Laadpalen in P1 Amsterdam Arena zeer duur

Over positie en beschikbaarheid van laadpunten
Plaats reactie
Dirk
Newbie
km-stand: 92000
Lifetime: 19
Auto: Ampera

Laadpalen in P1 Amsterdam Arena zeer duur

Bericht door Dirk »

In de P1 parkeergarage van Amsterdam Arena waren tot voor kort 2 gratis laadpalen te vinden op de laagste verdieping tegenover het portiersloge. Eind vorig jaar heeft men iets verderop een schitterende serie van 20 laadpalen bijgeplaatst maar let op: Ik betaalde daar € 0.65 per kWh en dat komt neer op ongeveer € 0.13 ct/km. Voor dat bedrag was ik als Ampera rijder veel goedkoper uit ( 9 ct/km) als ik op benzine was blijven rijden! Goed uitkijken dus. Overigens kan je met de App MobiEurope bij deze paal aangeven hoe lang je er blijft staan. De laadcapaciteit wordt dan zo efficiënt mogelijk verdeeld over de auto's. Zie ook: http://www.groen7.nl/amsterdam-arena-la ... rtrektijd/.

Enerzijds een prima ontwikkeling, maar tegen deze prijzen niet aan te raden om er gebruik van de maken. Jammer.
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Re: Laadpalen in P1 Amsterdam Arena zeer duur

Bericht door Poul »

Dirk schreef:k betaalde daar € 0.65 per kWh en dat komt neer op ongeveer € 0.13 ct/km. Voor dat bedrag was ik als Ampera rijder veel goedkoper uit ( 9 ct/km) als ik op benzine was blijven rijden! Goed uitkijken dus.
...
Enerzijds een prima ontwikkeling, maar tegen deze prijzen niet aan te raden om er gebruik van de maken. Jammer.
Bovendien waarschijnlijk ook nog eens een fors kWh-tarief.
Laadpalen met dergelijke tarieven zijn dus niet interessant voor Ampera/Voltrijders. Die kun je maar beter overlaten aan volledig electrische rijders.

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Contacteer:

Bericht door japio »

Dirk schreef:Ik betaalde daar € 0.65 per kWh en dat komt neer op ongeveer € 0.13 ct/km
:sick: of is wassen en poetsen inbegrepen?
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
gl640
Harde kern
km-stand: 24000
Lifetime: 25
Auto: Ampera-e

Bericht door gl640 »

Poul schreef:
Dirk schreef:k betaalde daar € 0.65 per kWh en dat komt neer op ongeveer € 0.13 ct/km. Voor dat bedrag was ik als Ampera rijder veel goedkoper uit ( 9 ct/km) als ik op benzine was blijven rijden! Goed uitkijken dus.
...
Bovendien waarschijnlijk ook nog eens een fors kWh-tarief.
Laadpalen met dergelijke tarieven zijn dus niet interessant voor Ampera/Voltrijders. Die kun je maar beter overlaten aan volledig electrische rijders.

Groeten,
Poul
zijn ze wel intressant voor puur EV rijders?
als ze zoveel moeten betalen kunnen ze net zo goed terug naar een zuinige verbranding auto ( als het hun om het geld te doen is en niet het milieu dan )
of is dit niet per kwh maar laden per uur? waarbij je een leaf bijvoorbeeld kunt snelladen?
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Contacteer:

Bericht door japio »

Wassen en poetsen voor de plug in's, de EV rijders moeten rekening houden met knippen en scheren :wave:
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
HenryAmpera
Harde kern
km-stand: 220230
Lifetime: 27
Auto: anders

Bericht door HenryAmpera »

Iemand nog recentere ervaring met laden bij P1 Arena??
Volgens de NewMotion app zijn het Allego palen a € 0.34/kWh??
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
HenryAmpera
Harde kern
km-stand: 220230
Lifetime: 27
Auto: anders

Bericht door HenryAmpera »

HenryAmpera schreef:Iemand nog recentere ervaring met laden bij P1 Arena??
Volgens de NewMotion app zijn het Allego palen a € 0.34/kWh??
:silent: :silent: Denk overigens dat ik de P1 garage in z'n geheel ga mijden....
Meerdere Q-park garages in de buurt voor de helft aan parkeerkosten (en laadmogelijkheid) :wave:
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
Plaats reactie