadgetdude »

gl640 schreef:tja maar ook al veroorzaakt iemand anders schade als je het vaker verwacht dat het zou kunne gaan gebeuren betaal je het toch weer met een deel van je verlaagde no claim die je dan toch ook verliest of niet?
of geld dat alleen als je zelf schade maakt
Het ligt eraan wat voor dekking het is. Daarom keek ik ook naar de volledig casco verzekering van de a.s.r.. Wanneer er vandalisme of parkeerschade buiten jouw schuld om is (terwijl je ook niet in de buurt bent) kan je dat claimen zonder dat je no claim achteruit gaat. Het is wel een duurdere verzekering en voor dit soort gevallen heb je wel een eigen risico van 150 euro, maar het heeft dus ook wat voordelen. Maar goed, geen SCM, dus maar even kijken of de verzekering het dan nog wel waard is en wat er überhaupt van overblijft.
Once again we meet at last.

Voltrijder per 20-01-2015.
NeufegliseThierry
Harde kern
km-stand: 195
Lifetime: 0

Bericht door NeufegliseThierry »

Ik heb bij Ohra volledig casco en nog wat toeters en bellen, premie valt reuze mee als je veel schadevrije jaren hebt ;-)

Ohra is niet 1 van de goedkoopste, maar heeft bij aanrijdingen buiten mijn schuld om altijd snel gehandeld en is ook snel van betalen. Tot zover deze sluikreclame :angel:
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Gadgetdude
Bekende

Even een korte status update: Laadpassen van Nuon en The New Motion besteld. Dus zouden ruim op tijd binnen moeten zijn voor ik mijn auto kan ophalen.
NeufegliseThierry schreef:Ik heb bij Ohra volledig casco en nog wat toeters en bellen, premie valt reuze mee als je veel schadevrije jaren hebt ;-)

Ohra is niet 1 van de goedkoopste, maar heeft bij aanrijdingen buiten mijn schuld om altijd snel gehandeld en is ook snel van betalen. Tot zover deze sluikreclame :angel:
Ik ga zeker even naar de dekking van Ohra kijken, bedankt voor de tip. ;)

Gadgetdude
Bekende

Minor setback, ik ben deel 3 van mijn kentekenbewijs kwijt. Net online nieuwe aangevraagd en zou morgen verzonden moeten worden en de tenaamstellingscode een dag later. Als alles goed is heb ik alle papieren maandag uiterlijk binnen. Dus net op tijd voor de overdracht op dinsdag. Beetje stom, maar fijn dat alles zo snel online geregeld kan worden.

Voor de rest gaat alles goed, alle gegevens al klaar liggen, checklist gemaakt wat ik moet meenemen en de verzekering wil ik het liefste vandaag nog afronden. Heb een aantal opties, nu even de voorwaarden vergelijken.

Gadgetdude
Bekende

De auto is binnen! Het was nog even spannend of ik de autopapieren van mijn Smart nog op tijd binnen zou krijgen (ook omdat ik vrijdag t/m maandag weg was dus niet wist of het er nou al was). Maar alles was gelukt dus kon eindelijk de auto ophalen! Ik heb voor de dealer nog een foto laten maken om het te vieren en om ze te bedanken voor de aanschaf.

Afbeelding

Eenmaal op mijn werk voor collega's vermaakt met feitjes en een tour van de auto. Die avond voor het eerst aan een laadpaal gehangen bij mijn huis. De volgende dag ook maar meteen de verwarming/ontdooien op afstand geprobeerd door het koude weer. Dat werkt perfect!

Afbeelding

Ondertussen al meer dan 200 km mee gereden. Op mijn werk nog even geinformeerd of er plannen waren in het bedrijvengebouw al plannen waren voor het plaatsen van een oplaadpunt op het terrein. Aangezien het pand beheert wordt door een overheidsinstelling dacht ik dat er misschien wel een goede kans is. Helaas niet, maar ik kon wel mijn werktijden vervroegen zodat ik bij het oplaadpunt in de straat kon opladen aan het begin van de dag (na 9:00 uur wordt het betaald parkeren). Ideaal als ik na werk nog wat extra kilometers moet maken. :) Eventueel met een langere laadkabel kan ik de auto ook opladen op eigen terrein (zit alleen een stoep en 5 meter bosjes tussen). Ik denk dat ik daar misschien een ander topic voor ga aanmaken als ik niets uit de zoekresultaten kan halen.

Mijn ervaring na 200 km is uitstekend. Moet nog wel een beetje wennen aan de auto. Ik gebruik het liefste de L stand om zoveel mogelijk energie terug te winnen. Dit kan alleen vaak ook niet omdat de remlichten natuurlijk niet aangaan en soms wil je niet met je volledige "remkracht" afremmen. Gisteravond naar Dordrecht geweest en daar stond een oplaadpunt midden in een park, dat was ook een hele nieuwe ervaring. Ik moest met de auto over een smal voetpad, langs bankjes en over gras om daarbij te komen. Het park had ook maar 1 ingang. Heel apart. Ik kwam er ook achter dat de vorige eigenaar een extra cruise control systeem had laten inbouwen. John Gold Cruise Control wat iets meer opties heeft ten opzichte van alleen de stuur controls. Stond niet op de specificatielijst en de verkoper heeft het dus blijkbaar ook niet gezien. Na een kort zoektocht kost zag ik dat de unit los 500 euro kost (dus nog zonder inbouw). Leuke meevaller!

Er was nog wel iets wat me wel tegenviel. Ze konden helaas niet alle krasjes aan de rechtervoorzijde eruit poetsen. Misschien dat ik dat nog ooit laat repareren. In ieder geval even informeren binnenkort als ik bij de dealer ben. Ik moet daar sowieso nog langs voor de update naar DAB+. Ook had ik gehoopt om iets meer op puur elektriciteit te kunnen rijden, maar goed, het was ook aan het vriezen de afgelopen dagen en ik moet natuurlijk ook nog even wennen hoe ik het meest efficiënt kan rijden. :)

Mijn to do lijstje voor de aankomende tijd is dus:
  • Goede dealer zoeken met veel kennis over de Volt (liefst in de buurt van Utrecht/Amersfoort).
  • Software update voor DAB+ (geen idee welke versie van de software ik nu heb).
  • Informeren naar de verlengde fabrieksgarantie.
  • Informeren naar herstellen van de krasjes aan de voorzijde.
  • Langere laadkabel aanschaffen.
  • Kabelmat aanschaffen om voetgangers te beschermen voor de kabel.
  • Kabels voor infotainment system (AUX en extra USB kabel voor telefoon).
  • Verlengkabel voor de thuislader.
Laatst gewijzigd door Gadgetdude op do 22 jan 2015, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.

NeufegliseThierry
Harde kern

Veel rijplezier toegewenst!

Drie opmerkingen:
Wanneer temperatuur toeneemt, dan neemt actieradius elektrisch rijden gelukkig weer snel toe;
Als je de auto dichtbij het bedrijfspand kunt parkeren kun je wellicht met een relatief kort verlengsnoer de auto gewoon via het stopcontact opladen terwijl je werkt, neemt ongeveer 4,5 uur in beslag;
Wat bedoel je met verlengde garantie? Algemene garantieverlenging kun je voor zover ik weet enkel kopen bij een nieuwe auto, soms kun je bij dealers die de auto afleveren (b.v. Fred Janssen) nog tot en met het einde van de garantieperiode extra garantie erbij kopen. Verder is er sowieso sprake van een langere garantietermijn op de elektrische aandrijving met bijbehorende componenten.
Gadgetdude
Bekende

Dank je wel! Ik ga er zeker nog heel lang van genieten. :)

Helaas is het niet mogelijk om met een verlengsnoer te werken bij het bedrijfspand. Dat zou 50 meter kabel extra nodig hebben en vanaf de eerste verdieping moeten komen ben ik bang. Dus dat wordt toch echt op een andere locatie laden, of voor het betaald parkeren begint of toch kijken naar een langere laadkabel + kabelmat. Ik zou nog wel graag een goede verlengkabel willen hebben voor als ik bij vrienden of familie ben in afgelegen gebieden. Die zet ik ook nog even op mijn lijstje. Ik vond de thuislader trouwens erg moeilijk om onder de klep te krijgen, erg moeilijk om goed op te rollen zodat het allemaal past.

De algemene garantie op mijn auto loopt nog een aantal maanden, dus ik dacht dat die nog wel te verlengen was met twee jaar. Tenminste, die tip kreeg ik. Heb je trouwens goede ervaringen met Fred Janssen als dealer? Aangezien er niet super veel van dit soort auto's rondrijden wil ik het liefste wel bij een goede dealer zitten die ook vaak onderhoud pleegt aan dit soort auto's. Die kennis verwatert waarschijnlijk erg snel bij kleine dealers.

NeufegliseThierry
Harde kern

Geloof dat Fred Janssen er 300 op kenteken gezet heeft (Ampera's. maar ja Volts zijn eender), volgens mij daarmee 1 zo niet de grootste dealer op dit vlak.

Goede ervaring mee, niet alles loopt vlekkeloos maar wordt wel goed opgelost (ben zelf best kritisch).
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Contacteer:

Bericht door Alex »

Nefkens Amersfoort heeft er ook honderden verkocht, zowel Ampera als Volt. Voor kabels en toebehoren is er een sponsor op het forum, die rijdt zelf een Ampera.

Mijn Volt is van ongeveer dezelfde leeftijd. Ik zou niet weten waarvoor ik de verlengde garantie zou nemen. Het feit dat ze die aanbieden wil ook zeggen dat ze er brood in zien en er dus aan verdienen.

Een garantie-afloop-keuring kan geen kwaad.

Overigens is de update naar DAB geen softwarematige maar een hardwarematige update.

Groet, Alex
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Plaats reactie