2016 Chevy Volt.

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
Gebruikersavatar
NeufegliseThierry
Harde kern
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
km-stand: 195
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e
Locatie: Zoetermeer

Re: 2016 Chevy Volt.

Bericht door NeufegliseThierry »

Ben zelf ook juist door de Ampera/Volt erg enthousiast geraakt over elektrisch rijden, als er een tesla (Model III) of Chevy Bolt met circa 300 km actieradius beschikbaar komt is de Ampera zo ingeruild ;-)

De geringe toename van de actieradius van de 2016 Volt en de extra zitplaats zouden mij -ook al was de 2016 Volt hier leverbaar- er nu niet toe verleiden om in te ruilen, daarvoor is de vooruitgang te gering.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Gebruikersavatar
Alex
Sponsor
Berichten: 3333
Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Chevrolet Bolt

Bericht door Alex »

Poul schreef:
shumway schreef:
japio schreef:Iets met een ezel en een steen Ivo voor mij geen Amerikaan meer :crazy:
Is er een alternatief, ook als dat duurder, dan inderdaad geen amerikaan meer.
Dus ook geen Fisker of Tesla?
Viskar....... :wtf:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Gebruikersavatar
gl640
Harde kern
Berichten: 1472
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 14:31
km-stand: 24000
Lifetime: 25
Auto: Ampera-e

Re: 2016 Chevy Volt.

Bericht door gl640 »

shumway schreef:Duurder in de vorm van nog betaalbaar :):)

De Tesla met het grootste accupakket was een optie geweest, vond dat te gortig.

Een volledige electrische auto zou het mooiste zijn over een jaar of 3, mag ook waterstof zijn.

Mocht dat dan wederom een volt zijn met dezelfde gebreken als nu dan neem ik de gebreken voor lief.
voor mij toch zeker geen waterstof auto
tegen die tijd dat die enige zin hebben is de accu al zo ver dat waterstof geen echt nut meer heeft

daarnaast welke zin heeft het om eerste elektriciteit op te wekken deze dan te gebruiken om waterstof te produceren om dan in de auto deze weer om te zetten in stroom voor de motor
en dat nog los van alle verliezen die dit met zich meebrengt en de absurde hoge druk waaronder waterstof moet worden opgeslagen in die tanks.


ik moet zeggen van 60 naar 80 km dat is toch meer dan 20% verbetering
de auto is pas 2011 op de markt gekomen en nu nog geen 5 jaar verder hebben we deze range vooruitgang
vind dat niet slecht eigenlijk ( bij nader in zien dan )
de ice moet nu 1 op 20 rijden als ik het goed begrijp voor deze zware auto op benzine toch ook niet slecht.

wat willen ze nog meer doen
groter accu pakket zorgt voor hoger verbruik op benzine
ik denk dat dit concept een goede mix is voor het grootste % van de ritten van de gemiddelde arbeider.

vind alleen het ontwerp en ook het dashboard niet echt zo geweldig maar is mee te leven.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Gebruikersavatar
shumway
Harde kern
Berichten: 921
Lid geworden op: do 13 sep 2012, 10:41
km-stand: 73500
Lifetime: 28
Auto: Ampera-e

Re: 2016 Chevy Volt.

Bericht door shumway »

Discussie accu vs waterstof mogen de techneuten voor mij uitvogelen.
Zien we wel over een jaar of 10.

Zeg uh gl640, gemiddelde arbeider, mooie jaren 70 term :):)
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon
Gebruikersavatar
ros00232
Bekende
Berichten: 94
Lid geworden op: vr 19 okt 2012, 11:07
km-stand: 44000
Lifetime: 46
Auto: Ampera
Locatie: Rotterdam

Re: 2016 Chevy Volt.

Bericht door ros00232 »

Ik begrijp dat we het moeten blijven vergelijken met plugin hybrides en dan is 80 km range elektrisch prima. Maar ik wil mijn volgende auto toch echt graag met wat meer EV range. Nu stond het toch juist ook op 80 km als opgave? Ik zie hier iedereen het over 60 km hebben op onze huidige modellen....
Ampera Black - NAV+camera - alarm / Lolo TNM
Gebruikersavatar
shumway
Harde kern
Berichten: 921
Lid geworden op: do 13 sep 2012, 10:41
km-stand: 73500
Lifetime: 28
Auto: Ampera-e

Re: 2016 Chevy Volt.

Bericht door shumway »

ros00232 schreef:Ik begrijp dat we het moeten blijven vergelijken met plugin hybrides en dan is 80 km range elektrisch prima. Maar ik wil mijn volgende auto toch echt graag met wat meer EV range. Nu stond het toch juist ook op 80 km als opgave? Ik zie hier iedereen het over 60 km hebben op onze huidige modellen....
60 in de zomer, in de winter, wil je een beetje zicht naar buiten hebben zit je op 40.
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon
Gebruikersavatar
NeufegliseThierry
Harde kern
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
km-stand: 195
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e
Locatie: Zoetermeer

Re: 2016 Chevy Volt.

Bericht door NeufegliseThierry »

Nou vooruit dan, 70 in de zomer, tussen de 45 en 50 in de winter, laten we niet te zuinig zijn ;-)
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Gebruikersavatar
Riconl
Harde kern
Berichten: 501
Lid geworden op: za 22 jun 2013, 22:01
km-stand: 237600
Lifetime: 20
Auto: Volt
Locatie: Zuidhorn

Re: 2016 Chevy Volt.

Bericht door Riconl »

Vind hem niet mooi.
Begint erg op een Prius te lijken van de zijkant.
Achterkant vind ik wel leuk maar de rest niet.
Interieur in 2 kleuren is weer wel mooi.
Range is maar minimaal groter dus ook daar geen verbetering.
We gaan dus niks missen hier in Europa is mijn mening.
Gebruikersavatar
japio
Harde kern
Berichten: 3504
Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Re: 2016 Chevy Volt.

Bericht door japio »

NeufegliseThierry schreef:Nou vooruit dan, 70 in de zomer, tussen de 45 en 50 in de winter, laten we niet te zuinig zijn ;-)
Volgens mij heb je nog geen winter (of iets wat daar op lijkt) meegemaakt :lol: Als het stevig koud wordt met wat wind of kleffe sneeuw dan mag je blij zijn met 35km.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Gebruikersavatar
NeufegliseThierry
Harde kern
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
km-stand: 195
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e
Locatie: Zoetermeer

Re: 2016 Chevy Volt.

Bericht door NeufegliseThierry »

Ik heb alles al meegemaakt, ook die 35. Maar: met normale kledij aan en rekening houdende dat het in de winter niet altijd sneeuwt of onder nul is kom ik probleemloos aan de 40 km, afgelopen week zelfs paar maal de 50 'aangetipt' (het is een zachte winter ;-))
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Plaats reactie